yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, August 16, 2014

LALANG MENURUT PAK SUBKY LATIF (GAMBAR)


33 comments:

Anonymous said...

Tuan Subky, itu bukan lalang kerana buat keputusan yang cepat dan tak ikut sapa2 walaupun tuan presideng. Demi nak selamatkan PR, itulah keputusan yang terbaik. Klu lambat macam PAS dah tentu Selangor tumbang. PAS sebenarnya bukan rakan pada PR yang baik.PAS adalah sebuah parti yang masih sayangkan melayu dari cintakan islam. Klu benar PAS parti yang mendaulatkan Islam kenapa mungkir janji dan tak sehaluan dengan rakan2 dlm PR. Pertukaran MB oleh PKR tentu ada sebab2 tertentu.

Anonymous said...

Lalang tak pa lagi. Pengkhianat kepada pakatan rakyat apa cite. Management pas kena tukar serta merta. Ambik tau tepi kain pkr pasai apa. Pkr tak ambik tau tepi kain pas pun.....geram sungguh dgn pas.

Anonymous said...

Subky lattip ni kata kat pas ke kat PKR.........DALAM SOLAT PUN BOLEH FARAKAH......ORG SYIAH JE TAK FARAKAH DGN IMAMNYA.........SEBAB IMAMNYA MAKSUM! Kalau ameno jadi munapik, biar saje....tapi Pas jgn jadi munapik bro.......sat kata bersama PR , tup tup sokong khalid yg telah dipecat.....pastu tudoh ahli belot....khianat dan sebagainya.......kita tahu serban di kepala Pas tu sunah........dalam hal lain pun cuba ikut sunnah juga le! Takkan benda syariat dan aqidah org bawahan nak kena bagi tau kat tuang presideng kot......lu Pikir lah sendiri sebab kita di landasan sunnah wal jamaah.....tuang presideng tak maksum........apa itu wala' ? Tidak sesekali memkhinzir bute beb!

mohamad said...

hahahaha,,......mantap !!! jangan banyak sangat boss.... dengar khabar dah masuk spital tu. Biasalah katak.... bila suasana panas dia tak tahan, suara tak berapa betul. Bertambahlah ahli berahim ali

Anonymous said...

Salam Na'im Nikmat,dulu saya seronok dengan apa yang kau paparkan,tetapi sejak akhir-akhir ni lain macam pulak kau.Bukan sahaj peminpin Pas yang bercelaru otaknya ,rupa-upanya ada juga penulis blog yang bercelaru begitu juga dengan Tuan Subky latif,belau sebagai tidak berasederhana dalam penulisanya,terus menghukum.melebelkan 2 adun itu lalang.Apakah 4 orng exco Pas yang betaut dengan Khalid MB bebas tu perbuatan yang benar?Bukan lalang juga namanya? atau mereka itu Bunga mawar.bila hensdak menulis tu berfikirlah agar penyokong dibawah ni tak keliru.Subky jangan jadi seperti ulamak muda dalam PAS

Na'im Nikmat said...

perkara yang wajar semua penyokong PR tahu:

1) TGHA telah dipanggil menghadap sultan pada 5 syawal lepas.

2) dalam pertemuan itu, sultan mencadangkan Pas hantar nama calon MB. TGHA menolak atas alasan selanbor telah dipersetujui diserahkan kpd PKR.

3) sultan selepas itu berkenan dgn cadangan serta menitahkan PKR menghantar nama lain sebagai calon MB.

4) perkara ini telah dimaklumkan kpd anwar, dan dimaklumkan lg sekali ketika anwar dtg ke rusila utk minta TGHA sign surat sokongan lantik wan azizah.

5) TGHA xnak sign surat sbb menurut titah sultan yg x mahu wan azizah jd MB.

6) adun Pas diarah kekal agar mengelakkan TSKI mengambil adun UMNO jd exco bagi meneruskan kesinambungan kerajaan negeri selangor. Sbb kalu adun Pas letak jawatan, TSKI terpaksa lantik adun Umno jd exco.

7) perkara ini telah dibrief kpd semua adun Pas selangor semalam kecuali saari n hasnol yg x hadir pertemuan.

Info ini adalah dr dr halimah ali.

Na'im Nikmat said...

Sekarang beritahu sy adakah wajar tindakan kedua2 adun PAS itu? Tak bolehkah bersabar hny utk seminggu? Kita boleh selesaikan semua ini dgn jalan yng penuh hikmah & bijaksana...Mengapa perlu rakus dlm membuat keputusan dan membelakangi parti sendiri?

Anonymous said...

