yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, October 13, 2016

ZIYAD PELIK TIBA-TIBA DIA ADA RAMAI SAUDARA...


Apa yang nak dipelikkan...  Memang lumrah manusia mcm tu... Bila engkau bukan siapa2 mereka tak pernah pun nak mengaku saudara tp bila engkau dah kaya raya, yang bukan saudara pun terhegeh2 mengaku saudara...

7 comments:

Anonymous said...

hahahhahah standad org melayu mcm tu ler....
kot ko kaya memang le dia akan bentang tikar dpn umah hang....
cer lepas tu hang buat bodo je..... konpom la dan2 tu gak depa sumpah seranah hang

Anonymous said...

yg lbih teruk dan malang ialah yg terhegek2 taksub kat parti politik hehehehe

Ir Anonymous said...

Macam parti PAS pulak.. ramai yg ingin mendekati..

Anonymous said...

Assalamualaikum, mungkin itu la tujuan Allah beri rezeki mengejut, supaya ko kenal siapa sedara mara ko. Diorang dtg Rumah, layan la. Itukan tetamu. Tak perlu tanya soalan macam tu, ko menyindir ke apa? Takkan mcm tupun ko xleh fikir. Standard la tu, bila kaya baru ramai sedara mara. Aku rasa ko menyindir ni, hati hati bro. Senang Allah bg, senang je Dia tarik blk. Anggap la dugaan bg ko, Allah nak tgk reaksi ko terhadap sedara mara. Pertanyaan ko boleh mengundang putus silaturrahim.

Anonymous said...

Manusia....
Islam semua bersaudara.
Tak kan baru jadi jutawan ihsan dah bising pasal saudara.

Ingat ye....
Duit juta tu mungkin sebahagian duit cukai dan gst yg saudara kau bayar.

Ingat tu....

Anonymous said...

Siapa yg ingin mendekati pas??

Anonymous said...

Layanlah dngn baik dan mesra,
anggaplah mereka datang sebagai tambah rezeki
Kalau mereka gembira
mereka turut berdoa kepada Allah untuk
kesejehteraan hidup ko
tak rugi kan
ingat buat baik berpada pada
buat jahat jangan sekali

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)