yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, November 8, 2015

INILAH BUKTI KERJASAMA PAS DENGAN UMNO/BN SUDAH BERLAKU (GAMBAR BUKTI)


                         Alhamdulillah...Kerjasama dalam fardhu kifayah...

30 comments:

Anonymous said...

Berdosa besar, munafik, kafir, fasikkah, jika bekerjasama dgn UMNO ?
Bgmn pula bekerjasama dgn DAP yg semmgnya kafir ?

Anonymous said...

Sungguh cantik gambar yang kau paparkan .rasanya kau perli apa yang telah dihebohkan ,tetapi kau lupa apa yang allah dah beritahu ,kau rancang dan allh juga rancang tetapi perancanagn allah maha hebat.Gabungan ini sedang buat apa? bukankah ini gabungan sedang mengali lubang kubur.apa ertinya ini?.Sekiranya kau ikhlas memparkan gambar ini .aku ucapkan terimakasih.tetapi kalau sebaliknya niat kau allh sahaja yang tahu dan membalasnya.

Anonymous said...

Kan fardu kifayah semua urusan kena bersama .aper ker bukan melayu Islam ker mereka tu.

Na'im Nikmat said...

Kerjasama pentadbiran dgn kerjasama politik ada bezanya, kalau ada yng kata PAS akn bergabung dgn UMNO itu hny pendapat peribadi bkn mewakili parti, Wallahu'alam

Anonymous said...

Bukan berdosa besar.bukan munafiq,bukan menjsi kafir dan bukan fasik sekiranya berkerjasama dengan Umno,TETAPI tahu tak apa hukumnya pula sekiranya kita bersama menyokong dan berkerjasama dengan peminpin yang seadng menzalimi rakyat ?tahu ke.bagaina pula dengan ayat Al Quran surah hud ayat 113 ?.Brkerjasa denagn DAP dimana slahanya walaupun dia kafir kalau kita berhasrat untuk menjinakan dia dengan islam dan tarbiah mereka untuk menunjukan islam itu cantik dari segi guna bahasa percakapan ,jangan fitnah kawan ,jangan guna kata2 kesat pada kawan ,jangan ponteng kerja sebab kalau ponteng tanpa sebnab gaji itu hampir jadi haram.dan biar cina kafir lihat lembtnya islam .kita hanya berdakwah sambil berkerja .hidayah itu hak allah .

Anonymous said...

Betul pendapat tuan tentang bergabung dengan Umno itu pendapat peribadi,Pendapat peribadai siapa? bukankah selama ini pendapat peribadai seseoarng inilah yang menjadikan Pas berpecah sesama kawan seperjuangan dan ada cita2 untuk bersama Umno dan nak jadi penashat lagi .itu pendapat peribadai dan kebanyakan semua pendapat ini seolah2 diluluskan olah KKPP.tetapi sebenar tidak ada suatu mesyuarat khas pun.itu pendapat peribadi tetapi pendapat ini langsung tak bolih di tegur ,Takakn taun tak tahu?,Memang berkersamna unutk kebaikan tak salah tetapi apakah musuh itu mahu jikat tidak bersama mereka?.Dan memang allah yang maha mengetahui tetapi alllah anugerahkan kepada kita otak untuk berfikir secara matang dan pilih yangman baik yangman buruk .bukan begitu tuan Naim?

Na'im Nikmat said...

Tiada masalah kerjasama dgn DAP, yng masalahnya kenapa DAP putus hubungan dgn Presiden PAS, semua tahu Presiden dilantik melalui pemilihan secara demokrasi, putus hubungan dgn Presiden sama shj putus hubungan dgn PAS, tidak timbul isu PAS enggan kerjasama dgn DAP tp DAP putus hubungan dgn PAS setelah m.o.u ditandatangai LGE mewakili DAP dan TGAH mewakili PAS yng menyatakan bahwa PAS & DAP masing2 tiada mempertikai dasar parti masing2... Tp kenapa timbul masalah DAP ugut keluar PR bila PAS nk laksanakn hudud di Kelantan? Manusia sepatutnya berpegang kpd janji...

Na'im Nikmat said...

Tiada masalah tidak bersetuju dgn TGAH, juga tiada masalah nak kritik TGAH sbb dia bkn maksum, tiada seorag pun ulama dimuka bumi ini yng maksum... Silakan mengkritik TGAH tp jgn sampai menghina dan serang peribadi...

paparock said...

sikit2 hujah nak join umno... carilah hujah lain. kalo PAS kebulur nak join umno tu...masa mat said jadi mb ganukiter lagi dah boleh... bukan payah nak faham pun beza antara kerjasama pentadbiran dengan kerjasama politik. bodoh la dap penang kalau tak ada langsung kerjasama dengan kerajaan pusat...begitu juga kerajaan pas kelantan. kalau buta lagi boleh tengok cara sarawak nun...pembangkang peringkat dun tapi kerajaan di peringkat pusat. tapi pas dua2 tu posisi pembangkang. kerjasama pentadbiran adalah kebolehan memberi pendapat dalam sistem tadbir urus kerajaan supaya kerajaan yang ada tidak terpesong jauh dari landasan tauhid. daripada badgovernon kepada gudgovernon. kalao ini pun tak faham juga...pi zoo la belajar dengan monkey kat dalam tu

Anonymous said...

Kalau dulu aku sedia beri undi pada PAS walaupun tahu PAS tak menang. Tapi sekarang terus terang.... aku lebih rela rosakkan kertas undi dari beri pada PAS mahupun BN sejak Tok Guru nak jadi anjing menyalak babi dalam bukit.

MANA MUNGKIN AKU MEWAKILKAN ANJING UNTUK MENJADI WAKIL RAKYAT.

Anonymous said...

Kami peduli apa ...... kau nak rosakkan kertas undi ke atau rosakkan diri kau sendiri ke ........ yg pentingnya apa2 yg kau buat kau tanggung sendiri !

Anonymous said...

Masalahnya lobai hadi kaki ponteng mesyt.

Na'im Nikmat said...

Kalau nak cerita bab ponteng ramai juga politikus2 pembangkang yng kaki ponteng :-) Berapa yng ponteng semasa undian utk GST...Berapa ramai yng ponteng semasa BN bahas budjet...Tp TGAH shj yng korang nampak kah3...

egleyes said...

Ya betul...mari kite bekerjasama dengan UMNO, hidup kita semua akan.mewah..senang..
Tidak perlu banyak fikir...

Anonymous said...

Kami tu sapa?

Anonymous said...

Hadi sepatutnya pergi ke jepun ketika wakil pas yg lain bertungkus lumus untuk memastikan RUU Islam dibincangkan di parlimen. Penting sgt kah urusan di jepun itu hingga dia meninggalkan perancangan utk hudud itu?

Tindakan hadi amat mengecewakan orang2 islam di Malaysia yg benar2 dan tidak berpura2 agar hudud terlaksana. Kini, tindakan pas utk hudud bg kami adalah hanya sandiwara polutik. Tanggapan itu hanya dpt kami hakis apabila hudud benar2 dpt dilaksanakan di klantan dan di msia.

Tq

Anonymous said...

Saya tidak setuju dgn hj hadi dlm beberapa perkara:
1.isu amanat hj hadi tak sokong pas jadi fasik, kafir yg memecahbelahkan org2 Islam dahulu.
2.isu memfitnah "sesaorang" sbg tauke pil kuda dan tak layak dipilih sbg calon. Dan hj hadi tidak pula meminta maaf.
3.isu membaruakan rakan yg sudah tidak sehaluan. Berpolitiklah secara berkhemah. Jaga mulut tu kerana dia dilihat cth islam.
4.isu mewalikan rakan seagama dgn kafir Dap hanya kerana tidak sehaluan dlm politik menampakkan kecelaruan politik hadi dan menunjukkan dia tidak boleh menerima perbezaan pendapat.
5.isu menyatakan usia Amanah tidak lebih 2 tahun bakal berkubur menunjukkan dia cuba menyembunyikan kebimbangan dan sebagai satu cara lari dr kenyataan.
6. Isu anjing dan menyalak babi dalam bukit. Dia bukan sahaja menjatuhkan maruah diri org yg digelar babi malah merendahkan diri anggota partinya yg digelar anjing. Walaupun ia peribahasa, namun ia memakan diri dan jadi bahan lawak.
7. Isu berUG terkini di selangor. Husam bersaksikan Allah. Hj hadi bersaksikan siapa? Tiada "ya" atau "tidak" keluar dr mulutnya. Yg ada cuma sindrom nafi oleh pembantu2nya. Kesannya dia digelar ulamak bisu.
8. Isu berpelukan dgn ibrahim. Hadi bersetuju bekerjasama dgn perkasa. Bagi penyokong pas spt saya, ini satu musibah politik.
9. Isu sedia bekerjasama dgn umno. Ia menambah kebimbangan kita sbg penyokong pas.
10. Isu pas hanya mahu jadi pembangkang. Celaka apakah ini? 60 tahun berusaha, perancangan strategiknya hanya mahu jadi pembangkang? Di kelantan jugakah?

Byk lagi isu "ganjil" yg lahir dari mulut pemimpin kita itu. Satu saya ingin tegaskan, TGNA membina Pas untuk tempoh yg lama. Jika negeri saya kelantan juga jatuh spt terengganu, maka hj hadi lah penyebabnya. Dia tidak boleh lari drp tanggungjawab itu.

Terima kasih.

Anonymous said...

Encik Naim....apa hukum makan duit elaun mp kalau ponteng dewan? Serius ni, halal ker haram?

Anonymous said...

Admin,
Apa hukumnya org2 yg menulis di blog2 menamakan mat sabu sebagai imam syiah, barua babi dap, makan babi panggang sepinggan dgn dap, berimamkan dap, dll. Dosa ker tak?

Anonymous said...

Dia macam ni...
Kalau kita hina pemimpin org lain, org lain akan hina pemimpin kita pula. Fair & square.

Anonymous said...

Masa undian gst, anak buah tok lebai jugak yg byk ponteng. Terutamanya yg otak UG.

Na'im Nikmat said...

Kena tny juga kepada semua MP pembangkang yng lain, apa hukum ponteng parlimen? :-)

Na'im Nikmat said...

Patutlah Lim Kit Siang & DS Wan Azizah pun nk kerjasama dgn umno/bn :-)

Na'im Nikmat said...

Niat sy nk bagitau kerjasama dlm fardhu kifayah adalah perbuatan mulia, walaupun berbeza fahaman politik tp kita masih bersaudara.

Na'im Nikmat said...

Anon 9:08, Point no 1 dah tak relevan, TGAH pun dah gunakan amanat itu pendekatan PAS dah berubah skrg.

Point 2,3 & 4 TGAH perlu muhasabah.

Point 5, itu kenyataan biasa org politik

Point 6, Ayahanda Hamka juga menggunakan perkataan Babi dlm kiasan beliau.

Point 7, Azmin juga turut nafikan tuduhan Husam.

Point 8, Isu peluk Mat Sabu dgn amoi juga benda spontan, bkn TGAH yng peluk Ibrahim Ali tp Ibrahim Ali yng terhegeh2 peluk dia.

Point 9, DAP melalui LKS dan PKR melalui DS Wan Azizah turut keluar kenyataan bersedia kerjasama dgn umno/bn.

Point 10, jawapan jd pembangkang iti apabila ditanya apakah PAS akn bergabung dgn UMNO, maka jawapannya tidak PAS hny jd pembangkang... Wallahu'alam

Na'im Nikmat said...

*point 1:TGAH pun dah tak gunakan amanat itu

*point 10: itu

Na'im Nikmat said...

Anon 9:18,

Mereka perlu minta maaf dgn Mat Sabu kerana buat tuduhan tanpa bukti adalah fitnah.

Na'im Nikmat said...

Marilah kita sama2 berdoa agar hudud dpt dilaksanakn di Kelantan.

Na'im Nikmat said...

Jika PAS beegabung dgn UMNO, sy akan tarik sokongan terhadap PAS kecuali UMNO tukar dasar mereka kpd ISLAM, seperti kata Almarhum TGNA jika UMNO tukar dasar PAS rela bersama UMNO dlm kesatuan Islam

Anonymous said...

Saya sgt setuju jika pas umno bersatu. Jgn biarkn bangsa asing mempermainkn kita. Lebih baik pas berdakwah kpd 3 juta ahli umno yg berbangsa melayu dan beragama Islam drp dap yg terang2 anti Islam. Tak semua org umno tu jahat kebyknnya jahil kurang ilmu. Niat TGHA amat murni utk berdakwah kpd mereka. Saya rasa Amanah akan berkubur jika usaha Pas membimbing umno berjaya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)