yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, August 25, 2010

Ketua Tentera Israel yg Baru - Si Gila Darah

Yoav GalantYoav Galant Si Pengganas Gila

Banyak warga Arab mengecam dan menyatakan kekesalan atas terpilihnya pimpinan militer Israel yang baru, Yoav Galant, yang dikenal sebagai 'tukang jagal Gaza' kerana Galant telah memimpin perang maut di Jalur Gaza dalam operasi Castlead.

Menunggu persetujuan oleh Tel Aviv, Menteri Pertahanan Israel Ehud Barak telah menunjuk Mejar Jenderal Yoav Galant untuk menduduki ketua staf umum militer Israel, yang posisinya saat ini diduduki oleh Gabi Ashkenazi. Langkah itu juga disambut baik oleh Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu.

Galant mengawasi serangan Israel di Jalur Gaza pada Januari 2008-Disember 2009, yang mengorbankan lebih dari 1.400 warga Palestin, menimbulkan kerosakan di atas 1.6 billion dolar terhadap perekonomian di daerah kantong miskin itu.

Pada hari Isnin (23/8), media-media di dunia Arab menyatakan penolakan mereka atas nominasi Yoav Galant sebagai pimpinan militer Israel, pejabat berita Ma'an Palestin melaporkan.

Pejabat berita Lebanon mengatakan bahawa penyiar TV al-Manar menyebut Galant sebagai "penjenayah perang."

Pendaftaran pemimpin militer dengan Angkatan Perang Pertahanan Israel di mulai pada tahun 1977, kata laman Israel Ynetnews.

Galant, pernah meninggalkan Israel untuk pergi ke Alaska untuk bekerja sebagai pemotong kayu, kata media. Beberapa website menyebut Galant sebagai seorang "penebang kayu." (fq/prtv)

sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)