yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, May 14, 2013

STATUS FB PALING BANGANG OLEH PENYOKONG BN.



Dengan segala hormatnya dipersilakan penjawat awam yang berkerja di Kelantan,Selangor & Penang untuk tidak mengambil gaji berikutan dengan saranan penyokong BN diatas....Tak tahulah sampai bila penyokong BN nak komen macam orang yang tidak terpelajar atau memang benar kata mantan PM Tun M yakni hanya orang bodoh bersama UMNO....Duit Kerajaan adalah duit hasil kutipan cukai daripada rakyat bukan duit parti politik.... Masa sekolah dulu tak belajar ker?

20 comments:

Anonymous said...

Bodoh tak boleh diajar. Pandai tak bolih diikut. dia ingat gaji kakitangan kerajaan tu duit BN ke??..itu duit dari kutipan cukai rakyat jangan jadi bodoh melapau lampau..siapa juga yang jadi kerajaan itu lah duit yang akan bayar gaji kakitangan kerajaan...jangan memalukan bangsa melayu. kalau tak tahu sila bertanya. yang makan gaji haram adalah kakitangan yang tak buat kerja, selalu ponteng, dok kat opis tak buat kerja..makan rasuah, salah gunakan hak kerajaan.. cakap bodoh marah.

Anonymous said...

Cukai pendapatan tu tak payah kutip drpd kami. Kutip dr penyokong umno je ye

Anonymous said...

Bila kebodohan xdpt dibendung lagi,maka ini lah hasilnya..

asis liamsi said...

mantan pm keturunan dari kerala kata yang dok dalam umno tu semuanya bodoh. maafkanlah mereka, sebab mereka memang bodoh. bukan aku kata tapi mantan pm kata

Anonymous said...

inilah yang dikatakan mental block...??apa dia tak tahu ke yang bertanding dalam pilihanraya tu adalah antara parti dengan parti..bukan antara kerajaan dengan pemberontak...??dia tak tahu maksud demokrasi ke tu..??
wahahahaha...!!!!!!!!!

Anonymous said...

Isshh...isshh...jahil dan bengapnya
dia ni,anak sapa ni??

Anonymous said...

inilah keturunan orang yang menyokong BN Totok...xreti isu sebenar negara, pakai lutut xpakai otak. Buat malu pada orang bangsa Cina aje,sebab bila tanya hal politik, remaja Cina pandai menyuarakan pendapat. Remaja melayu...."haaa xkisah lah buat apa pening pale..." itu jawapan klase remaja melayu.

Anonymous said...

yang tahu tidak sama dengan yang dungu.ada akai tak mau pakai.melayu bn tak sama dengan melayu pr

Anonymous said...

rasanya PM dan konco-konconya, kakitangan kerajaan yg sokong B/N kena letak jawatan, sebabnya PRU13 baru ni menunjukkan pengundi bandar dan pesisir bandar dah tolak B/N, mereka nilah pembayar cukai paaaaaaling banyak, org kampung yg pangkah B/N mana byr cukai .. betul ker fakta aku nie.. hehehehe

Anonymous said...

Oi bodo....penjawat awam lu jangan samakan dengan kakitangan parti.
Fyi, bos penjawat awam adalah KSN dan big boss adalah Agong.
Guna otak sket.
Tak kira parti mana memerintah tugas penjawat awam kena jalankan dasar yg di bentuk.
Lain kali bodoh jgn bagitahu orang.

Laporpom.. said...

Aku bg penampar plak Minah ni kang..
Ko igt mase tawaran keje Govt.tu dtg,latterhead dia ada logo BN ke bodoh oiii!!!
Pakai Jata Negara la bodoh!!!
Klu bodoh jgn nk bercakap!!!!
Harap muka jer,tp otak tiga suku masak lg..
X usah buang masa la meroyan..
Menda basic pun kelam kabut nk paham,pastuh nk tunjuk kebodohan diri kt satu alam maya neh..
Anak sape la tu..

Anonymous said...

Dia cakap "orang bodoh je bising2"? Kah!Kah!Kah! sedor pon diri...

Anonymous said...

pokio....

hahaha ramai yg xtaw kot...kerajaan BN atau najib xde kena mengena ngn goverment servant....mcm mane dorg dilantik mcm tue jugaklah penjawat awam dilantik.....xde pon menteri2 BN yg sain surat perlantikan penjawat awam.....hahahaha hoii mangkok penjawat awam dilantik oleh Yang Dipertuan Agong aduyai xdak lgsung timbul isu x kenang jasa BN...kalo dah pk mcm tue mcm ne lak puak2 BN yg kerja ngn kerajaan negeri....xpenah pon ade suara2 yg suh dorg xpayah amik gaji ker....benti kerja ker.....kalo dah macai macai jugak hahahaha sian muka lawak tp otak lembab....

Anonymous said...

Bodohnya dia punya statement. Buat malu parti Umngok aje. Kah3

Anonymous said...

Bodoh betul budak ni. He! tu duit aku dok suap hang tu tahu tak. Hang kena ingat ingat hang tu kuli rakyat. Hang kena resign dan kerja dgn BN.

Anonymous said...

Kesian aku ngan meLAYU ni....dh bodo..lgi diperbodohkn....semuga ALLAH mmberi hidayah kpd mereka2 yg bodo & dungu ni....

Anonymous said...

Kesian...kesiannn...arrr kesiann...

Anonymous said...

ckp banyak pon tak guna.....mereka ni<<kakitangan kerajaan mmg talam 2 muka,tp kerajaan BN ttp naikan gaji dan baji mcm2 lg sampai abaikan keperluan rakyat yg lain...trus terang aku katakan yg BN hampir tewas disebab kan isu ini.....bukan bangsa cina saja yg bukak mata tp melayu yg tidak bekerja dgn kerajaan pon terasa diabaikan..bab gaji naik die org sedap tukar kete..belanja mewah tp kenaikan harga barang kita yg tanggung sama.....untuk pengetahuan pakatan rakyat,,masa dekat2 undi haritu...ramai yg non-goverment benggang dgn husam yg terlalu angau nk tawan putrajaya macam2 manisfesto khas untuk kakitangan kerajaan...kalau manisfesto tu berat pd non-gov mungkin PR lg menang besar....

Anonymous said...

Aku tak tau nak kata apa kat budak ni sampai begitu sekali pemikirannya, agaknya banyak makan belacan cap dacing kot...ABU

Anonymous said...

Itulah taraf pemikiran kebanyakan ahli UMNO.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)