Saturday, May 28, 2011

Macam-macam:Pemandu Trak Ini Mengelembung Seperti Belon Kerana Pam Udara Tertusuk Ke Buntutnya.

VIVAnews - Seorang pemandu trak dari New Zealand menggelembung badannya seperti belon ketika buntutnya tertusuk sebuah pam udara untuk gigi mesin kendaraannya. Udara sebanyak 100 pon per inci persegi mengisi badannya.

Steven McCormack sebelumnya berdiri di atas tempat kaki traknya pada Sabtu 21 Mei 2011 lalu. Namun dia tergelincir dan jatuh, mematahkan sebuah saluran udara ke saluran air untuk gigi mesin kendaraannya.

McCormack jatuh dengan sangat keras sehingga buntut kirinya tertusuk saluran udara dan seketika mengepamkan udara ke badannya. “Saya merasakan udara kuat masuk ke badan dan saya merasakan seperti akan meledak sejak dari kaki,” katanya kepada media tempatan di Kota Whakatane, di Pulau Utara, New Zealand, pada Rabu 25 Mei ini.

McCormack merasakan dirinya menggelembung seperti sebuah belon. “Saya tak punya pilihan selain berbaring di sana dan mengembang seperti belon.”

Syukurlah rakan kerjanya mendengar teriakannya dan berlari mendekati. Segera rakannya melepaskan pentil pengaman untuk menghentikan aliran udara.

McCormack lalu dilarikan ke hospital dengan tubuh menggembung dan cairan mengisi salah satu paru-parunya. Dokter menyatakan, udara telah memisahkan lemak dari ototnya, namun syukurlah tak sampai masuk ke saluran darahnya.

McCormack yang berusia 48 tahun itu menyatakan, kulitnya terasa seperti “babi panggang”– keras di luar namun lunak di dalam. Ada-ada saja.

Sumber

No comments: