Nuffnang

Innity

Innity

Wednesday, November 30, 2011

BAPAK I SURUH U ALL BERJIHAD,AMACAM U ALL NAK?



N'N:Jihad???

PEMUDA UMNO CHERAS DALANG DISEBALIK PENYAMARAN PENYOKONG BERSIH 2.0???

BILA RAMAI ARTIS JOIN PAS, UMNO JUGA MAHU ARTIS SEBAGAI DUTA. SIAPA ARTISNYA SILA LIHAT:





Rasanya artikel ni macam sesuai untuk artis2:

Para Artis Diseru Berhijrah

Kenyataan Media Oleh FADHIL OSMAN

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) mengajak para artis dan selebriti tempatan agar segera ‘berhijrah’ dengan menjadi insan mukmin yang soleh dan bertaqwa kepada Allah SWT. Hijrah ini penting sebagai usaha mengajak dan mendidik masyarakat untuk menjadi generasi yang berakhlak mulia di negara ini.

Bagi DPPWP, para artis serta selebriti adalah golongan yang menjadi idola dan ikon masyarakat. Mereka digilai oleh ribuan anak-anak muda yang ingin melihat aksi mereka dalam dunia hiburan. Setiap pergerakan mereka pasti dalam pengetahuan peminat fanatik mereka. Para artis atau selebriti adalah umpama magnet yang boleh menarik anak-anak muda di negara ini ke mana sahaja.

Apa yang mendukacitakan, ada kalangan artis atau selebriti tempatan tidak menunjukkan contoh yang baik terhadap masyarakat. Meskipun jumlah mereka tidak ramai, namun gejala negatif yang dilakukan oleh mereka turut menjadi ikutan para peminat. Antaranya seperti penyalahgunaan dadah, bersekedudukan, jenayah, budaya hidup sosial yang melampau serta berpakaian yang menjolok mata.

Justeru, penghijrahan mereka akan menarik sama anak-anak muda untuk turut jejak langkah mereka. DPPWP tidak pula bermaksud meminta para artis meninggalkan dunia hiburan yang mereka ceburi kerana mungkin ia telah menjadi sumber pendapatan mereka, namun apa yang penting adalah mereka menjadi insan teladan yang baik dan boleh dicontohi oleh masyarakat.

Dalam hal ini DPPWP memuji beberapa orang artis yang telah berhijrah seperti Catriona Ross, Bob Lokman, Sham Kamikaze, Iwan, Wardina, Irma Hasmie serta beberapa orang artis wanita yang telah mengubah penampilan dengan memakai pakaian menutup aurat dan menjaga solat. Meskipun mereka masih berlakon dan aktif dalam dunia seni, mereka tidak mengabaikan syariat Islam. Bahkan, imej baik ini akan menjadi contoh teladan yang baik para artis Malaysia di pentas antarabangsa.

DPPWP juga mengharapkan agar para artis dan selebriti tidak merasa gentar terhadap usaha penghijrahan. Insyaallah, perubahan pada penampilan tidak akan merencatkan rezeki mereka, malah rezeki akan lebih mencurah-curah. Daripada pentas lakonan sehingga ke masjid-masjid, para artis yang telah berhijrah ini akan dijemput untuk memberi perkongsian serta persembahan.

Disediakan oleh

FADHIL OSMAN
Pengarah Jabatan Kesenian, Kebudayaan dan Sukan (DACS)
Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

KENAPA BERITA TAKUNGAN LYNAS DI AUSTRALIA YANG BOCOR SISA RADIOAKTIF TIDAK DIDEDAHKAN MEDIA UMNO/BN. DIMANA DATUK KARAM SIGH WALIA???

http://4.bp.blogspot.com/_0wpX-mnAEng/TR-SUsfYVlI/AAAAAAAABvw/QRqPc_icmO0/s320/KARAM.jpg

Takungan Lynas di Australia bocor sisa radioaktif

KUALA LUMPUR, 30 Nov: Gabungan Hentikan Lynas (SLC) terkilan dengan pendedahan Rangkaian Toksik Nasional (NTN) dari Australia pada 28 November lalu bahawa sejak Mei 2011, tasik takungan Lynas di Mt Weld, Australia mengalami kebocoran sisa radioaktif sebanyak 14,000 liter sehari, ataupun kira-kira 5 juta liter setahun.

Pengerusi SLC Andansura berkata, peristiwa tersebut tidak munasabah sekali kerana Lynas telah memberikan jaminan berkali-kali bahawa bahan galian adalah begitu rendah tahap radioaktifnya sehingga boleh diangkut sebagai bahan tidak beradioaktif dari Mt Weld ke Pelabuhan Freemantle di Australia Barat berjarak 1,000 km.

Andansura menganggap jaminan yang dibuat oleh Lynas adalah lebih bersifat omong-mong kosong daripada berdasarkan fakta dan sains.

“Bahkan pihak pengurus Lynas di Malaysia juga berjanji bahawa sisa-sisa radioaktif yang ditinggalkan di Malaysia akan dikitar semula serta digunakan sebagai papan gipsum dan baja melalui kajian dan penyelidikan (R&D).

“Hakikatnya, R&D tersebut belum lagi dibuktikan berjaya di mana-mana bahagian di dunia ini,” katanya kepada Harakahdaily.

Sementara itu, Ketua Penyelidikan SLC, Lee Chean Chung juga membidas sikap Lynas yang seperti talam dua muka.

“Hakikatnya, Lynas telah mengambil kesempatan ke atas akta-akta Australia iaitu Peraturan Keselamatan Radiasi WA 2002 bahawa jika bahan yang diangkut tidak digunakan untuk proses kimia ataupun pengeluaran bahan radioaktif (uranium dan thorium), maka tahap radiaktiviti yang dibenarkan boleh mencapai 10 Bq/g,” katanya.

Menurut Chean Chung, tahap sebenar radioaktiviti bahan yang diangkut tersebut mencecah 3.5 and 8 Bq/g, jauh melebihi standard antarabangsa yang diikuti oleh Australia mahupun Malaysia, iaitu 1.0 Bq/g.

Sehubungan itu, Andansura mendesak kerajaan memberhentikan kerja pembinaan Lynas Advanced Material Plant (LAMP) di Gebeng, Kuantan sementara menunggu hasil siasatan di Australia dan Malaysia.

“Antara siasatan bebas yang harus dijalankan harus merangkumi dakwaan New York Times pada hujung bulan Jun 2011 bahawa LAMP mengalami kecacatan struktur dan rekaan yang serius. Ini adalah perkara tersebut belum lagi diperjelaskan oleh Lynas sehingga hari ini dan mencetuskan kebimbangan dan keraguan orang ramai,” katanya.

SLC juga menyeru agar kerajaan membatalkan perjumpaan antara Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) dengan Lynas.

Menurut Andansura, masa perjumpaan tersebut adalah terlalu sensitif kerana bersempena dengan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Syarikat Lynas di Sydney, Australia.

“Kita tidak mahu kerajaan dilihat sebagai diperalatkan oleh pihak-pihak tertentu untuk memberikan gambaran positif kepada pelabur-pelabur Lynas, terutamanya selepas insiden kebocoran sisa radioaktif yang berlaku di Mt Weld,” ujarnya.- Harakahdaily

N'N: Mana Datuk Karam Sigh Walia??? Begitu murah nyawa rakyat Pahang dipertaruhkan mereka......

WALAUPUN SUDAH CACAT SEBEGINI TAPI DIA MASIH BELUM INSAF MALAH MASIH MAHU MENZALIMI BINATANG.

http://1.bp.blogspot.com/-2F6UPhGem9c/TtRW6PCQSXI/AAAAAAAAHZ4/Qm6GhNgEeeA/s400/lembu.JPG


Matador Sepanyol yang buta sebelah mata dan mengalami kecederaan serius di muka kerana ditanduk lembu mengeluarkan kenyataan bahawa dia akan kembali ke gelanggang selepas kejadian yang hampir meragut nyawanya itu.

Juan Jose Padilla mengeluarkan kenyataan itu dalam satu sesi sidang akhbar selepas enam hari menjalani pembedahan untuk membaiki saraf yang rosak yang menyebabkan bahagian muka sebelah kiri lumpuh.

"Saya tidak mahu simpati peminat," katanya kepada pihak media di Hospital Virgen del Rocio sebelum pulang ke rumah.

"Saya akan ke gelanggang sebagai matador kerana impian saya untuk bertemu dengan peminat." -DCM

N'N:Aku ingatkan dia dah insaf...

LIHAT GAMBAR INI DAN BAGITAU AKU ADALAH MEREKA INI LAYAK BERJIHAD.

http://4.bp.blogspot.com/-b1NUGryf5Ww/TtV64-1EH2I/AAAAAAAAFcQ/pu0ViAPn5mI/s320/bn_TENANG.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_d4Ybqr7_vf4/SKl_RfFsUlI/AAAAAAAAAdg/f9JWzo-5DPs/s400/puteriumno.jpg

Tim.Presiden UMNO Muhyiddin Yassin menyeru ahli2 UMNO berjihad..Tapi anda lihatlah sendiri layakkah manusia yang mempunyai moral sebegini berjihad???

BENARKAH INI KENDERAAN RASMI PERHIMPUNAN UMNO?

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/378758_328507167166535_100000217628135_1533352_497573973_n.jpg

Ditaja NFC???

JOM BACA APA AMANAT MUHYIDDIN KEPADA AHLI UMNO DIPERHIMPUNAN UMNO.

http://web7.bernama.com/bernama/newspic/am/UMNO42_091107_MUHYIDDIN.jpg

Muhyiddin: PRU-13 ‘ibu segala pilihan raya’, mahu ahli Umno jihad


KUALA LUMPUR, 29 Nov ― Tan Sri Muhyiddin Yassin menggesa ahli-ahli Umno berjihad untuk mempertahankan kuasa orang Melayu dengan mengekalkan kemenangan dalam pilihan raya umum ke-13 yang menuruTnya merupakan “ibu segala pilihan raya.”

Susulan tsunami politik tiga tahun lalu, Timbalan Presiden Umno ini menegaskan pilihan raya umum ke-13 akan menentukan jatuh bangun umat Melayu dan kelangsungan mereka.

“Sesungguhnya, kita sedang berada dalam satu situasi yang amat kritikal. Pilihan raya umum ke-13 adalah ibu segala pilihan raya yang akan menentukan jatuh bangun umat Melayu. Apakah kuasa politik kekal berada di tangan kita? Atau akan terlepas ke tangan orang lain?” kata beliau berucap merasmikan secara serentak Persidangan Tahunan Puteri, Pemuda dan Wanita Umno malam ini. Ucapannya disiarkan secara langsung oleh stesen-stesen televisyen tempatan.

Dalam ucapan bertemakan “Menunjangi Survival Bangsa: Suatu Jihad”, Muhyiddin yang timbalan perdana menteri bertanya perwakilan ketiga-tiga sayap, “sanggupkah saudara-saudari melihat kuasa politik terlepas dari genggaman kita?”

“Sanggupkah kita membenarkan pembangkang menawan Putrajaya? Sanggupkah kita melihat orang Melayu hilang kuasa di bumi sendiri? Jawapannya tentu sekali tidak,” kata beliau.

Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) ini yang Umno merupakan parti terasnya berkata, perjuangan Umno sekarang jihad untuk agama, bangsa dan negara.

“Jihad untuk keadilan. Jihad untuk pertahan hak. Percayalah, pilihan raya umum nanti mempunyai makna yang cukup dalam kepada kelangsungan kita. Pilihan raya ini adalah medan jihad dan saudara-saudari adalah para mujahid dan mujahidah,” katanya merujuk kepada perwakilan ketiga-tiga sayap itu.

Persidangan tahun ini merupakan ketiga dirasmikan oleh Muhyiddin selaku timbalan presiden Umno.

Muhyiddin menambah, calon adalah senjata parti untuk menang dan oleh itu mahu setiap ahli memberi sepenuh keyakinan kepada pucuk pimpinan untuk menentukannya.

Katanya, “yang penting, calon kita mesti berkaliber, berpendidikan, berwibawa, berjiwa rakyat, bersih, jujur, amanah, tinggi moralnya dan diterima oleh rakyat.”

“Akurlah dengan keputusan pucuk pimpinan. Berilah sokongan padu kepada setiap calon. Gerakkan jentera untuk membantu mereka,” kata beliau lagi.

Sambil menekankan bahawa Umno tidak sunyi daripada kelemahan dan kekurangan, kata Muhyiddin, partinya bukanlah malaikat.

“Kita insaf dan sedar. Kita sentiasa mengorak langkah melakukan perubahan dan memperbaiki kelemahan tanpa menggadai prinsip perjuangan,” katanya lagi.MI

N'N: Berjihad atas dasar Asobiyyah apa maknanya, kalau bukan mati katak....Definisi asobiyyah yang diberi oleh Nabi Muhammad SAW dapat difahami menerusi hadith Baginda S.A.W :

Seorang lelaki (ayah perempuan yang meriwayatkan hadith) bertanya: Wahai Rasulullah, adakah dianggap ashobiyyah, puak orang yang sayang kepada kaum bangsanya? Jawab Baginda s.a.w.: Tidak, tetapi ashobiyyah ialah apabila seorang itu menolong bangsanya kepada kezaliman.(hadith riwayat Abu Daud, Ibn Majah dan sebagainya)

Imam Al-Munawi ketika mensyarahkan perkataan Ashobiyyah lalu berkata:
“Iaitu membantu kezaliman…” (rujuk Aun Al-Ma’bud)

Sabda Rasulullah S.A.W:

“Bukan dari golongan ku orang orang yang mengajak atas dasar ashobiyah dan bukan golongan ku orang yang berperang atas dasar ashobiyah dan bukan dari golonganku orang yang mati karena ashobiyah”[HR. Abu Dawud]

Tuesday, November 29, 2011

INI YANG TERJADI BILA BILAL MASJID BERBELANJA JUTAAN RINGGIT UNTUK PERKAHWINAN.



Woooo..minta ampun minta maaf. Nanti dulu.

Menurut sumber dari media-media hiburan :
- Perkahwinan mewah Syella Kamaruddin bernilai RM15 juta tanpa tajaan daripada mana-mana pihak.
- Syella Kamarudin juga mengakui bahawa dia menerima hantaran berupa sebuah banglo bernilai RM5 juta.
- Suami Syella turut memberikan kereta Audi R8. Mini Cooper itu hanya digunakan sementara kerana kereta Audi itu masih belum sampai.


Fakta mengenai harga kereta :

Harga semasa Mini Cooper – RM195,000
Harga semasa Mini Cooper S – RM250,000
Harga semasa Audi R8 – RM800,000 Audi R8 G



Syella turut berkata bahawa dia tidak kisah apa tanggapan orang ramai mengenai pembaziran kerana baginya perkahwinan adalah sekali dalam seumur hidup.

Saya tak rasa perbelanjaan ini membazir kerana saya berpendapat perkahwinan hanya sekali seumur hidup. Saya tidak kisah apa orang hendak kata,penting semua perbelanjaan itu saya dan suami keluarkan sendiri. Bukan tajaan mana-mana pihak, saya membelanjakan kira-kira RM800 ribu manakala selebihnya daripada suami saya.”


Fuh!!!...kayonya bilal mesjid.

N'N:Blog ini bukan bertukar kepada blog gosip artis cuma aku rasa pelik bila Bilal@Muazzim begitu kaya.....Dan kenapa perlu pula diwar-warkan hantaran perkahwinan yang bernilai jutaan ringgit keseluruh Malaysia...

Sumber

INI SEBABNYA KENAPA AKU CAKAP FITNAH ITU SEBAHAGIAN DARIPADA UMNO.

Pendedahan Buku Sulit Umno - Arahan Rasmi Sebar Fitnah

http://3.bp.blogspot.com/-jn4zpdIami4/TtRKZzJnIxI/AAAAAAAAAPk/q92Xf601pJ0/s1600/buku_program.jpg



Ayat yang tertera dalam kotak merah itu ialah:

1. Mencipta dan menyebarkan fitnah yang boleh diterima oleh pengundi, dengan cara mencipta persepsi negatif terhadap pembangkang.


“Tetapi kita berdepan sedikit cabaran di hadapan kita. Kita perlu melalui
jambatan pilihan raya umum akan datang.”


Begitulah kata Najib Razak semalam yang menegaskan adalah “amat penting” bagi Umno dipilih semula pada pilihan raya umum akan datang.


Dengan kata-kata itulah, maka Umno amat terdesak sekarang ini mengaut undi dengan “apa- cara sekalipun”.


Selama ini Umno telah menggunakan taktik kejam untuk menipu, menyebarkan fitnah dan menanam perasaan takut di kalangan orang Melayu serta menggunakan ugutan, dengan tujuan untuk mengaburkan mata rakyat daripada skandal-skandal kewangan dan rasuah yang telah mengakibatkan kehilangan beratus-ratus bilion ringgit.


Terbaru, Buku Panduan Pilihanraya Umum yang ‘Sulit’ telah dikeluarkan oleh Umno secara rasminya kepada jentera pilihanraya mereka. Dalam kandungan buku tersebut, diberikan arahan rasmi supaya menyebarkan fitnah seberapa banyak yang boleh untuk menyakinkan pengundi terutamanya orang-orang Melayu.


Pendedahan ini dibuat semasa Kongres Tahunan Keadilan baru-baru ini, dimana Dato’ Seri Anwar Ibrahim mendedahkan perkara ini. Beliau menyatakan buku panduan tersebut telah diterima dari seorang ahli Umno,yang menyokong kita.


Ahli Umno tersebut menyatakan ramai lagi ahli Umno yang sudah muak dan benci dengan Umno, tetapi terpaksa menunjukkan sokongan atas sebab-sebab tertentu.


Menurut Anwar Ibrahim lagi, buat sekarang ini buku panduan tersebut telah diserahkan kepada YB Azmin Ali untuk tindakan selanjutnya.


Inilah bukti bahawa Umno akan membuat apa sahaja terutamanya pembunuhan karektor Anwar Ibrahim dan melagakan antara parti-parti Pakatan Rakyat.


Umno silap… Rakyat bijak menilai….

sumber

N'N:Sekarang korang dah tahukan kenapa fitnah dilakukan oleh bloggers & Facebookers UMNO/BN, kerana mereka telah mendapat arahan.....

BUKTI PENYOKONG UMNO MEMPERSENDA AL-QURAN DAN HADIS.

Kerana tak puashati dan cemburu Angkasawan Negara berjumpa dengan TGNA, penyokong UMNO ini sanggup mengeluarkan komen yang mempersendakan Al-Quran Dan Hadis.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/313579_10150403235593547_791643546_8706830_1480901447_n.jpg

Boleh tak dengan Hadis & Ayat Al-Quran sampai bulan???

Jawapannya dengan ilmu daripada Al-Quran dan Hadislah orang dapat pergi kebulan. Beritahu aku kalau bukan Ulama' Islam yang mengkaji sains, matematik dan kejuruteraan dan kemudian ditiru orang barat adakah mereka akan dapat membuat roket untuk pergi ke bulan..Beritahu aku kitab mana yang menceritakan tentang pergerakan orbit, peristiwa siang dan malam...Jika manusia yang menulis komen itu orang Islam maka secara sedar dia telah memperlekehkan Kitab suci Al-Quran dan Sunnah Nabi Muhammad S.A.W.

SETIAP ORANG ADA PILIHAN APA PILIHAN KORANG?



N'N:Sudah buat pilihan.....

GAMBAR PERKARA WAJIB YANG AKAN BERLAKU SEMASA PERHIMPUNAN UMNO NANTI.

http://3.bp.blogspot.com/_0ynStjSqY7A/Scx92VeruxI/AAAAAAAAM9k/nFk6e-LqLrA/s320/umno+tidur+1.jpg

Daripada aku dengar pemimpin menipu baik aku tido zzzzz........

BUKTI BERGAMBAR BAHAWA KITA SELALU TERTIPU DENGAN IKLAN.

http://www.lolhome.com/img_big/advertised-versus-reality.jpg

Inilah helah KAPITALIS.

RUMAH PRESIDEN SEBUAH PARTI POLITIK MEMANG MACAM NI KER?

rumah-hj-hadi3.JPG (29745 bytes)

sumber


N'N:Itulah rumah Presiden PAS TGAH. Tak payah bandingkan dengan rumah Presiden UMNO bandingkan dengan Ketua Bahagian UMNO dah cukup untuk kita mengetahui mana satu pemimpin yang zuhud.

KALAU RASA-RASA NAK INSAFKAN DIRI BACALAH CERITA INI.

Adalah seorang hamba Allah ni, dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan. Sedang dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu bunyi.. jeng!jeng!jeng! .. bunyi.... aauuummmmm!! ! Bunyi harimau yg kelaparan dan hanya menunggu mangsanya saja.

Jadi, si hamba Allah ni pun lari untuk menyelamatkan diri. Harimau tu kejar hamba Allah ni. Sebab dia dah lapar sangat ni. Harimau tu pun kejar, kejar, kejar dan kejar. Hamba Allah ni punyalah takut, berlari lintang pukang. Sempat juga dia berdoa agar dia diselamatkan daripada dibaham dek harimau tadi.

Dengan kuasa Allah diperlihatkan sebuah perigi di depan mata nya. Jadi untuk menyelamatkan diri si hamba Allah ni pun terjunlah ke dalam perigi. Perigi tu ada tali dan sebuah timba. Si hamba Allah ni bergayut pada tali tu. Tali tu pendek jer. Jadi dia bergantungan di tengah-tengah perigi.

Di mulut perigi, harimau yg lapar tu menunggunya. Si hamba Allah ni pun berfikirlah macam mana nak menyelamatkan diri, sambil berdoa kepada Allah agar dia diselamatkan. Tengah dok berfikir camner nak selamat, tetiba dengar bunyi kocakan air di bawah perigi.

Aaaaa!!!!... Ya Allah..... lagilah seram dibuatnya. Nak tahu ada apa kat bawah tu? Ada 2 ekor buaya yg kelaparan. Apalah nasib. Dah jatuh ditimpa tangga. lagilah takut si hamba Allah ni. Atas ada harimau bawah ada buaya. Semakin risau dan takut.

Tengah berfikir untuk mencari jalan keluar, tetiba keluar seekor tikus putih dari lubang celah-celah perigi, naik ke atas ikut tali yg hamba Allah tu bergayut. Sampai kat atas tikus tu gigit tali tu pulak. Cis, kurang ajar punya tikus. Alahhhh... cam ner ni. Pas tu, keluar lagi seekor tikus yg berwarna hitam. Naik mengikut tali tadi, cit!cit! cit!cit! sampai kat atas.Tikus hitam ni pun gigit juga tali tu. Cis, lagi satu. Macam mana aku nak buat ni... habislah jadi mangsa buaya .

Berfikir lagi. Kalau naik kat atas makan dek harimau. Kalau tunggu tali putus dan jatuh ke bawah makan dek buaya. Macam mana nih... Sedang hamba Allah tu berfikir cam ner nak selamatkan dirinya, tetiba.... terdengar satu bunyi.... uuuuuuuuuuuuu. .. Bunyi lebah bawa madu.

Si hamba Allah ni pun mendongak ke langit, melihat lebah yg sedang bawa madu. Tetiba setitik madu terjatuh dan terus masuk ke dalam mulut si hamba Allah ni tadi. Punyalah nikmat sehingga tidak terkata.

Hamba Allah tu kata, "Fuh manisnya madu ni , tak pernah ku rasa manisnya ni. Sedapnya. Subhanallah sungguh sedap ni." kerana setitik madu si hamba Allah tu lupa pada harimau yg sedang menantinya di mulut perigi dan buaya yg menantinya di bawah

Kalau semua nak tahu ...

Si Hamba Allah itu adalah kita semua. Harimau yg mengejar tu adalah maut kita, ajal memang sentiasa mengejar kita, so beringat-ingatlah.

2 ekor buaya itu adalah malaikat Munkar Dan Nakir yg menanti kita di alam kubur nanti.

Tali yg tempat di hamba bergayut tadi adalah jangka hayat kita..

Tikus Putih dan Hitam tu adalah dunia kita siang dan juga malam yang sentiasa menghakis umur kita. Kan tikus tu gigit tali tu.

Madu... madu yg jatuh setitik ke dalam mulut hamba itu tadi adalah nikmat dunia.

Bayangkan setitik saja madu tu jatuh ke dalam mulutnya, dia lupa pada harimau dan buaya tu.

Macam kitalah bila dapat nikmat sikit lupa pada Allah. Waktu susah baru la nak ingat Allah. Astaghfirullah. ..Sama2 lah kita muhasabah diri msing2 sblum trlambat..

SUMBER

Monday, November 28, 2011

SENARAI CALON ORANG KAYA BARU PERAK SUDAH SIAP.

Senarai Calon BN Perak Pada PRU-13 Siap

Senarai Calon BN Perak Pada PRU-13 Siap

LUMUT – Senarai calon dan pembahagian kerusi Barisan Nasional (BN) Perak bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 telah siap, kata Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.

”…semua calon telah ditetapkan termasuk siapa yang bakal diletakkan di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang,” katanya kepada pemberita di Sitiawan dekat sini hari ini.

Kawasan DUN Pasir Panjang, yang 80 peratus pengundinya adalah Melayu, diwakili Datuk Seri Mohamad Nizar dari parti Pas.

Zambry berkata, senarai calon itu akan diumumkan apabila tiba masanya. – BERNAMA

ADAKAH ANDA SOKONG PM MELAYU YANG KORUP MENGAMALKAN KRONISME & SEKULARISME .

Lihatlah daripada PM Melayu pertama hingga sekarang yang mana satu anda rasa mengamalkan Islam dengan sepenuhnya????

Kalau dulu ada 'Loteri Rakyat'..Kini macam-macam sudah ada....Apa ertinya mendapat PM Melayu yang tidak mahu mendapatkan Redha Allah dalam pemerintahan...

Beritahu bagaimana Redha Allah akan datang jika pemimpin kita bukan sahaja Korup bahkan menzalimi rakyat???

Ingat Melayu tidak semestinya Islam. Mungkin namanya berunsur Islam tapi hatinya hitam legam bagaikan arang.

Terimalah hakikat pertubuhan Politik Melayu terbesar di Malaysia adalah Parti Politik yang paling banyak mengamalkan RASUAH.

http://pinkturtle2.files.wordpress.com/2008/05/imej-umno.jpg

UMNO sudah tak mampu diubah ia hanya perlu dibubar....Mari kuburkan UMNO pada PRU-13.

Aku sokong PM Islam.

GAMBAR TUKANG CAT YANG BERANI MATI.

http://3.bp.blogspot.com/-jOQwibCxYqo/TtL-Wuxv08I/AAAAAAAAW8g/NM7ZhA_DGOw/s1600/african_ladder_death_wish_03.jpg

N'N:Langsung tiada ciri-ciri keselamatan...

GAMBAR BILIK RAHSIA YANG FAIL.

http://www.lolhome.com/img_big/secret-room.jpg

JKKK SELEWENG DUIT E-KASIH , SUBSIDI MINYAK DAN PERUNTUKAKN RM200? SILA SIASAT SEGERA TUDUHAN INI!!!

KUANTAN, 28 Nov - Jabatan Kemajuan Masyarakat (JKM) digesa menyiasat dakwaan berlaku penyelewengan oleh Pengerusi Jawatan Kuasa Kemajuan Kampung (JKKK) Sungai Karang dekat sini tentang program e-Kasih. Beliau yang dikenali sebagai Tok Empat Awang Kassim itu benar-benar telah mengecewakan para penduduk di kawasan terbabit.

Ini kerana terdapat banyak laporan penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa yang telah dilakukannya dengan memanipulasi program e-Kasih untuk kepentingan ahli keluarga, sahabat dan kroni-kroni beliau sendiri.

Program yang bertujuan untuk membantu golongan miskin yang berpendapatan kurang dari RM1000 itu telah digunakan sewenang-wenangnya kepada mereka yang "tidak layak". Paling menyedihkan, tindakan beliau itu tidak diendahkan biarpun telah beberapa kali dibantah oleh penduduk.

Akibatnya, penduduk yang layak mendapat bantuan di"persiakan", sebaliknya mereka yang hampir dengan beliau mendapat peruntukkan yang disalurkan oleh kerajaan itu.

Menurut seorang penduduk, beliau kecewa kerana kroni Tok Empat terbabit mendapat peruntukan daripada Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) dibawah program e-kasih, sedangkan mereka bukannya nelayan. "Seorang kroninya bernama Zainuddin Hitam dapat sebuah bot fiber, enjin bot dan juga pukat sedangkan beliau tidak pernah turun ke laut, tidak memiliki lesen ke laut bahkan tidak pernah pun memancing di tepi laut selama ini yang bertugas sebagai Pemandu Felda", kata beliau.

Seleweng Subsidi Minyak Dan Peruntukan RM200

Penyelewengan juga berlaku kepada Subsidi Minyak Petrol dimana Tok Empat terbabit dipercayai telah menjualkannya kepada pihak yang tidak layak. "Difahamkan nama di atas kad penerima subsidi ialah Abd Majib Abd Wahab iaitu seorang pemandu lori tetapi yang menggunakan lesen itu ialah abang ipar Tok Empat terbabit yang dikenali sebagai Abd Rashid Muda", kata seorang penduduk lagi. Selain daripada itu, terdapat nama-nama mereka yang mencurigakan dan tidak layak tetapi telah mendapat kemudahan daripada Jabatan Perikanan Pahang. Antara nama-nama terbabit ialah seperti Sharif Abdullah, Abd Majid Abd Wahab dan Abd Rashid Muda sendiri. Kesemua mereka mempunyai hubungan keluarga dan merupakan proksi kepada Tok Empat berkenaan sebenarnya. Malah, bantuan peruntukan RM200 untuk nelayan juga telah diagih-agihkan oleh beliau kepada ahli keluarganya yang tidak layak. Inilah yang mengecewakan penduduk.

N'N:JKKK=UMNO.

SUMBER

Apa Kata Karl Marx Pengasas Ideologi Sosialis Terhadap Pengganti Akidah Ketuhanan.




Pengasas ideologi sosialis ketika ditanya tentang pengganti kepada akidah ketuhanan, beliau menjawab, “penggantinya ialah teater (panggung drama dan filem), maka palingkan mereka yang sibuk dengan amalan kerohanian kearah pementasan drama.”

N'N:Rasanya itulah anutan remaja2 Islam kita sekarang...Jika dibuat konsert pada waktu Maghrib maka beribu-ribu pemuda dan pemudi Islam yang tidak solat...

KALAU INI KERETA LELAKI MAKNANYA LELAKI ITU ADA MASALAH.

http://www.lolhome.com/img_big/gayest-car-ever.jpg

GAMBAR CIPTAAN YANG BOLEH MEMBAWA MAUT.

http://www.lolhome.com/img_big/practical-inventions.jpg

N'N: Jangan cari maut...

Sunday, November 27, 2011

Muhyiddin Yasin Mudah Lupa -Lim Guan Eng

http://cdn-bm.harakahdaily.net/images/stories/harakahdaily/person/mp_DAP/lim%20guan%20eng_1.jpg

Tiada pemimpin bukan Melayu bercita-cita jadi PM

KUALA LUMPUR, 27 Nov: Tindakan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mempertahankan agenda perkauman Umno dan beliau adalah Melayu dahulu dan rakyat Malaysia kemudian merupakan bukti bahawa 1Malaysia adalah slogan kosong yang hanya bertujuan untuk mengaut undi dan akan dibuang selepas Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (gambar) berkata, yang lebih mengejutkan, Muhyiddin tidak merasa bahawa tindakannya untuk memperjuangkan agenda perkauman Melayu adalah bercanggah atau tidak konsisten dengan agenda rakyat Malaysia bukan Melayu.

“Malah, Muhyiddin menggunakan logik yang tidak masuk akal bahawa pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang dan saya merupakan Cina cauvinis walaupun DAP telah berjuang untuk semua rakyat Malaysia dan keahlian parti kita terbuka kepada semua termasuk Melayu, India, Iban dan Kadazan.

“Muhyiddin dengan mudah juga telah lupa bahawa saya telah dipenjarakan dan kehilangan kerusi Parlimen kerana memperjuangkan nasib seorang gadis Melayu bawah umur yang menjadi mangsa rogol,” ujarnya yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dalam satu kenyataan.

Tegasnya, DAP bukan ancaman kepada orang Melayu tetapi Umno yang menjadi ancaman bukan sahaja kepada orang Melayu tetapi rakyat Malaysia dengan sikapnya yang menggunakan serta mempertahankan pelanggaran hak asasi manusia, rasuah dan penyalahgunaan kuasa.

Menrutnya, dengan menanam rasa takut serta menggunakan ugutan, Umno mengaburkan mata rakyat daripada skandal-skandal kewangan dan rasuah yang telah mengakibatkan kehilangan beratus-ratus bilion ringgit seperti pendedahan terkini Laporan Ketua Audit Negara 2010 tentang jabatan-jabatan kerajaan yang telah terlebih belanja sebanyak RM3.7 bilion tanpa apa-apa hukuman dikenakan.

Selain itu, katatanya kontroversi di mana dana awam yang telah diberikan kepada sebuah syarikat yang berkaitan dengan seorang menteri telah digunakan bukan untuk tujuan yang sepatutnya, iaitu untuk penternakan lembu, tetapi sebaliknya telah digunakan untuk pembelian dua kondominium mewah.

“Selama ini Umno telah menggunakan taktik kejam untuk menipu dan menanam perasaan takut di kalangan orang Melayu, kononnya DAP menjadi pengancam kepada hak dan kepentingan mereka,” katanya.

Katanya lagi, ini langsung tidak berasas kerana perkhidmatan awam, polis dan tentera semuanya dikawal Melayu manakala sektor-sektor kritikal dalam ekonomi seperti insuran, perbankan, industri automobil, pelabuhan dan lebuh raya semuanya juga dikawal oleh usahawan-usahawan atau syarikat-syarikat Melayu.

Dalam politik pula, ujarnya Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri merupakan orang Melayu, semua menteri besar dan ketua menteri juga Melayu kecuali di Pulau Pinang.

Tambahnya, tidak pernah ada seorang pun pemimpin bukan Melayu yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri kerana rakyat Malaysia menerima realiti politik di mana Perdana Menteri Malaysia seharusnya berbangsa Melayu.

Oleh itu, ujarnya ura-ura untuk meminda Perlembagaan Persekutuan untuk membenarkan orang Melayu sahaja untuk menjadi Perdana Menteri bukan sahaja tidak diperlukan, malah bersifat perkauman kerana menganggap rakyat bukan Melayu sebagai rakyat kelas kedua.

N'N:UMNO memang mudah lupa.....Sepatutnya yang diangkat menjadi hero Melayu ialah Lim Guan Eng yang sanggup dipenjarakan kerana mahu membuka kes gadis Melayu bawah umur yang dirogol pemimpin UMNO....