Memang wajar kerana hendak menidak persembahan khalid kepada sultan bahawa dia mendapat sokongan majoriti adun.Dan apakha yang tuan bagi ulasan di atas benar atau hanya andaian tuan sahaja ?sekiranya benar,mengapa sultan tidak memanggil ketiga-tiga peminpin yang memnpin PR untuk mengatasi masalah MB.Apakah istimewanya HJ hadi? dan dari 5 Syawal berita dah tau mnegapa tunggu sehingga 17 Ogos,?membiarkan semua orang keliru.Kau tau apa akan berlaku sekiranya 2 adun pas tidak mebuat sokongna kepda PR.

ombak said...

wajarkah presiden mendahului keputusan parti?. Dan wajarkah keseluruhan pimpinan PAS untuk bersetuju dgn Presiden ibarat adalah berdosa jika tidak akur dgn Presiden walau secara jelas dan nyata Presiden juga gopoh dlm membuiat kenyataan dan keputusan. Lebeh2 lagi Khalid sudah pun di pecat oleh partinya sendiri dan secara terbuka kerajaan Negeri Selangor bukan lagi kerajaan PR?. Salahkan rakyat kerana berprasangka bila pemimpin yg membuka ruang utk di pandang serong?.

Anonymous said...

Kalau tak kerana 2 adun tu, cerita Hadi jumpa sultan mungkin terus disimpan. Tahniah utk 2 adun tu kerana membolehkan pakatan bertahan.

Anonymous said...

Perlukan pencerahan mengapa perlu lama sangat?? Kenapa berdolak-dalik masa awal2? Lebih banyak fitnah dan tohmah disuburkan...

lan44646 said...

President pas dah keluar kenyataan
Awal2 lagi bahawa beliau menyokong
TSKI.
Itu yg buat pemimpin bawahan tak berani .cuma puak kaki ampu je yg lebih,
Tindakan president Pas yg kalutkan keadaan,
Pas tetap bersalah pada Rakyat Selangor ,
Tiada hormat pada Hak lain

Zaharudin Harun said...

Betul kata Tuan Subky. Lalang tak layak ada dalam jamaah. Kenapa tak boleh sabar..banyak hikmatkalau sabar..pada yg kata kerajaan akan tumbang kalau lambat bertindak..itu kenyataan paling kurang cerdik..tumbang ke sampai saat ni?
Kalau tak ada 4 exco PAS dalam pertakbiran Khalid...mungkin dah tumbang..so siapa yang cerdik politik dalam hal ni? PKR ke PAS?
tepuk dada tanya selera lah bro..

Tunas Arabiyyah said...

Berapa hari ko duk dlm PAS? Berjuang 2 3 hari terus nk menang. Gelojoh. Xsedar dipergunakan puak Nuar

Tunas Arabiyyah said...

Ahli PAS taik apa, gelojoh nk menang. Berapa hari puak profesional buat kerja dakwah bimbing ahli.. xbelajar sirah nabi dan sahabat. Kalu xsuka pendekatan PAS,gi masuk PKR la...

Tunas Arabiyyah said...

Duk dlm PAS tp kiblat PKR. Laa dah aku perati terutama bekas2 IRS@ALAMI ni. Isu MB sel mmg satu rahmat pada PAS...sama mcm perang Uhud, dapat bezakan ahli PAS sebenar dgn kulit je PAS...hati cintakan Nuar

Anonymous said...

Duk dlm PAS tp kiblat PKR. Laa dah aku perati terutama bekas2 IRS@ALAMI ni. Isu MB sel mmg satu rahmat pada PAS...sama mcm perang Uhud, dapat bezakan ahli PAS sebenar dgn kulit je PAS...hati cintakan Nuar

Anonymous said...

Cube en naim nikmat upload gambar makcik cine
Pegang kad bertulis kami undi PR bukan undi khalid ibrahim... yg saye tggu dr dulu, kenape mb khalid tak memberi penjelasan pasal skandal die? Nape pimpinan tertinggi parti pas x mintak penjelasan beliau? Hinga memberi ruang umno untuk memanipulasi kerjasama pas-umno katenye....

Anonymous said...

Isunya kes ini rumit dan berbelit2.Tak semudah yg disangka.Tak boleh silap dlm membuat keputusan.Masa yg secukupnya amat diperlukan.Yg pentingnya keputusan yg tepat walaupun lambat melebihi segalaianya.

Anonymous said...

Saudara Subky, bagi kami tindakan kedua-dua Adun itu lebih tepat dan menunjukan semangat setiakawan, tidak seperti Tuan Presiden saudara yang beria-ia mempertahankan Khalid. Sekarang lihatlah; sampai Pakatan Rakyat pun hendak di-deregisterkan oleh Khalid. Adakah betul tindakan Tuan President saudara?

