yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, August 17, 2014

DULU AKU KAU PUJA, DULU AKU SANG JUARA, YANG SELALU ENGKAU PUJA...KINI RODA SUDAH BERPUTAR... (GAMBAR)


Ketahuilah saudara & saudari inilah politik...

12 comments:

Anonymous said...

Apa?salah ke anwar memuji Khalid,ketika itu mungkin cara pentadbiranya sempurna,tetapi denagn bebarap isu yang terdedah,mungkin cara Khalid akan melemahkan PR.Sebab itu perinkat peminpin PR cuba menyelamatkan PR.Tapi Pas pulak Lambat dan Lembab dan lembam,seperti juga NaimNilmat yang sekarang tak nekmat lagi bagi aku,Cara kau memaparkan isu buka seperti dulu lagi yang bolih mnolong mengutakan PR malahan membuatkan penyokong menyampah

Anonymous said...

Biasalah tu bodoh....Dahulu Mahathir semasa berkuasa ramai yang memuja dan memuji beliau begitu juga dengan Anwar, apabila bersara atau dipecat dari UMNO maka rakan dan sahabat langsung tak mengendahkan. Begitu juga Khalid, dahulu baik dan mengutamakan rakyat tapi setelah dibagi peluang oleh parti(dengan jasa tak banyak manapun dalam PKR) satu penggal masih ok...Tapi masuk penggal ke dua dia mula buat wang untuk bayar hutang lantas beri bermacam projek kepada kroni UMNO termasuk KIDEX dan Langat2, akhirnya harta juga Khalid pandang. Nak simpan lagi Khalid ini? Bloger ini pun dahulu bijak tapi sekarang bodoh tak bertempat, tak payah cerita tentang akhlak Islam kalau dah individu bodoh pun dipilih sebagai pemimpin, buat malu kat orang kafir aje...

Jawe said...

Tuan,

Memang tak dinafikan sumbangan TSKI, malah kami pegundi PR merasa bangga tapi kalau dah merugikan dah tak dengar cakap parti, berundurlah secara terhormat tak perlu libatkan PAS.PAS kata nak demokrasi tapi tolak suara majoriti. PAS pun janganlah bermuka-muka, flip flop dan lambat dalam membuat keputusan

Kalau PAS boleh pecat Nasa kenapa PKR tak boleh? Nasa kalau dikirakan pun berjasa besar kepada PAS. Janganlah wala' dan taksub tak tentu pasal. Kalau salah kene tegur, kalau dah fitnah org lain edar pil kuda, bertaubatlah.

Kalau betul ada pemimpin PAS yang percaya kes liwat, nauzubillah, musnahlah Islam dalam PAS. Dengan keadaan sekarang, yakinlah aku kenapa selama ini PAS belum diizinkan menang di bumi Allah yang bertuah ini.

Anonymous said...

ingat akan kata2 bloger dan penyokong pkr dan dap semasa krisis. kita tidak akan lupa mereka!!!

Anonymous said...

Kesian Naim tak nekmat,kau ketinggalan kapal dah.

Anonymous said...

ITU msa tksi btl skrg ni dia buat salah tak kan nk puji jgk kot

mayang zulaika said...

Dah nama pun manusia, akan ada pasang surut dan suka duka. Lainlah kalau manusia dibimbing oleh malaikat. Apa yang perlu ialah doa yang berkekalan agar amalan baik dan ibadah kita konsisten hingga ke akhir hayat. Tetap hati untuk islam, buang hasad dengki dan perut busuk jauh-jauh dan berbaik sangka sesama kita. Moga kita mendapat redha dan rahmat Allah.

Anonymous said...

dah buat tak betul.......
apa tunggu lagi........
cincang sama dia.....
kah...kah...kah....

hazri abdullah said...

astagaa......cukuplah tuan bloger, apa yang tuan rasa tak puas hati sangat dengan anwar...railah keputusan yang telah dibuat dalam mesyuarat kepimpinan Pas hari ni dengan kesyukuran ke hadrat Ilahi kalau benar tuan adalah seorang yang mendokong perjuangan PR dan rakyat.

Anonymous said...

Masa nuar buat announce tu Khlid jadi MB penggal pertama dimana semua org tau waktu itu Khalid memang cemerlang. Tapi Khalid buat taik waktu pengal ke2. Klau penggal pertama Khalid tak cemerlang takkan disambung utk penggal ke2 lepas PRU13. Kalau buah dlm 1 bakul ada yg busuk takkan nak dibiarkan, nanti buah busuk tu jangkit pd buah yg elok klau tak dibuang.

Anonymous said...

Sory la nk pcayakn mamat nie lg...kuat kencing dan ckp belit2...last2 lantik bini sndiri jd mb...puiiii

Anonymous said...

Salam, saya tidak setuju.

Pada tahun 2012, cara kerja TSKI mungkin sahaja baik maka dipuji oleh DSAI. Kalau wajar dipuji, maka tidak salah dipuji.

Sedia maklum tentang pendedahan tentang cara kerja TSKI yang banyak membelakangkan arahan parti atau menyalahi kehendak parti.

TSKI bertukar dari menjadi aset sehingga menjadi liabiliti.

Maka itu puji yang bertukar menjadi keji bukanlah berpolitik.

Ini boleh sahaja terjadi di dalam semua keadaan.

Anak menantu yang baik tentunya akan dipuji tetapi selepas menjadi hantu tentunya akan dikeji.

Pekerja yang rajin dan amanah tentunya akan dipuji tetapi selepas menjadi pemalas dan tidak amanah tentunya akan dikeji.

Usaha menurunkan TSKI dari jawatan Menteri Besar nyata tidak timbul dari ruang kosong.

Sudahpun didedahkan sebab-sebabnya.

Sayang sekali tetapi TSKI sudah menjadi liabiliti yang boleh menyebabkan Selangor kembali jatuh kepada BN-UMNO.

Inilah hakikatnya.

Bagi yang masih ragu, lihat sahaja - tidak mustahil nanti TSKI akan menjadi calon UMNO pada PRU yang akan datang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)