GAMBAR BUKTI BATU BELAH BATU BERTANGKUP MEMANG WUJUD.

http://www.akademifantasia.org/wp-content/uploads/2011/04/New-Zealand-Mystery-Rock-3.jpg

FAKTA TERSEMBUNYI DALAM FILEM 3 ABDUL P.RAMLEE.



Kah3.......

SIAPA SANGKA LAKARAN HODOH INI BOLEH BANTU POLIS TANGKAP PENJENAYAH.

Lakaran hodoh bantu polis Bolivia



GAMBAR (kiri) menunjukkan lakaran suspek yang menggelikan hati. Gambar (kanan) pihak media Bolivia meletakkan gambar lakaran supek pada muka lelaki yang ditangkap polis.


LA PAZ - Gambar lakaran yang dianggap paling hodoh di dunia berjaya membantu polis Bolivia menangkap seorang lelaki dikehendaki kerana kes pembunuhan pemandu teksi.

Pemandu teksi itu, Rafael Vargas dibunuh pada Mac lalu dan mayatnya ditemui mempunyai kesan 11 tikaman sebelum dibakar.

Beberapa pegawai polis kemudian membuat rayuan kepada orang ramai bagi mencari suspek pembunuh.

Seorang penduduk kemudian melukis satu gambar yang dipercayainya sebagai suspek pembunuh pemandu teksi itu.

Namun, lakaran itu dianggap seperti lukisan kanak-kanak berbanding satu bukti forensik.

Gambar yang dilukis itu mengandungi sepasang mata, bibir senget, hidung berbentuk penyapu sampah, kening lurus, rambut seperti atap bumbung dan tiada telinga.

Imej yang disiarkan oleh stesen televisyen Bolivia itu turut dipaparkan di laman YouTube dan menjadi tontonan ramai pengguna Internet.

Walaupun gambar tersebut menggelikan hati, ia berjaya membantu polis menangkap seorang lelaki yang menjadi suspek dalam kes pembunuhan itu.

Namun, ekoran undang-undang ketat Bolivia, wajah suspek tersebut tidak disiarkan tetapi pihak media meletakkan gambar lakaran itu pada muka lelaki yang ditangkap itu. - Agensi

GAMBAR BILA ARAK UBAH MUKA LELAKI INI JADI HENSEM.

http://www.lolhome.com/img_big/alcohol-prank.jpg

Saturday, November 26, 2011

RAKYAT MALAYSIA KETAHUILAH INILAH RAHSIA DISEBALIK LANGKAH KERAJAAN MELAKSANAKAN PEMBAHARUAN LESEN MENGIKUT TARIKH LAHIR.




Hapuskan UMNO daripada muka bumi ini....

GAMBAR BILA 'ROCK,DRINK AND F**K' MASUK MASJID.

http://1.bp.blogspot.com/_DW3Bp12L7YI/SgL7b4wZKNI/AAAAAAAAXYc/jPHBUR7_oNM/s400/adabsolat.JPG

Tipikal Melayu....Tolong ubah sikap...

Allah berfirman:

“Hai anak Adam, pakailah pakaianmu yang indah di setiap (memasuki) masjid.”
(Al-A’raf: 31).

sumber

INI BUKTI KENYATAAN UMNO MENGATAKAN AIR DI KELANTAN TERKOTOR ADALAH PENIPUAN SEMATA-MATA...

http://2.bp.blogspot.com/-UkJ2_Yk6L-Y/TtBPpEeHsEI/AAAAAAAAByo/p_7uztLd4nU/s1600/Surat%2BSPAN%2BMengatakan%2BAir%2Bdi%2BPahang%2BPaling%2BKotor.jpg

Rujuk pada laporan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) bertarikh 30hb. Oktober, 2011. Kandungan E-Coli bagi 6 Negeri:

Perlis = 1.21%
Pahang = 1.12%
Wilayah Persekutuan Labuan = 1.01%
Perak = 0.90%
Kelantan = 0.88%
Johor = 0.52%

Macam mana UMNO boleh dakwa "AIR KELANTAN TERKOTOR"..? Kalau nak cuci NAJIS LEMBU pun masih tak mampu sebab E-Coli Negeri Perlis bawah UMNO catat rekod TERKOTOR

Sekali lagi terdedah penipuan UMNO.

Sepatutnya UMNO wajib malu. Negeri Presiden mereka sendiri mempunyai air TERKOTOR dalam seluruh Malaya.

Demi menutup fakta air Pahang terkotor di Malaysia, mereka mengarahkan serangan bertubi2 terhadap Kelantan.

Rasanya dah ramai orang Melayu yang meluat dengan penipuan2 bersiri UMNO dan Presiden mereka.

UMNO yang sama sering mendabik dada mendakwa mereka memperjuangkan orang Melayu. Tapi, hakikatnya perjuangan mereka hanyalah untuk mengkayakan pemimpin dan anak beranak pemimpin mereka.

Kalau tidak masakan PETRONAS boleh keluar wang RM1.7 billion untuk menyelamatkan anak Mahathir dari bangkrup hanya kerana anak Mahathir tidak tahu meniaga?

Berapa ramai orang Melayu meniaga bangkrap. Mengapa tiada PETRONAS datang menyelamatkan orang2 Melayu ini? Apa istimewanya anak Dr Mahathir itu?

Hakikatnya, kita orang Melayu sudah berdekad-dekad ditipu UMNO dan Barisan NAsional.

Bangunlah, wahai bangsaku. Buka lah mata mu.
Pautan
N'N:Negeri kelahiran Najib Pahang dan Negeri Perlis yang ditadbir UMNO mencatat tahap E-Coli tertinggi pergh.... bangganyer....

sumber

BILA BANGANG ASKAR AMERIKA MENJADI-JADI, KAMBING DIPUKUL SECARA KEJAM DENGAN KAYU BESBOL.



N'N:Inilah kehebatan Askar Kuffar Amerika..Selain merogol dan membunuh orang Islam mereka juga menyeksa binatang...Obama & Zionis pasti bangga dengan korang.....

RAHSIA DISEBALIK AIR INI (VIDEO).



N'N:huh.....

UMMAT ISLAM WAJIB BACA, APA KATA MEREKA MENGENAI ISLAM.

William Ewart Gladstone(1809-1898), bekas PM Britain zaman Queen Victoria pernah mengucapkan "Selagi mereka (umat Islam) berpegang dengan kitab ini, selama itulah mereka bangkit dan kita tidak dapat menundukkan mereka. Oleh itu pisahkan mereka dari Kitab ini". Ucapan beliau sambil mengangkat Al-Qur'an dalam Parlimen Britain ketika membincangkan penentangan umat Islam terhadap penjajahan.


Theodore Hertzel, pencetus idea penubuhan negara Yahudi (menulis buku Negara Yahudi : 1895), "Misi kalian bukanlah mengeluarkan mereka dari Islam, walaupun yang terakhir ini merupakan keberhasilan yang paling gemilang. Tapi lebih pada usaha bagaimana menjauhkan mereka dari Islam. Jadikanlah mereka sebagai orang Islam yang tidak kenal agamanya sendiri, orang Islam yang gemar berfoya-foya, suka dengan kemaksiatan, hidup semata-mata untuk cari harta dan kekuasaan. Jika umat Islam sudah menjadi seperti ini, maka misi kalian sudah berhasil. Laksanakan dan tunaikan misi kalian ini dengan penuh kesedaran" - ucapan di Persidangan Yahudi di Basel, Switzerland : 1897


Arnold Toynbee menulis dalam bukunya, Islam, Barat dan Masa Depan: “Sesungguhnya kesatuan Islam sedang tidur. Tetapi kita mesti meletakkan di bawah perhatian kita bahawa, orang yang tidur boleh jadi akan bangkit.”


Samuel Zweimer, Ketua Organisasi Kristian dalam satu ucapannya dihadapan para orientalis di sebuah konvensyen, “sesungguhnya peranan Kristianisasi yang menyebabkan negara-negara Krsitian mengutus kamu untuk melaksanakannya di negara-negara Muhammad (negara umat Islam) bukanlah untuk memasukkan orang Islam ke dalam agama Krsitian.

Sesungguhnya ini adalah kemuliaan yang mereka tidak berhak untuknya. Sesungguhnya peranan kamu ialah mengeluarkan orang Islam daripada agama Islam supaya ia menjadi satu makhluk yang tiada hubungan yang mengikatnya dengan akhlak yang menjadi pegangan semua ummah dalam kehidupannya. Dengan aktiviti kamu akan jalani, maka kamu telah membentuk tinjauan pra penjajahan di dalam kerajaan-kerajaan Islam.

Kamu mesti membekalkan dan mempengaruhi ramai orang bijak pandai dalam kerajaan–kerajaan Islam bagi menjayakan perjalanan di atas jalan yang telah kamu asaskan, iaitu jalan mengeluarkan orang Islam daripada agama Islam.

