yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, May 27, 2011

Video,Aksi Smackdown Ahli Parlimen Ukraine.

2405110527_video-pertengkaran-ricuh-pada-sidang-parlemen-ukraina


Kejadian itu bermula ketika Martynyuk memimpin sidang di parlimen .Sidang yang tenang itu berubah setelah Martynyuk meminta Lyashko berbicara. Lyashko menolak, lalu menyebut sang wakil ketua sebagai "orang Farisi".


Di dalam Injil, orang Farisi dikenal bersifat munafik.
Mungkin itu yang membuat Martynyuk marah dan terus menyerang rakannya. Seraya menekan leher Lyashko, Martynyuk menghunjamkan dua jarinya ke telinganya.


Bak pertandingan gusti profesional, Martynyuk lalu membanting Lyashko ke lantai.
Tidak terima diperlakukan seperti itu, Lyashko bangkit dari lantai dan menantang Martynyuk lagi. Keduanya kemudian saling mendorong.


Sejumlah anggota DPR sempat terkejut melihat adegan itu, namun kemudian berlari ke meja pimpinan untuk memisahkan keduanya.
Setelah itu, Martynyuk kembali memimpin sidang, seolah tidak pernah terjadi insiden apa pun. Begitu juga dengan Lyashko yang akhirnya berpidato dengan nada tinggi. Beberapa kali jari telunjuknya menuding Martynyuk yang melihat sambil tertawa kecil.


Sebuah video heboh yang dipost netter di YouTube. Video ini tentang kekecohan sidang di parlimen Ukraine. Saat ketua sidang memerintahkan kepada wakilnya untuk membuat pidato namun ditolak, maka ketua sidang pun langsung membanting wakilnya. Berikut video yang diunggah dari Youtube:







Sumber

Anda Bercita-cita nak Kerja Ngan Gomen....Batalkan Hasrat Anda Kerana Kerajaan UBN Dah Takder Duit Sekarang.....

http://4.bp.blogspot.com/-_pUnCPXXIYg/Td8dXes5h0I/AAAAAAAAP6Y/rmHmbVLn4ak/s1600/Untitled-2.gif

Semangat PAS Bukan Sahaja Di Malaysia Tapi Di Timur Tengah.

http://2.bp.blogspot.com/-gjT-34fDCRc/TdzHNlzRtaI/AAAAAAAACU4/6I7i-CvobuY/s1600/logo%2Bpas.htm

Misti korang ingat foto ini diambil di Malaysia bukan, korang silap sebab foto ini bukan diambil di Malaysia, tapi nun jauh di Mansurah, Mesir.


N'N:Agak2 mahu ker diorang cat lambang UMNO pulak?

Sumber:http://kachipemas.blogspot.com

Apa Harus Anda Lakukan Jika Dirompak di ATM???

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRO0t5zfvySp_ULI-pradeYtacZuOFdUtvhVUmx3NYHKSeDBl7rzw

Sekiranya anda dirompak dan dipaksa untuk mengeluarkan wang akaun anda daripada mesin ATM, anda boleh meminta bantuan cara senyap dengan memasukkan no Pin anda di mesin ATM cara terbalik.

Sebagai contoh jika no Pin anda adalah 123456, jadi anda harus memasukkan nombor 654321. Mesin ATM akan mengenalpasti nombor tersebut adalah nombor yang diterbalikkan daripada nombor yang sebenarnya melalui kad anda yang masukkan ke dalam mesin tersebut.Mesin ATM akan tetap mengeluarkan wang tunai seperti biasa, tapi apa yang kita tidak ketahui, pihak Bank dengan segera akan menghantar pihak berkuasa (Polis) kepada anda. Perkara ini pernah disiarkan di TV baru-baru ini dan ianya menyatakan kaedah ini jarang diguna disebabkan ramai orang tidak mengetahui akan kewujudan sistem yang seumpama ini.

N'N:Insha Allah tips ini mungkin berguna buat kita kelak, tapi berdoalah kepada ALLAH S.W.T minta dijauhkan dari segala mara bahaya.

Gambar Laut Terbelah Dua...

