Wednesday, August 25, 2010

Ketua Tentera Israel yg Baru - Si Gila Darah

Yoav GalantYoav Galant Si Pengganas Gila

Banyak warga Arab mengecam dan menyatakan kekesalan atas terpilihnya pimpinan militer Israel yang baru, Yoav Galant, yang dikenal sebagai 'tukang jagal Gaza' kerana Galant telah memimpin perang maut di Jalur Gaza dalam operasi Castlead.

Menunggu persetujuan oleh Tel Aviv, Menteri Pertahanan Israel Ehud Barak telah menunjuk Mejar Jenderal Yoav Galant untuk menduduki ketua staf umum militer Israel, yang posisinya saat ini diduduki oleh Gabi Ashkenazi. Langkah itu juga disambut baik oleh Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu.

Galant mengawasi serangan Israel di Jalur Gaza pada Januari 2008-Disember 2009, yang mengorbankan lebih dari 1.400 warga Palestin, menimbulkan kerosakan di atas 1.6 billion dolar terhadap perekonomian di daerah kantong miskin itu.

Pada hari Isnin (23/8), media-media di dunia Arab menyatakan penolakan mereka atas nominasi Yoav Galant sebagai pimpinan militer Israel, pejabat berita Ma'an Palestin melaporkan.

Pejabat berita Lebanon mengatakan bahawa penyiar TV al-Manar menyebut Galant sebagai "penjenayah perang."

Pendaftaran pemimpin militer dengan Angkatan Perang Pertahanan Israel di mulai pada tahun 1977, kata laman Israel Ynetnews.

Galant, pernah meninggalkan Israel untuk pergi ke Alaska untuk bekerja sebagai pemotong kayu, kata media. Beberapa website menyebut Galant sebagai seorang "penebang kayu." (fq/prtv)

sumber

2 comments:

Anonymous said...

dimalaysia negara serba boleh apa kurangnya,lihatlah pada kugan berdarahkan,adik amirul berdarahkan,teoh jatuh bangunan tak berdarah ke!mangsa jenayah memali bergelumang ngan darahkan.namanya je yang berbeza perbuatan serupa.

Unknown said...

Ingat tak lagi pereistiwa ini?
-Al-Qur'an pernah hilang di Malaysia.Antara ayat2 yang hilang ialah ayat2 berkaitan hukum Hudud.

http://ijoks2009.blogspot.com/2010/08/adakah-anda-masih-ingat-peristiwa-ini.html