Sesungguhnya kami mahu kamu mempersiapkan satu generasi yang selari dengan apa yang dikehendaki oleh penjajahan iaitu generasi yang tidak mengambil berat terhadap perkara-perkara yang besar, suka bersantai dan malas serta berusaha untuk mencapai kepuasan syahwat dengan apa cara pun.

Apabila mereka mengumpul wang, maka ianya hanya untuk kehendak hawa nafsunya dan ianya menjadi matlamatnya dalam kehidupan. Mereka memperelokkan setiap benda demi memuaskan nafsunya. Wahai para penyebar Kristian, apabila kamu lakukan perkara demikian, maka sesungguhnya peranan kamu itu telah sempurna dengan sebaik-baik cara.”



Fidel Castro, pemimpin sosialis Cuba mengutarakan sebuah nasihat kepada ahli-ahli diplomatik Israel dengan meluangkan masanya selama 2 jam sebagaimana yang terdapat dalam akhbar Grama, Cuba. Di dalam majalah utama Cuba, Castro berkata kepada mereka, “Israel mestilah tidak membiarkan gerakan perjuangan Palestin yang mengambil rupa (dasar) Islam kerana tindakan gerakan-gerakan ini mengambil karakter aqidah dan menjadikannya unggun api semangat yang biasanya ada di dalam masyarakat Islam. Semangat keagamaan Arab ini akan memikat pertubuhan-pertubuhan Islam yang lain yang seterusnya akan menyebabkan mustahil bagi Israel untuk menjaga kepentingannya. Israel juga mesti berusaha untuk menjadikan setiap Negara Arab disekitarnya sebagai negara yang berpaksikan dasar sosialis. Sesungguhnya pusingan terakhir bagi mana-mana gerakan penentangan Arab yang mempunyai ciri-ciri sosialis ialah kewujudan bersama Arab yang aman bersama negara sosialis Israel.”


Callaghan, bekas PM Britain menggambarkan ketakutannya terhadap agama Islam yang berkembang pesat di Britain dimana radio Britain telah mengadakan wawancara pada tahun sebelumnya bersama bekas PM Britain tersebut.

Juru hebah bertanya beliau tentang topik-topik penting yang akan dibincangkan di konvensyen empat penjuru Guidelope. Jawabnya, “di antara topik-topik tersebut adalah tentang Iran”.

Sambil menyambung katanya kepada juru hebah tersebut, “persoalan Iran mempunyai akar umbi yang dalam. Akar umbi itu yang menyebabkan kita membuat kajian tentang keadaan Turki, Pakistan dan Timur Tengah.”

Lalu juru hebah meminta beliau menambahkan penjelasannya. Jawabnya secara ringkas, “ boleh jadi payah untuk kamu memahami apa yang berlegar di kawasan-kawasan ini. Tetapi sebagai seorang pengamal Kristian yang patuh, maka saya katakan kepada kamu, sesungguhnya di sana terdapat agama yang memusuhi kita di sini yang dirasakan dan diketahui benar-benar oleh penganut Krsitian tulen. Inilah apa yang akan kami bincangkan dalam konvensyen tersebut”.



Jewish Cronical, majalah Yahudi Britain mengingatkan tentang kebangkitan pemuda-pemuda Islam, lebih-lebih lagi di universiti-universiti Arab dan Islam. Katanya dalam rencana bertajuk Jihad Pada Jalan Islam, “pakar-pakar strategi politik Barat akan memperakui kekurangan analisis politik mereka jika mereka membiarkan seruan-seruan yang semakin meningkat yang dihadapi oleh akademi-akademi dan universiti-universiti tempatan di dalam dunia Islam, seperti dibuat semakan terhadap manfaat beragama dan kembali kepada pengajaran Islam yang asas.”

Lawrence Brown, “pemimpin-pemimpin kita menakut-nakutkan kita dengan pelbagai bangsa. Tetapi selepas eksperimen, kita tidak dapati rasionalnya terhadap ketakutan-ketakutan tersebut. Mereka menakut-nakutkan kita dengan bahaya Yahudi, Jepun dan Bolshevik, tetapi ternyata kepada kita bahawa Yahudi adalah kawan-kawan kita, Komunis Bolshevik adalah konfiderasi kita, begitu juga dengan Jepun, terdapat Negara-negara besar demokrasi yang menguruskan penentangannya. Tetapi kami dapati bahawa bahaya sebenar terhadap kita terdapat dalam Islam, dalam kekuatannya untuk berkembang serta menguasai dan dalam ketahanannya yang menggerunkan.”
Morro Byger menulis dalam bukunya Dunia Arab Masa Kini, “sesungguhnya ketakutan kita terhadap umat Arab dan perhatian kita terhadap mereka bukanlah lahir daripada kewujudan petrol yang banyak. Tetapi kerana sebab Islam. Wajiblah memerangi Islam bagi menghalang kesatuan Arab yang soleh yang boleh membawa kepada kekuatan mereka, kerana kekuatan Arab akan sentiasa beriringan dengan kekuatan Islam, kemuliaannya dan perkembangannya.”

Pemimpin Tertinggi Freemason, “kita hendaklah menguasi golongan wanita. Apabila kita berjaya menguasai mereka, maka kita sogokkan mereka dengan perkara-perkara yang haram. Kita juga hendaklah memisahkan pasukan tentera mereka daripada agama.”
Pemimpin Tertinggi Imprealis, “arak dan nyanyian merupakan dua unsur yang mampu menghancurkan ummat Muhammad dengan berkesan berbanding 1000 laras meriam, maka untuk itu tenggelamkanlah mereka ke dalam kancah maksiat dan materialistik.”
Karl Marx, pengasas ideologi sosialis ketika ditanya tentang pengganti kepada akidah ketuhanan, beliau menjawab, “penggantinya ialah teater (panggung drama dan filem), maka palingkan mereka yang sibuk dengan amalan kerohanian kearah pementasan drama.”
Miyen, seorang pemimpin di Burma, “jangan biarkan orang-orang Islam bebas bergerak kerana mereka akan membangunkan kembali kerajaan Arab (kerajaan Islam).”


10 Rancangan Kuffar Hancurkan Islam:

1) Lenyapkan sistem pemerintahan Islam.

2) Menghapuskan Al-Qur'an.

3) Hancurkan akhlak Muslim, fikiran, hubungan mereka dengan Allah dan bebaskan mereka mengikut hawa nafsu.

4) Lenyapkan kesatuan kaum Muslimin.

5) Ragukan kaum Muslimin terhadap agamanya.

6) Lemahkan bangsa Arab.

7) Dirikan negara diktator di dunia Islam.

8) Pisahkan kaum Muslimin dari menguasai perindustrian dan biarkan mereka hancur dengan barangan Barat.

9) Singkirkan tokoh-tokoh Islam dan tamatkan Gerakannya.

10) Rosakkan wanita dan kembangkan pergaulan bebas.
Renungkanlah.


N'N:UMNO adalah bukti bahwa usaha mereka selama ini telah berjaya....Pemimpin UMNO sedaya upaya mahu mengasingkan Islam dalam pemerintahan..Susuk pemimpin UMNO kini adalah pemimpin2 yang mengejar kekayaan daripada Rasuah dan merompak wang Rakyat....Segala usaha untuk memartabatkan Islam perlu ditentang dan lihatlah bagaimana PAS ditekan sejak mula PAS masuk kekancah Politik...Fitnah dan mehnah dilemparkan kepada gerakan Islam semata-mata mahu menampakkan bahwa Islam itu sesuatu yang ekstrem...Pemimpin sekular seperti Tun Mahathir diangkat dan dijulang namanya sebagai pemimpin yang hebat tapi sedarkah bahwa idealogi Tun Mahathir adalah sama dengan ideologi barat yang mahu Islam itu dibaratkan...Hudud dihina...Sunnah Nabi diperlekehkan...Sekolah Agama disekat...Sedarlah wahai Melayu...Allah S.W.T telah memberi kita Nikmat Islam jangan sia2kannya...

INILAH MUKA-MUKA PENCACAI UMNO DIBLOG DAN FB.

http://4.bp.blogspot.com/-L9H84lnYgP0/TtAk-tNzwFI/AAAAAAAAGv8/xmZ6atTk11g/s1600/blogger%2Bumno.jpg

Dengan depa ni yang aku dok berdebat rupernyer.....Yang tutup muka tu kenapa malu..Bila hangpa dok buat fitnah kat blog & fb tak malu....

Sumber:Manjungmari

INILAH TANDAS KAPITALIS.

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s320x320/317793_294385233928091_146443882055561_931663_2093037078_n.jpg

Cekik darah.......

Friday, November 25, 2011

Tutorial Cara Membersihkan laptop (Gambar)

http://www.lolhome.com/img_big/laptop-cleaning-tutorial.jpg

N'N:Tutorial ni untuk org2 kaya sahaja, yang ada duit beli laptop baru kah3.......

