Monday, August 9, 2010

Mahkamah: Kes Liwat II Di Tangguhkan Jam 2.15 Petang Untuk Putuskan Saiful Serta Farah Azlina Di Panggil Sebagai Saksi Kerana "Cinta Romantis"

KUALA LUMPUR 9 Ogos - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari menangguhkan perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim sehingga pukul 2.15 petang ini bagi memutuskan sama ada akan memanggil saksi utama, Mohd. Saiful Bukhari Azlan dan Timbalan Pendakwa Raya, Farah Azlina Latif untuk menjawab dakwaan bahawa mereka sedang menjalinkan hubungan romantik Terdahulu, peguam bela utama, Karpal Singh dalam hujahnya pagi ini memohon agar mahkamah memanggil Mohd. Saiful dan Farah Azlina untuk memberi keterangan berhubung dakwaan mereka sedang menjalinkan hubungan romantik. Peguam berkenaan berkata demikian ketika berhujah pada permohonan untuk membatalkan tuduhan liwat terhadap Ketua Pembangkang itu.

Nampaknya, gara-gara hubungan romantis ini maka Saiful akan hilang kreadibiliti sebagai saksi utama kes ini sebenarnya. Namun, yang amat menghairankan kita kenapalah pihak Pendakwaraya masih mahu meneruskan kes ini yang sedangkan ia terbukti mencemarkan imej badan kehakiman negara, malah belum pernah terjadi kejadian seperti ini dalam mana-mana negara komenwel di dunia. Bukankah ini amat merungsingkan kita. Mereka pasti akan cuba sedaya upaya untuk memastikan Anwar terpenjara biar pun kes itu didapati semakin cacat dan amat longgar. Keadilan harus ditegakkan bukannya dicemari dengan unsur-unsur campur tangan oleh pihak atasan yang berkepentingan politik samata-mata.

http://pahangdaily.blogspot.com

No comments: