Innity

Wednesday, January 29, 2020

BOLEH MENANGIS PENYOKONG PH KENA SOUND DENGAN AWEK NI.

Foto-Tweeter

Padu dia sound, apa yang dia cakap memang betul tapi bukan semua.

Tidak  dinafikan ramai penyokong PH yang terlalu taksub.

Isu berbangkit tidak dijawab dengan hujah melainkan mengaitkan segala-galanya dengan Najib, Rosmah dan 1MDB.

Rileklah brader cubalah berhujah dengan fakta. Kalau yer pun nak backup kerajaan backup lah dengan fakta.

Aku akui ada juga yang sedaya upaya membackup kerajaan yang dicintai dengan hujah tapi spesis ni boleh dibilang dengan jari jer selebihnya langsung tiada modal melainankan Najib, Rosmah dan 1MDB walaupun isu langsung tidak berkaitan.

Semoga penyokong PH lebih bijak selepas ini.

Sekian.

12 comments:

Sani said...

Nk fakta?ok nk tanya masa mers cov kt arab saudi smpi ada yg mati dekat 2 ribu lbh dlu ada dak mana2 pihak yg bising sruh sekat kemasukan rakyat arab saudi?atau sekat org dari buat umrah?

Sani said...

Org sebenornya maleh nk lyn desakan dari org yg tak tau menda psl virus ni,dpt maklumat pun dari sumber yg tah hapa2...isu rasuah yg lg bahaya dari virus ni plk dibuat2 lupa...apa punya turr la..

Paul Baggio said...

Takkan cerdik punya puak PH ni...sampai sekarang Tony Puaka dan Lafizzy Raspussy tak berani jawap isu hapuskan toll dan turun harga minyak. Dah lah cakap besar, penipu pulak tu! tu belum campur budaya fitnah dan sumpah seranah serta pro-PGBT diaorang!

Anonymous said...

Sebuk sebuk buat apa. Kan pm dah bagitau manifesto bukan kitab suci. Jadi bukan kesalahan atau isu besar bila ph kencing rakyat yg mengundi ph. Jadi pandai pandailah bila mangkah akan datang. Isu besar yg lain ialah kasut hitam pun dah selesai bila menterinya letak jawatan. Cuma isu lain bila benih manusia di letak kat lubang jamban.

Anonymous said...

Ya, memang PH tak cerdik macam UMNO. Kalau PH pandai, gerenti mereka turut sapu duit!

Anonymous said...

Betul la awet cun ni cakap!

Bila ada yang kata coronavirus ni mungkin datang dari tabiat pemakanan mereka yang buruk i.e. makan anjing, kelawar, monyet, mawas, kera duku, musang, ular, tikus etc etc ada pula penyokong2 Melayu tegar DAP yang emosi dan mula mengaitkan isu dengan Najib, Rosmah, 1MDB?

Mereka mengulang2 perkara yang sama dalam semua isu... lansung tak move on... kah..kah..kah...

Maswardi said...

Puak umno pun sama dok pusing auta lama
Tak habis2 lapizi dan tony pua... Skali skala cite le shahrir samad ke, azez th ke senua dh ada bukti rakaman

Anonymous said...

Satu dunia tengah takut dengan virus PEMBUNUH corona yang semakin menggigit, hancing2 sibuk pula nak kaitkan isu dengan Najib Rosmah dan 1MDB? Kah..kah..kah...

Anonymous said...

Fakta mudah...tak sampai 800 org mati krn mers cov di arab saudi dan kita tak bagi visa percuma kpd raykat arab saudi. Rasanya tak ramai raykat arab saudi dtg ke negara kita berbanding china yg diberi visa percuma utk tempoh setahun. Dikatakan oleh tun m dah ada 2juta raykat china di negara kita. Dgn virus yg mudah bermutasi dlm bdn selama 14 hari sebelum gejala timbul adalah sukar utk menyekat jika mrk dah terlepas pemantauan kesihatan.

Mers cov yg berlaku di arab saudi dpt dibendung dan puncanya pon mudah dikenalpasti iaitu ternakan unta.WHO menjelaskan risiko penyebaran mers cov sgt rendah dan mudah dibendung.
Berbanding virus wuhan yg tersebar melalui manusia ke manusia yg dikatakan 10x lbh ganas dpd sars. Terbaru bukan shj tersebar mll pernafasan dan sentuhan tetapi melalui mata manusia yg terdedah.

Nak buat umrah kena ambik vaksin dan dinasihatkan jangan minum atau makan produk berasaskan unta atau menyentuh ternakan tersebut. Maka 1 sop mudah yg perlu dipatuhi oleh pengerja umrah.

Berbanding dgn virus wuhan yg dikatakan oleh para saintis adalah 10x lebih ganas dpd sars dan seorg pesakit boleh menyebar kpd 15 org yg lain maka wabak ini lebih teruk berbanding mers cov.
Beberapa buah negara jiran kita dah sekat 100% pelancung dari china tanpa mengira wilayah mana sedangkan negara kita cuma menyekat mrk yg dari wilayah wuhan serta hubei. Bagaimana dgn 1 hingga 5juta penduduk wuhan yg telah menghilangkan diri dpd kepungan?? Di manakah mrk skrg? Dan adakah mrk tidak membawa virus yg boleh bermutasi selama 2 minggu sblm mula mengganas.

Bukan sengaja nak timbulkan isu tetapi demi keselamatan raykat negara kita yg cuma 32juta bercampur dgn 2juta raykat china tanpa diketahui tahap kesihatan mrk. Tidak ada masalah kalau raykat ingin memberi teguran dan saranan kpd kerajaan demi kebaikan bersama.

Anonymous said...

Sumber tah hapa2. Kat mane ko baca tu? Cuba link ni, bbc.co.uk. Guarantee berfakta dan tak mengarut macam kera pee ehhhhh.

Anonymous said...

Komen cam org peeee ehhhhh. Ke ko mmg peeee ehhh. Tak yah nak klentong kat sini. Semua org blh tuduh gauana end, terowong canner? Forex canner? Dll.tuduh mmg senang tapi tak twrbukti

Jagoan said...

Nak buat mcm mana. Ramai pekerja kilang warga china d seluruh negara. Kat mana kilang china paling besar d malaysia ek?...agak2 thn bila kelang tu dibuka ek?...

Innity