yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Wednesday, October 13, 2010

"Sejarah yang tidak akan mungkin berulang sampai bila-bila pun"



Sedang asyik melayari internet dan membaca blog ke blog tiba2 terjumpa dengan gambar yang bersejarah ini lantas hati ini berbicara :

"Sejarah yang tidak akan mungkin berulang sampai bila-bila pun"



Inilah balasan UMNO kepada DSAI, niat beliau hanya mahu menyuntik Islam di dalam UMNO dan menghapuskan Korupsi dan sesekali tidak mahu bersekongkol mengaut wang dan harta rakyat....Sebagai balasan beliau ditendang daripada UMNO seperti manusia yang hina...Namun walaupun UMNO memandangnya sebagai insan yang hina, namun rakyat yang lebih mengetahui siapakah yang lebih hina yang tidak lain dan tidak bukan ialah UMNO berserta pemimpin2nya yang busuk lagi menjijikkan yang menjadikan kuasa sebagai alat pemuas nafsu............. lalu bangkitlah para rakyat yang sudah muak dan jijik dengan UMNO..









Semoga ALLAH S.W.T memakbulkan doa Almarhum Ust Fadhil Nor yang pernah menyatakan dalam ceramah beliau agar Allah memanjangkan umur Tun Dr Mahathir agar dia(Mahathir) dapat melihat kehancuran UMNO .

Mari kita talkinkan UMNO pada PRU 13 nanti!!!!!!!

Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan Buktikan ' TANDAS LEBIH BERHARGA DARI SEBUAH RUMAH PPRT'


Gambar di atas adalah rumah PPRT

Inilah tandas bertaraf 5 bintang


Tandas awam ini merupakan tandas awam pertama yang bertaraf lima bintang di negara ini. mula dibina pada 2009 dan siap sepenuhnya pada tahun lalu melalui peruntukan di bawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan berjumlah RM115,000.

Cuba bandingankan dengan harga kos sebuah rumah PPRT yg cuma hanya berjumlah RM27000 sebuah. Maknanya 3 buah rumah PPRT dapat dibina berbanding hanya untuk sebuah tandas yg bukan untuk manusia berehat untuk sesebuah keluarga.

Sumber

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)