AKSI MEMBUNUH DIRI.

http://4.bp.blogspot.com/-ZhpfVv9QOIQ/Tsh6-vsPbtI/AAAAAAAAGFg/5ifDqye4ffk/s320/laptop_2.jpg

Ntah apa yang nak dibuktikan mamat ni?

Unsur ‘KHURAFAT’ Kononnya Hanya Umno Mampu Mentadbir Negara Yang Dipertahankan Pemimpin Parti Itu Sejak 54 Tahun Lalu, Kini Semakin Hilang.

http://idrisahmad.files.wordpress.com/2008/09/nisan-umno.png


Rakyat tolak ‘khurafat’ dipertahankan Umno

TUMPAT, 24 Nov: Unsur ‘khurafat’ kononnya hanya Umno mampu mentadbir negara yang dipertahankan pemimpin parti itu sejak 54 tahun lalu, kini semakin hilang.

Ini dibuktikan di Kelantan sejak 21 tahun lalu rakyat memilih ketuanan Islam yang ternyata mampu melahirkan kesejahteraan kehidupan rakyat.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, ‘khurafat’ yang bermati-matian dipertahankan pemimpin Umno sebelum ini sudah tidak lagi diendahkan rakyat.

“Umno dok jaja hanya merekalah yang mampu mentadbir negara buat selama-lamanya, kononnya parti lain tidak ada kemampuan.

“Sebaliknya rakyat Kelantan membuktikan mereka sudah lama menolak ‘khurafat’ peninggalan Umno sejak pilihan raya 1990 sehingga sekarang,” katanya pada ceramah isu semasa di Dataran Pasir Pekan malam semalam.

Hadir sama Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob, anggota parlimen Tumpat, Datuk Kamaruddin Jaffar, aggota Exco, Che Abdullah Mat Nawi dan Adun Kelaboran, Mohd Zaki Ibrahim.

Orang ramai tetap memenuhi ruang tempat ceramah biar pun hujan lebat sepanjang hari.

Mohamad berkata, pemimpin Umno sejak merdeka lagi melaungkan dogma tanpa Umno rakyat negara ini tidak akan menikmati pembangunan.

Bagaimanapun katanya, Kelantan yang bukan ditadbir Umno sejak lebih 21 tahun lalu juga membangun pesat seperti negeri-negeri lain.

“Umno mendabik dada sebenarnya kerana sejak dahulu sehingga sekarang mereka bergantung kepada undi pos, pengundi di Felda, Felcra dan sokongan rakyat Sabah serta Sarawak,” ujarnya.

Kamaruddin pula berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kelihatan begitu rimas sekarang sehingga teragak-agak mahu menentukan tarikh pilihan raya umum ke-13.

Katanya, kalau sebelum ini geger diperkatakan Perdana Menteri gemarkan tarikh 11.11.2011 untuk membubarkan parlimen, namun tidak pula menjadi kenyataan.

”Presiden Umno dilihat seperti takut sekarang, lagi lama menduduki kerusi Perdana Menteri musuhnya bertambah ramai.

”Musuh bukan sahaja berada di luar, sebaliknya berada dalam Umno sendiri. Malah, Tun Dr Mahathir Mohamad pernah menyebut Umno busuk sehingga ke usus,” katanya.HD

N'N:Masa untuk UMNO berkubur telah tiba...

Biar Betul Kerana Minta POLIGAMI, Wanita Ini Bunuh dan Cincang Tubuh Suaminya Sebelum Masak.

Zainab Bibi bersama sepupu lelakinya (kiri) setelah ditahan

SHAH FAISAL - Pihak Polis Pakistan telah menahan seorang wanita yang membunuh suaminya sendiri. Wanita tersebut turut merancang untuk memasak potongan tubuh dari suaminya itu.

Zainab Bibi telah ditahan di Shah Faisal, wilayah yang terletak di salah satu kota besar di Pakistan, Karachi, kerana ingin memasak daging suaminya sendiri. Pihak Polis juga menemukan potongan bahagian tubuh suami Zainab yang ditempatkan di dalam periuk.

"Zainab dan sepupu lelakinya telah membunuh Ahmed Abbas (suami Zainab), dan mencincang anggota tubuhnya. Setelah itu, mereka akan memasak daging suaminya," menurut Ketua Polis Shah Faisal, Nadeem Baig, seperti dilaporkan AFP, Jumaat (25/11/2011).




(Atas dari kiri) Gambar-gambar dari stesen TV tempatan menunjukkan periuk-periuk yang sudah siap berisi daging dari tubuh suaminya sedia untuk dimasak. Dan kanan sekali adalah gambar pakaian suaminya yang berlumuran darah ditemui dalam sebuah bekas baju. (Bawah) Gambar menunjukkan bekas baju dan periuk yang berisi daging suaminya di dalam sebuah ambulan sedia untuk disiasat.

Zainab ditangkap setelah jirannya melaporkan perbuatannya kepada pihak polis. Stesen televisyen tempatan juga menunjukkan potongan tubuh Ahmed yang ditempatkan di dalam periuk.

"Ada dua faktor yang menyebabkan Zainab merancang untuk memasak daging suaminya sendiri. Pertama kerana Zainab ingin menghapuskankan barang bukti, dan yang kedua adalah kerana emosi Zainab yang meledak-ledak. Zainab tentu tersinggung dan amat marah ketika Ahmed menyatakan niat untuk berkahwin lagi dengan wanita lain," tambahnya.

Perundangan di Pakistan membenarkan setiap suami untuk berpoligami, namun untuk berpoligami, lelaki perlu meminta izin daripada isterinya terlebih dahulu.

N'N: Poligami itu halal, membunuh itu haram...Renung-renungkan wahai wanita....

Sumber:Pulakdah

ANDA BAYANGKAN KERANA MASALAH PENGANGURAN YANG TERUK LULUSAN PHD INI BERKERJA SEBAGAI JAGA.

http://3.bp.blogspot.com/-t92LOsiozCw/Tsu849ocujI/AAAAAAAAH2w/R0sgCm7w5Pk/s1600/phdguard_288_f.jpg

Jaipur, Rajasthan. Disebabkan tidak ada kerja kosong dengan masalah penganguran yang teruk seorang lulusan PhD di sana terpaksa bekerja sebagai penjaga hutan. Selain daripada beliau ada lagi lulusan lain seperti peguam, dan garaduan universiti lain yang terpaksa bekerja sebagai jaga di hutan bagi memelihara pokok-pokok di sana.

Vagata Ram Chaoudry merupakan seorang lulusan PhD dalam bidang sejarah terpaksa menunggu selama 6 bulan dengan bekerja sebagai jaga sebelum mendapat tempat sebagai pensyarah di sebuah Universiti di Rajasthan. Dia terpaksa berjalan kaki sejauh 10 ke 15 kilometer setiap hari dalam menjalankan tugasnya menjaga pokok hutan.

Begitulah nasib malang apabila kerajaan tidak dapat menyediakan peluang pekerjaan yang cukup kepada rakyatnya. Bagi mereka yang cekal dan tidak ada perasaan ego sudah tentu tidak akan menghadapi masalah untuk turun ke bawah bagi mencari sesuap nasi. Asalkan rezeki yang dapat adalah halal kerja apapun bukanlah menjadi satu masalah.

N'N:Mahukah orang Melayu kita yang bergelar Dr kerja jadi jaga? Kalau bagi UMNO/BN mandat lagi untuk memerintah negara benda ini tak mustahil berlaku disini....

SUMBER


LAGI2 CERITA ROGOL DAN BUNUH. SAMPAI BILA UMNO NAK SEDAR HUKUM ALLAH ADALAH YANG TERBAIK.

PERIKSA...kereta mangsa ditemui di persimpangan Jalan Undan 12, Taman Perling, semalam.
PERIKSA...kereta mangsa ditemui di persimpangan Jalan Undan 12, Taman Perling, semalam.

JOHOR BAHRU: Kehilangan seorang guru piano yang tidak pulang ke rumah seperti kebiasaannya terjawab apabila mayatnya ditemui dalam Perodua Myvi miliknya dengan kesan jerutan di leher serta tangan diikat di belakang badan di persimpangan Jalan Undan 12, Taman Perling di sini, semalam.

Ketika ditemui, mangsa masih memakai baju-T putih, jaket perang serta skirt paras lutut dengan seluar dalamnya terlondeh dipercayai dirogol sebelum dibunuh di tempat lain. Mayatnya kemudian diletakkan dalam kereta berkenaan.

