yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Monday, May 23, 2016

BOLEH MENANGIS PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN BILA BACA KENYATAAN NI...

20 comments:

Anonymous said...

AMANAH tak akan menangis... sebab kami terbuka menerima pendapat... malah kami meraikan pendapat berbeza.

Bukan macam puak satu tu asyik2 kena ikut cakap orang tu. Kalau konsisten takpalah juga ini sejam lain, sejam kemudian lain pulak. Kejap kata nak terbuka kepada bukan Islam sekejap kata hanya bumiputera Islam. Dulu kata Kafir Sebab Perlembagaan... sekarang dah lain pula. Dulu jilat DAP sekarang jilat UMNO. Jadi yang sedang menangis hingga kering air adalah PAST... sebab sudah 60 tahun lebih masih hilang wang pertaruhan.

Anonymous said...

Mat taik mat taik lu dok diam2 sudahlah tak pyh menyibuk..

Anonymous said...

Ada sesiapa NANGIS.................??????
Kdetawa tu ramailah..............HAHAHAHA

Anonymous said...

Siapa kawan dan siapa pula musuh? Adakah Najib musuh kerana namanya Najib atau kerana dia UMNO? Adakah UMNO musuh kerana Najib adalah ketuanya? Adakah Mahathir musuh kerana namanya Mahathir atau kerana dosa-dosa silamnya?

Anonymous said...

Pemimpin PH berbaik dengan Mahathir mahu jatuhkan Najib. Mereka mengutuk RM2.6b. Hadi kata nak 4 saksi. Harun Din kata takkan Najib sebodoh itu nak masuk akaun sendiri. Mere berdua terus menerus pertahankan Najib dan bersandar kepada pegangan dalam Islam takboleh jatuhkan pemimin. Ateh kalau pemimpin rogol anak dia pun tak boleh jatuhkan. Kalau pemimpin curi wang rakyat pun tak boleh jatuhkan. Ateh, kenapa Nijar di Perak dijatuhkan. Lupa kah Hadi atau Hadi bersekongkol dengan Najib waktu itu. Khabarnya Hadi sudah lama berkawan dengan puak UMNO dan mahu dirikan Kerajaan Muhibbah tapi disekat oleh arwah TGNA.
PAS mesti dihalang di kedua dua kawasan i ni, biarlah kalau ada 3 calun pu. Insyallah PH akan menang.

Anonymous said...

Masalah pas bukan dasar dan perjuangan tapi lebih kpd lobai hadi anak menantu dan lobai2 bengong...harapan hanya pada Tim. Presiden

Anonymous said...

Dulu yg dlm pas jilat dap org mcm kau...skrg dh tercampak atau mencampak atau dicampak keluar...kt luar pun masih.menjilat dap...uwekkk

Anonymous said...

Jenis lebih suka mkn babi dr mkn ayam...akidah lain mcm...lu pk la sendiri

Anonymous said...

Pan ni...pd.dap...sekdr guna melayu skru melayu jer

Anonymous said...

Pinkhorn xnk kutuk? 300j utk terowong xnk kutuk? Lorong basikal xnk kutuk? Xkan org lain kita nampak...sendiri diam2...

Anonymous said...

Aku memang tak menangis punya...
Sejak keluar dari PAS aku tak menyokong mana mana parti...
Bebas lagi baik..tak perlu nak ngundi sesiapa pun..
Selama ini aku cari makan sendiri tidak berharap pada sesiapa atau mana mana parti...

Anonymous said...

Apa perlu peminpin PH menangis dengan kenyataan Mat Taib .biarakan lah .itu pendapat dia .biar peminpin yang sedang berkerja memikirkan siapa yang layak bertanding mencari seorang calun yang difikir bolih menang.Penulis Naim ni jangan terlalau memihak.nanti jiwa kamu sendiri yang menangis.bila peminpin yabng kau setuju tak dapat jadi caolun.Kau ni jadilah penulis yang menjadi penasihat kepada semua orang .jangan ada dalam diri mu sikap berat sebelah nanti jiwamu sendiri mudak dirasuk iblis.

Anonymous said...

