Sunday, May 29, 2011

Cubaan Untuk Bunuh Anak,Ibu Kandung Buang Anak di Tengah Jalan Raya.

MEDAN- Akibat stress tidak mampu membiayai kehidupan anak-anaknya, seorang ibu sanggup mencuba membunuhnya. Ibu tersebut sanggup menaruh anaknya di tengah jalan raya di kawasan Stesen Kereta Api Medan, Sabtu (16/5/2011).

Beruntung anak malang ini berhasil diselamatkan warga. Setelah diselamatkan, akhirnya kanak-kanak berusia dua tahun bernama Imam Suhada itu dirawat penduduk yang telah menyelamatkannya. Imam pun langsung dimandikan dan diberi pakaian .

Anak pasangan Suheri dan Ismayani itu diduga juga mengalami sejumlah penyiksaan sebelum diletakkan di tengah jalan raya. Ketika diselamatkan warga ditemukan sejumlah luka bekas sundutan ubat nyamuk bakar di sekujur tubuh anak malang itu. Sundutan tersebut tak lain dilakukan oleh ibunya, Ismayani, warga Gudang Arang, Belawan, Medan, Sumatera Utara.

Menurut Marudut Hutagalung, seorang petugas yang telah menyelamatkan anak malang tersebut, sang ibu tega tersebut meletakan anak kesayangannya di jalan raya dengan maksud cuba membunuhnya. Beruntung dia berhasil mengamankan Imam dan membawa ibunya ke Pollantas Medan

Sementara itu, Ismayani mengaku sanggup membuang anaknya kerana himpitan ekonomi yang memaksanya melakukan perbuatan keji tersebut. Bahkan dia juga sanggup menyulut tubuh anaknya dengan ubat nyamuk dengan dalih ingin mendapat belas kasihan dari warga.
(Rudy Hermansyah/SUN TV/ugo)

N'N:Binatang lagi mulia daripada manusia ini....

No comments: