yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Friday, August 13, 2010

Korang Nak Tak Imbuhan RM1,000 Warga Emas, Wi-fi Percuma Seluruh Negara Dan Mansuhkan Saman Ekor ,Semuanya Jika Pakatan Berjaya Menang PRU-13 Nanti

Biar pun pilihanraya umum ke-13 masih tidak dapat dipastikan lagi dan hanya PM Najib Razak sahaja yang tahu tarikhnya. Namun, Pakatan Rakyat membuat satu kejutan besar kepada rakyat Malaysia hari ini. Semua ini bakal memberi tamparan yang cukup hebat buat UMNO Barisan Nasional yang kononnya melaungkan motto "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" itu.

Kini hanya rakyat yang berhak menilak keikhlasan Pakatan Rakyat jika mahu nasib mereka berubah pada masa akan datang. Sudah lebih 50 tahun mereka mengharapkan simpati UMNO BN untuk membela, namun ternyata indah khabar dari rupa. Mereka hanya berminat membela beberapa kelompok golongan tertentu dan kroni-korni mereka sahaja. Sebaliknya, rakyat marhaen dipaksa dan dikerah untuk membanting tulang saban hari untuk membayar cukai yang akan diagih-agihkan sesama mereka.

Inilah masalah sebenar yang berlaku di negara kita sejak merdeka lagi. Lantaran itulah, rakyat tidak perlu "dimanjakan" sangat dalam apa jua bentuk sekalipun. Hasilnya, mereka mahu rakyat terus takut untuk bersuara dan menyatakan pandangan secara terbuka. Berbagai akta dan undang-undang dibuat untuk mengekang kemarahan rakyat. Pilihanraya hanya diadakan sebagai syarat kononnya Malaysia adalah sebuah negara "demokrasi". Walhal, jiwa-jiwa mereka telah dikongkong dan dikawal oleh beberapa orang tokoh korporat yang menjadi penguasa di negara ini.

Akhirnya rakyat jelata yang menjadi mangsa kezaliman pihak berkuasa dalam memastikan mereka terus diterima oleh rakyat. Maka itulah, kita amat yakin dengan tawaran yang dibuat oleh Pakatan Rakyat menjelang Pilihanraya Umum ke-13 nanti, pasti akan membuatkan mereka "kecut perut" dan bagai "cacing kepanasan". Berbagai tawaran kini telah dikemukakan biarpun pilihanraya masih tidak ditentukan lagi. Semua itu adalah sebagai penghargaan kepada rakyat agar membuat perubahan bagi memastikan masa depan mereka lebih terbela.

Tawaran DAP Jika Pakatan Rakyat Menang PRU

Terbaru hari ini, Parti Demokratik Rakyat (DAP) mengumumkan bahawa parti itu akan memberikan beberapa habuan sekiranya Pakatan Rakyat membentuk kerajaan persekutuan yang baru pada pilihan raya umum akan datang. Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng (foto) berkata mereka akan membuat bayaran RM1,000 dalam bentuk tunai kepada semua warga emas yang berusia 60 tahun ke atas. Katanya, jika menguasai Putrajaya, kerajaan Pakatan Rakyat juga akan menghapuskan amalan saman ekor yang menyenarai-hitamkan pemilik kenderaan daripada memperbaharui cukai jalan mereka.

"Kami juga akan membekalkan wifi percuma di seluruh Malaysia,” kata Lim yang juga adalah Ketua Menteri Pulau Pinang. Katanya, Pakatan menjangkakan keputusan itu akan menyaksikan kerajaan Pakatan Rakyat terpaksa membelanjakan RM2.1 juta setiap tahun tetapi ia bagi membuktikan “penghargaan dan pengiktirafan sumbangan warga emas kepada negara”. Ditanya, bagaimana Pakatan akan mendapatkan wang itu, Lim berkata jumlah itu kecil jika dibandingkan dengan wang negara yang hilang akibat rasuah.

“Diramalkan Malaysia kehilangan sekurang-kurangnya RM28 bilion akibat rasuah setiap tahun. Kita bukan bercakap mengenai kemampuan menghapuskan rasuah sepenuhnya tetapi cuba mengurangkan sebahagian daripadanya,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa pusat DAP hari ini.

[Maka, apa lagi yang mahu diharapkan kepada kerajaan UMNO BN sekarang. Rakyat perlu bijak menilai apa yang telah dilakukan kepada mereka. Janji hanya tinggal janji, apa yang ada semua naik atas nama subsidi. Rakyat dinafikan hak untuk bersuara, sebaliknya mereka merompak sesuka hati khazanah rakyat untuk mengenyangkan perut puak-puak mereka. Oleh itu, marilah sama-sama beri kesederan kepada seluruh rakyat agar perubahan besar akan terlaksana jua dalam pilihanraya umum akan datang. Yakinkan rakyat bahawa siapakah yang benar-benar ikhlas berjuang untuk membela nasib mereka. Namun, biarkan mereka jika ada yang berkata mereka redha dengan apa yang dilakukan oleh UMNO BN sejak sekian lama. Apa yang penting, pastikan ahli keluarga, rakan-rakan serta sahabat seperjuangan melakukan perubahan agar generasi akan datang dapat hidup dengan lebih aman dan tenteram hendaknya].

Sumber:http://pahangdaily.blogspot.com/2010/08/tawaran-dap-imbuhan-rm1000-warga-emas.html

Ariel Sharon Sudah Mampus?


Jejaring sosial Twitter sekali lagi menjadi sumber desa-desas dalam mengumumkan kematian seseorang yang sangat dibenci dan dihujat orang di mata umum.

Ini memang tentang mantan perdana menteri Israel Ariel Sharon. Sharon seperti diketahui telah berada dalam keadaan koma sejak Januari 2006, akibat strok. Khabar angin seputar kematiannya mulai beredar di Twitter sepanjang hari pada hari Rabu (4/8).

Sheba Medical Center, Tel Hashomer, hospital dimana Sharon saat ini dirawat, mengeluarkan penyangkalan khabar angin itu, melaporkan bahawa mantan perdana menteri Israel itu dalam kondisi yang stabil.

Sebahagian besar yang mengumumkan kematian "sebelum waktunya" Sharon adalah pengguna Twitter dari Iran, Palestin, atau dari negara Arab lainnya. Ini kerana ternyata laporan tersebut berasal dari pejabat berita Iran.

Tampaknya kematian Sharon menjadi hal yang ditunggu-tunggu oleh bangsa Arab. Ini kerana berbagai perbuatannya terhadap Palestin di masa lalu. (sa/hrtz)

sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)