Kita hormat pandangan mereka berdasarkan sejarah yang lalu di mana parti Hizbul Muslimin Malaysia (Hamim) tidak lama, Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) walaupun masih ada tetapi tidak berkembang, Parti Negara yang berhenti di tengah jalan dan Semangat 46. Oleh itu kalau ada pimpinan Pas mengatakan Amanah tidak lama saya tidak marah kepada mereka kerana itu tanggapan biasa.

Bagaimanapun kena lihat di sini, Amanah tidak buat hubungan rapat dengan pemerintah. Kita terus menjadi pembangkang dan terus melawan pemerintah. Maka ia tidak mati dan sedang berkembang. Bahkan kenyataan seorang naib presiden Pas baru-baru ini, di peringkat awal mereka mengatakan parti ini kecil, parti nyamuk, sekarang dia berkata dalam ceramah terakhirnya di Kelantan, naib presiden itu berkata, kalau Amanah bertanding, Pas mungkin boleh kalah di Kelantan tetapi kamu kena ingat apa jawapan kamu nak jawab di akhirat kelak bila parti Islam kalah di Kelantan. Ertinya dia telah akui bahawa Amanah sudah ada kekuatan. Hatta di Kelantan itu sendiri. Amaran itu adalah satu pengiktirafan kepada Amanah.-
Mat Sabu
mantaro at Sunday, May 22, 2016

RamY said...

PAS tlh trbukti smase d PR dulu memg tk reti hidup brjmaah. Dh btul la tu dok d luar PH ... syukur. Klw duk dlm PH dgn prangai lame lg mnyusahkn.
Yg pnting ialh PKR, DAP & AMANAH prlu trime hakikat bhwa PAS tidk lg dlm pakatan parti2 pmbngkg, tidk trikat dgn sbrg trma prspakatn yg tlh dprstujui & bebas utk mmbuat sbrg kputusn brtnding atw tidk.
Maka PKR prlu tgas utk mmbuat kputusn dlm krangka Pakatan Harapan.

Na'im Nikmat said...

Saya sgt setuju dengan RamY... Bukti PAS tak boleh hidup berjemaah ialah PH berlawan sesama sendiri di Sarawak muahahahaha....

Che Azemin Mahmud said...

Pabila pas bertindih calun di 3 dun semasa PRU13, bising tersangat bising geng DAP n PKR n Amanah yg leaders now.. iNi 3 kerusi dari beratus2 kerusi...

Masa PRK Sarawak 6 kerusi DAP N PKR bertindih dari 82 kerusi nape gang2 PH tak bising2... fikir2lah..

mohd saifuddin said...

Haha penjilat PH rupanya semua ini. belajarlah memahami Al Quran ini tidak berfikir berdasarkan akal yang ciput tu dan tak cerdik pula tu, saya ulangi tak cerdik bukan bodoh tau. Banyak ayat ayat Allah tentang suruhan untuk berurusan dengan hambanya yang mungkar contoh Allah memerintahkan Nabi Musa a.s berdakwah kepada Firaun laknatullah bukan kufur tau tapi laknat kenapa ya. Allah bodoh ke (nauzubillah) tidak tahu yang Firaun itu tidak akan beriman selamanya. Sebenarnya Allah tahu tapi Allah tetap memerintahnya.Sebenarnya itulah ujian bagi orang-orang beriman untuk menguji kepatuhan mereka kepada arahan Allah.Berdakwah, membimbing Umat untuk beriman kepada Allah dan Rasullah di utuskan membawa rahmatan lil alamin. Patut lah puak ini dinamakan pembangkang semuanya nak dibangkang dalam otak ciput mereka. Bangkang Bangkang Bangkang. moto mereka Hidup kami untuk bangkang. Belajarlah jadi manusia yang telah diturunkan AlQuran dan hadis nabi jika dipegang sekuat kuatnya kita tak akan sesat selamanya. Alhamdullilah syukur diri ini tidak dimasukan ke dalam golongan ini. PAS akan lebih maju dengan Politik Matang dan Sejahtera.

Anonymous said...

2x5 je la apa parti pun..apa yg nak gaduh

Anonymous said...

Quran x ajar melabel org babi barua jebon.

wijaya kezuma said...

Tekateki..pakatan tapi tak berpakat..harapan tapi tak boleh harap..Apakah itu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)