Mayat mangsa, Chiu Kong Min, 31, ditemui kira-kira tujuh jam selepas bapanya membuat laporan polis berhubung kehilangannya.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi itu, mangsa mulanya disangkakan tidur dalam kereta berkenaan dan cuba dikejutkan seorang individu yang kebetulan melalui kawasan berkenaan. Bagaimanapun, selepas mangsa yang duduk di tempat duduk pemandu didapati sudah tidak bernyawa, individu terbabit segera melaporkan kejadian itu kepada polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Superintendan Mohd Akhir Ishak berkata, sebaik menerima panggilan orang ramai, pihaknya bergegas ke lokasi bagi melakukan siasatan.

Menurutnya, polis kemudian menemui wanita itu tertunduk kaku dalam kereta miliknya dan siasatan mendapati mangsa dikatakan keluar dari rumahnya kira-kira jam 2.30 petang kelmarin untuk mengajar di Jalan Simbang, Taman Perling, menaiki Perodua Myvi hijau berkenaan.

“Hasil siasatan mendapati mangsa keluar untuk mengajar piano seperti biasa, namun sehingga jam 12.30 tengah malam kelmarin, masih tidak pulang ke rumah menyebabkan keluarganya yang bimbangkan keselamatannya membuat laporan polis.

“Pemeriksaan dan siasatan awal mendapati mangsa cedera ringan di kening kiri, kesan calar pada jari kedua-dua tangan selain luka di tangan dipercayai akibat bergelut dengan penyerangnya.

“Selain itu, ketika ditemui, kedua-dua tangannya diikat menggunakan kabel pengikat dan ada kesan jerutan di leher, namun barangan peribadi mangsa seperti telefon bimbit tidak diambil suspek,” katanya.

Beliau berkata, motif kejadian itu masih dalam siasatan dan hingga kini, polis masih tidak menemui sebarang bukti di kawasan sekitar lokasi penemuan mangsa serta dalam keretanya.

“Kami tidak menolak kemungkinan mangsa dirogol sebelum dibunuh dan mayatnya dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA), di sini untuk dibedah siasat.

“Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Kami belum menahan mana-mana individu bagi membantu siasatan dan orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat, Asisten Superintendan, Tan Yang Siong di talian 012-7076928,” katanya.[HM]

N'N: Islam Is Solution...Hudud meliputi Takzir dan Qisas undang-undang yang paling sempurna..Dalam kes ini mangsanya non-muslim maka keluarganya boleh memilih samada mahu menggunakan undang2 Hudud yang meliputi Qisas dan Takzir atau undang2 sekular....

AMALAN SONSANG YANG SELALU DIBUAT ORANG MELAYU.

http://1.bp.blogspot.com/-3qh47gBBPXA/Trizt6nPdNI/AAAAAAAAOA0/W5I-ZCvALUQ/s1600/Orang-Melayu-Tengku-Faris.jpg

Pernahkah anda bermuhasabah atau menilai dan menghitung kembali tentang amalan seharian. Kadang-kadang kita akan dapati amalan kita adalah terbalik atau bertentangan dari apa yang patut dilakukan dan dituntut oleh Islam. Mungkin kita tidak sedar atau telah dilalaikan atau terikut-ikut dengan budaya hidup orang lain.

Perhatikan apa yang dipaparkan dibawah sebagai contoh amalan yang terbalik:

1. Amalan kenduri arwah beberapa malam yang dilakukan oleh keluarga si mati selepas sesuatu kematian (malam pertama, kedua, ketiga, ketujuh dan seterusnya) adalah terbalik dari apa yang dianjurkan oleh Rasulullah di mana Rasulullah telah menganjurkan jiran tetangga memasak makanan untuk keluarga si mati untuk meringankan kesusahan dan kesedihan mereka.

Keluarga tersebut telah ditimpa kesedihan, terpaksa pula menyedia makanan dan belanja untuk mereka yang datang membaca tahlil. Tidakkah mereka yang hadir makan kenduri tersebut khuatir kalau-kalau mereka termakan harta anak yatim yang ditinggalkan oleh si mati atau harta peninggalan si mati yang belum dibahagikan kepada yang berhak menurut Islam?

2. Kalau hadir ke kenduri walimatul urus (kenduri kahwin) orang kerap salam berisi (hadiah wang yang diberi semasa bersalam). Kalau tak ada duit nak dikepit dalam tangan, maka segan dia nak pergi makan kenduri. Tetapi kalau dia menziarah orang mati, tidak segan pula salam tak berisi. Sepatutnya kalau menziarah keluarga si mati, kita patut memberi sedekah dan kalau ke kenduri kahwin, tak bagi pun tak apa kerana tuan rumah panggil untuk diberi makan bukan untuk ia menambah pendapatan.

3. Ketika menghadiri majlis pemimpin negara atau majlis-majlis rasmi, kita berpakaian cantik, kemas dan segak tetapi bila mengadap Allah baik di rumah mahu pun di masjid, pakaian lebih kurang saja bahkan ada yang tak berbaju. Tidakkah ini suatu perbuatan yang terbalik.

4. Kalau menjadi tetamu di rumah orang dan dijamu makan, kita rasa segan nak makan, malu-malu kucing kononnya malu dan beradab, sedangkan yang dituntut tetamu harus banyakkan makan dan habiskan apa yang dihidang supaya tuan rumah rasa gembira dan tidak membazir. Perangai tinggal makanan tak habis dah jadi budaya orang kita.

5. Kalau bersolat sunat di masjid amat rajin, tapi kalau di rumah, sangat malas. Sedangkan sebaik-baiknya solat sunat banyak dilakukan di rumah seperti yang dianjurkan oleh Rasulullah untuk mengelakkan rasa riak dan solat fardhu yang digalakkan berjemaah di masjid.

6. Bulan puasa adalah bulan mendidik nafsu termasuk nafsu makan yang berlebihan, tetapi kebanyakan orang mengaku bahawa dalam carta perbelanjaan setiap rumah orang Islam, akan kita dapati perbelanjaan di bulan puasa adalah yang tertinggi dalam setahun. Sedangkan sepatutnya perbelanjaan di bulan puasa yang terendah. Bukankah terbalik amalan kita?

7. Kalau nak mengerjakan haji, kebanyakan orang akan membuat kenduri sebelum bertolak ke Mekah dan apabila balik dari Mekah tak buat kenduri pun. Anjuran berkenduri dalam Islam antaranya ialah kerana selamat dari bermusafir, maka dibuat kenduri, bukan kerana nak bermusafir, maka dibuat kenduri. Bukankah amalan ini terbalik?

8. Semua ibu bapa amat bimbang kalau anak mereka gagal dalam peperiksaan. Maka dihantarlah anak ke kelas tuisyen walaupun banyak belanjanya. Tapi kalau anak tak boleh baca Al-Quran atau tak pandai hukum hakam agama, tak bimbang pula bahkan tak mahu hantar tuisyen mengaji Al-Quran atau kelas khas mempelajari Islam. Kalau guru tuisyen sanggup dibayar sebulan RM70.00 satu pelajaran 8 kali hadir tapi kepada Tok Guru Quran nak bayar RM50.00 sebulan 20 kali hadir belajar pun menggeletar tangan. Bukankah terbalik amalan kita? Kita sepatutnya lebih bimbang jika anak tidak dapat baca Al-Quran atau solat dari tidak lulus peperiksaan.

9. Kalau bekerja mengejar rezeki Allah tak kira siang malam, pagi petang, mesti pergi kerja. Hujan atau ribut tetap diharungi kerana hendak mematuhi peraturan kerja. Tapi ke rumah Allah (masjid) tak hujan, tak panas, tak ribut pun tetap tak datang ke masjid. Sungguh tak malu manusia begini, rezeki Allah diminta tapi nak memperhambakan diri padaNya segan dan malas.

10. Seorang isteri kalau nak keluar rumah sama ada dengan suami atau tidak, bukan main lagi berhias. Tetapi kalau duduk di rumah, masyaAllah, pakai kain batik atau biasa-biasa saja. Sedangkan yang dituntut seorang isteri itu berhias untuk suaminya, bukan berhias untuk orang lain. Perbuatan amalan yang terbalik ini membuatkan rumahtangga kurang bahagia.

Cukup dengan contoh-contoh di atas. Marilah kita berlapang dada menerima hakikat sebenarnya. Marilah kita beralih kepada kebenaran agar hidup kita menurut landasan dan ajaran Islam yang sebenar bukan yang digubah mengikut selera kita. Allah yang mencipta kita maka biarlah Allah yang menentukan peraturan hidup kita.

sumber

GAMBAR HADIAH 54 TAHUN UMNO MENTADBIR MALAYSIA.

383725_143312625773719_100002849468336_164564_1355383891_n.jpg (400×350)

N'N: Masih mahu beri mereka mandat.....Bangunlah dari tido orang Melayu...

SIAPA SETUJU UMNO PARTI KORUP ANGKAT TANGAN (GAMBAR)

http://media.themalaysianinsider.com/images/uploads/2010/october/22/umno-assembly-dudes.jpg

Kami setuju!!!! Tu Dia Melayu sudah sedar kah3.....

Innity