Fenomena laut terbelah dua adalah satu perkara yang jarang berlaku. Namun kisah di bawah ini tetap tidak dapat menandingi kisah Nabi Musa yang membelah laut ketika dikejar oleh tentera Firaun. Kejadian laut terbelah ini berlaku di Pulau Jindo, wilayah Jeollanam-do di kawasan barat daya Korea Selatan. Pulau ini adalah yang ketiga terbesar di negara itu dan terletak berhampiran pulau Jejudo dan Geojodo.




Bayangkan dalam tempoh sejam, anda dapat menyaksikan kekuasaan Ilahi apabila lautan yang sebelum ini dipenuhi air dan secara tiba-tiba terbelah dan membentuk laluan sementara sepanjang 2.8 kilometer dan selebar 40 hingga 60 meter.

N'N:Allah Maha Berkuasa di atas segala sesuatu ALLAHUAKBAR!!!

TIPS2 PENYELUDUPAN YANG SANGAT BERNAS

Pernah tak anda tengok manusia diseludup melalui kereta? Bila difikirkan macam tak logik akal je kan? Tapi ini buktinya....


MELALUI DASHBOARD



MELALUI KUSYEN BELAKANG




MELALUI ENJIN



TEMPAT DUDUK PON BLEH JUGAK..:)


Selamat mencuba.......

Hollywood Bakal Keluarkan Filem Tentang Osama

LOS ANGELES: Gergasi filem Amerika Syarikat Columbia Pictures memenangi hak pengedaran filem mengenai pembunuhan pemimpin al-Qaeda, Osama bin Laden, yang bakal diarah pemenang Oscar, Kathryn Bigelow.

Bigelow dan penulis skrip yang juga bekas wartawan, Mark Boal, yang memenangi Oscar untuk filem skuad bom Iraq The Hurt Locker pada 2010, sudah memulakan projek mengenai penangkapan atau pembunuhan pengasas al-Qaeda itu, sebelum kematiannya 2 Mei lalu.
Ada laporan mereka sukar memutuskan langkah seterusnya selepas kematian Osama namun Amy Pascal dari syarikat induk Columbia, Sony Pictures Entertainment mengesahkan rancangan itu.

“Bigelow dan Boal sudah memulakan projek itu sejak 2008 dan mahu memasukkan insiden terbaru dalam filem itu,” menurut kenyataannya serta memberitahu ia akan memberi tumpuan kepada ‘misi operasi menangkap atau membunuh Osama.’– AFP

sumber

Anggota Parlimen Russia Dilarang Pamer Peha

Anggota Parlemen Rusia Alina Kabaeva (Foto: Telegraph)

MOSCOW - Para anggota parlimen Russia dan pegawai perempuan dilarang untuk menggunakan skrit mini. Ini diatur dalam aturan kod etika yang baru disusun.

Aturan kod etika yang baru ini dikhabarkan berlaku untuk semua yang pekerja di Majlis Rendah Duma Rusia. Aturan ini harus diikuti oleh siapapun termasuk oleh anggota parlimen, ajudan serta para stafnya. Demikian diberitakan Telegraph.

Menurut Suratkhabar Moskovsky para anggota parlimen ini diharuskan untuk menggunakan pakaian formal dan rapi. Tentunya hal ini mengakhiri masa-masa kebebasan para anggota parlimen khususnya yang perempuan, yang biasa mengenakan skrit mini.

Selain itu, aturan ini juga mengharuskan para anggota Parlimen Duma untuk meminima hubungan dengan wartawan. Mereka menegaskan segala bentuk pekerjaan yang berkaitan dengan media, harus diserahkan kepada division media parlimen tersebut.

Hebatnya, para anggota parlimen juga diatur dalam bertutur kata. Mereka diharuskan untuk menghindari bahasa yang kasar dan bongkak saat bersentuhan dengan pihak lain.

Bila ditelaah aturan ini memang cukup ketat. Mungkin saja hal ini dapat merubah paradigma anggota parlimen yang kerap dianggap bongkak dan bertindak semahunya saja.
(faj)

Sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)