yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, October 12, 2016

MAKCIK NI DIALU-ALUKAN DATANG KE MALAYSIA...


7 comments:

Anonymous said...

Buat apa dialukan dtg malaysia?Jenayah besar pun xda sapa nk tanggungjawab..

Anonymous said...

dia x payah dtg malaysia..pasal malaysia parah dah..korang yg baik2 ni je yg elok g pindah/hijrah,cari negara yg baik2 untuk diduduki,duk dan menetap kat sana terus..kan senang hati insyaAllah..
ye la kalo dok merengek je pun wat malu kat anak2 kecil je,anak2 kecil pun lama2 muntah dengar rengekan korang ..ye la kadang2 dah mcm rengekan gay,serius hehehehe

Ir Anonymous said...

Patut pun jenayah besar takde sapa nk bertanggungjawab.. Rupa2nya pasal lelaki yg tinggal solat jumaat dianggap bukan isu besar!

Anonymous said...

Sesungguhnya solat mencegah perbuatan keji dan mungkar....jaga solat...terpelihara la jenayah2 besar tu

otaiblues.blogspot said...

betul tu..solat jumaat tu memang wajib...sama seperti nenutup aurat...pe kata p rotan dulu rm dan yg lain lainnya.

Na'im Nikmat said...

“Demi yang jiwaku ada ditanganNya, sungguh aku telah berniat kuat untuk memerintahkan agar dikumpulkan kayu bakar kemudian aku perintahkan solat dan dikumandangkan adzan untuk solat, kemudian aku perintah seseorang untuk mengimami manusia dan aku akan mendatangi orang-orang yang tidak menghadiri solat maka akan aku bakar rumah-rumah mereka. Demi yang jiwaku ada di tangan-Nya, seandainya salah seorang dari mereka mengetahui bahwa dia akan mendapatkan sekerat daging atau dua iga kambing yang bagus pasti dia akan menghadiri solat isya’. ” (riwayat Imam al-Bukhari dan Imam Muslim, dari lafaz Imam Bukhari)

Anonymous said...

Ir anonymous kalau bodoh jgn tunjuk sgt bro..dlm blog lain dah masak kena bantai skrg kat sini berani la kau sbb komen2 byk xdisiarkan.hahaha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)