Anonymous said...

Biarkan PKR..acuan asal Umno maka perangai pun sama je...pemikiran pun macam UMno..gelojoh pun mcm Umno..cinta projek pun sama mcm Umno..bila tersepit dia tuduh rakan khianat..ingat pilihanraya sebelum ni jentera PKR disokong kuat oleh Pas..nak harapkan PKR..parti sendiri pun kelam kabut..aku dah pengalaman ngan PKR..mmmg hampeh..nasib baik aku org Pas ni byk tolak ansur..demi PR kita org telan je..hakikatnya perangai korang mmg saling x tumpah macam UMNO.

Anonymous said...

lantik mb selain dr DSWA..
knp susah sgt???
byk lg adun pkr yg ada..

Anonymous said...

Na'im Nikmat.. beritahu semua.. kalu betul Sultan panggil adakah Hj Hadi tidak mampu memberi penjelasan kepada Sultan apa yang hak.. kalau lah sultan x mahu dengar nasihat Hj. Hadi.. betul ke beliau wajib ikut kata Sultan.. Berkatalah yang benar walaupun pahit.. politik lebih difahami oleh orang politik sy fikir bukan nyer.... Soalan tuan kenapa 2 ADUN tidak boleh sabar.. soaln saya kenapa pimpinan PAS yang berpengalaman, mahir, alim, profesional dan macam2 kepakaran perlu ambil masa lama sedangkan kerosakan yang sedang berlaku semakin besar...

kah.kah.kah. said...

Kah.kah.kah.kah.naper nuar tak dipanggil mengadap.nape TGHH plak dipanggil.he.he.he.dah tu puak pkr yg buta perut tak tahu kisah Sultan yg tak mahu jijah terusan sokong jijah.nuar pun satu bodoh.sah...pkr parti serpihan dna bodoh.kah.kah.kah.kah.yg gila kuasa akan terus canangkan isteri nya sambil disokong gerombolan si bodohpiang.

hazri abdullah said...

dalam situasi yang genting serta membimbangkan seperti ini sudah tentu ramai yang merasakan perlunya suatu tindakan yang segera demi menyelamatkan keadaan...tambahan pula lagi apabila melihat pimpinan atasan seolah-olah mengambil sikap menunggu dan lambat dalam membuat keputusan.

Na'im Nikmat said...

Untuk mereka yng hny tahu memaki hamun dan mengampu dsai boleh baca ulasan Ameno World ni:

http://www.amenoworld.net/2014/08/krisis-selangor-kemaskini-terbaru-168.html

Anonymous said...

Tahaluf siyasi yang gagal...

Anonymous said...

So? Terbukti org pas mcm ko memang bodo la kan? Hihi

Alias Bin Hasan 02 said...

Saari sungip...
Jgn mimpi dpt vote saya klu bertanding di ulu klang..
Begitu juga dgn azmin ali....
Aku vote korang sbb aku menyampah dengan BN!

Anonymous said...

helloooppp... nuar buat langkah kajang ada dia bincang ngan PAS dulu??? tadak!!! Nuar nak lantik bini dia jadi MB ada dia bincang ngan PAS dulu? tadak!!! Kalau PAS lambat korang maki sbb tak setiakawan konon.. kalu korang buat senyap-senyap ok pula ya... demokrasi katanya. bangang!!! Ikut suka PAS la bila nak mesyuarat. tak suka... korang singkir la PAS dari kononnya Pakatan Rakyat... untung kat korang pakatan rakyat... rugi kat korang khianati rakyat!

Anonymous said...

2 ekoq tu memang lalang. lalang ni lembu kambing pun tak makan. yg makan lalang ni api ja! ada satu lagi makhluq yg guna lalang... 'cadburry'... binatang ni buat jerumun. Jadi kalau PKR nak guna lalang ni ambik jer la. elok juga 2 ekoq tu keluar PAS masuk PKR ka DAP ka.. Saari Sungip ni dari dulu... dari IRC kat luar negara jadi pemuja anwar. Masuk PAS pun bila Anwar kena tendang dari UMNO... masuk PAS pun sbb nak cari line baru. bagus la bila jadi camni... dah nampak warna sebenar! Blessing in disguise! Kalu PKR hebat... korang singkir la PAS dari PR. kalu berani la.. he he he

Anonymous said...

engko ckp ni mcm tadak otak...

Anonymous said...

kita sama la bro... bukan aku saja... famili dan sahabat handai aku sama. cuma musykil la... sapa la pulak nak calonkan saari sugib ni. takkan PAS kot. PKR??? pemilihan parti sendiri pun haru biru.. inikan kan pula.. pemilihan bakal YB! selamat melingkup saari sungib!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)