Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Wednesday, May 16, 2018

HARAP AMANAH KELANTAN TAK MENANGIS BILA BACA KENYATAAN NI...


34 comments:

Anonymous said...

nakmenangis kenapa..... AMANAH dah dpt Putrajaya... apadehal

Anonymous said...

kita nak ambik alih pusat..... bkn setakat negeri je
skrg... kelantan boleh la together gather dgn BN Kelantan show off what u have
tunjuk pd rakyat Mesia... u both in power

Anonymous said...

xpe lah amanah xde kat Kelantan.. tp Amanah tetap ada dihati kami
kami mahu lebih dari setakat tawan Kelantan je

Anonymous said...

org k'tan dan tganu di janji syurga jika undi pas atau umno (secara tak langsung) dan amanah terkeluar dari Islam ikut fahaman pas.

org amanah tak akan menangis atas kebodohan pas.

mereka undi pas elakkan dari neraka.sekarang mereka boleh tuntut tiket utk ke syurga.

lama kelamaan rakyat kelantan akan tahu tentang pembohongan pas.
jadi tak perlu malu dgn umno sebab umno pas sehati sejiwa. pas sokong parti rasuah dgn gunakan Islam.
bila bersekutu dgn rasuah macam2 pembohongan boleh kluar dari mulut org pas.
pas guna agama dan jual agama.sedih sungguh sedih.

komen ini utk admin sebab admin tak akan siar komen seperti biasa tak berani hadapi kenyataan.tada tulur.

Anonymous said...

Apa yg benci sgt dgn Amanah. Adat pertandingan menang kalah. Federal menang. Next pru ada lg. Lawan lagi. Patut pas fikir mcmana nk survive tanpa brother bn di federal. Mcmana nk cari duit byr gaji kakitangan. Nk bangun negeri. Tak kan nk tgu malaikat dr langit. Belajarlah jadi org lebai yg sebenar. Hilangkan dendam kesumat. Selamat berjaya

Jamesdean1 said...

Menumpang momentum hasil usaha pakatan je pas kelantan n gannu tu...cuma sentimen kemelayuan dan kenegerian jer buat pgundi pilih pas dan tidak pilih pakatan..

Nole said...

Its not a big deal. Skurang2nya amanah ada dalam kerajaan persekutuan. Saya yakin pimpinan amanah akan bekerjasama kukuh untuk pastikan kelantan dan terengganu mendapat manfaat yg wajar. Saya bersyukur kerana pas tak menang persekutuan. Selagi di pimpin golongan yg sama, selagi itu saya tak sokong. Tanpa sokongan saya, pas x kn kemana. Kah kahk kah kah!!!!

Ahmad Uthman said...

Salam hormat, adalah tidak menghairankan, Raayat Kelantan belum pernah mengundi Parti selain UMNO atau PAS, dalam sesi terakhir, hanya Hj Husam Musa sendirian didalam Dewan, sudah membantu check & balance keadaan kucar lana Kerajaan peninggalan ATGNA. Apa nak hairankan jika kali ini PRU14 belum ada kemenangan. Apabila sudah ada contoh setelah PH memerintah, barangkali Raayat Kelantan mulai sedar yg perubahan Kerajaan itu adalah baik, apatah lagi kepada Kerajaaj yg Berih, Cekap dan Amanah, benar2 mengamalkan konsep yg pernah BN popularkan dulu, kini Kerajaaj Rahmatan Lilaalaamin.

Susah kita nak merobah minda Raayat Kelantan, yg masih melihat sosok Tok Guru itu adalah kepiah, serban dan jubah, lain2 tok Isle, kalau begini, yang perlu PH pengadakan JK Khas Kerajaan PH, lakukan kerja2 secara sealiran bersebelahan dengan PAS, biar Raayat yg muda melihat apa maana nya Islam dan Keilmuan merentasi Kenegerian itu perlu dalam membangun kedua2 nya Negeri dan Agama.

Aliyya Najihah said...

Buat Hudud kat Kelantan dan Terengganu...jangan bagi alasan lagi.BN mesti sokong punya.

Anonymous said...

org kelantan yg bnyk uat semak kt slgr n kl kje bwh negeri pakatan blik kg undi pas..lanjiao la org kelantan..tlg la blik negeri korg..maju kan la negeri korg..semak la jibai korg kt cni..perangai da la berpuak..lahanat..blah la sial...

Anonymous said...

Usia 3 tahun - 12 kerusi parlimen
Usia 60 tahun - 18 kerusi parlimen
Parti mana yang mendapat rakyat?

Anonymous said...

Apa pas boleh buat? Rakyat kelantan dan tganu dok takuk tu lah selama2nya.....cuma balak botak lansing

I said...

Kebenaran akan timbul jua akhirnya. Kita tunggu sama2 apakah yg didakwa fitnah oleh pemimpin PAS itu benar atau fitnah. Masa jua akan menentukan. Saya percaya PAS boleh menguasai negeri2 majoriti Melayu tetapi tak akan dapat mentadbir Malaysia tanpa domongan kaum lain seperti Cina..India..Iban dan Kadazan...

Anonymous said...

Ibnu Hasyim nak nangis je

Anonymous said...

Sekurang -kurangnya depa dpt jd KM dan Menteri . . Tak dpt Kelantan tak ada hal .. Kekallah jd pembangkang dulu kini dan selamanya.. .Bila MD Sabu turun Kelantan hangpa semua kena sambut sbb dia menteri. ..

Anonymous said...



Mungkin pandangan saya ini agak keterlaluan..

PERTAMA.. yg mengundi umno dan Pas majoriti nya ber IQ metot

KEDUA.. yg IQ metot nih sgt mudah ditipu, ikut kulit ikut emosi melulu

KETIGA.. yg IQ metot kurang membaca tidak terbuka, propa media utusan tv1 tv3 itulah mrk

Lihat nanti slps 3 4 tahun dan pru15 akan dtg, apb utusan tv1 tv3 sudah hilang peranan kotor jijik fitnah nya, maka minda2 metot di Kelantan dan Terengganu itu tentu akan mula berkembang dan bersinar

Anonymous said...

Pas kata sengaja melambat-lambatkan pembangunan di Kelantan sebab rakyat kelantan...

Anonymous said...

Tak baik cakap mcm tu,kat Sarawak satu kerusi pun PAS tak dapat...

Anonymous said...

Tak baik cakap mcm tu,kat Sarawak satu kerusi pun PAS tak dapat...

abu bakar said...

Apasalah nya tunggu lagi 5 tahun

Anonymous said...

Tak sabar nak tengok sdiang dun kelantan n ganu. Mesti yb2 bn dan paa bersidang dalam keadaan harmoni mesra dan takda lah nak bertumbuk2. Minta rtm buat siaran langsung.

Anonymous said...

mb Kelantan kena menghadap dengan cina kafir Lim Guan Eng bila nak bayar gaji kakitangan negeri.

pasal si amat masih lg mb? dulu 2015 dia kata nak letak jawatan mb kalau pas gagal laksana hudud… ngapa masih mb lg? dah lulus hudud ke?

Anonymous said...

AMANAH Kelantan tidak perlu menangis, rakyat kelantan yang menyesal tidak kesudahan utk tempuh lima tahun lagi. Apa lagi bukti yg penyokong pas nak utk membuktikan sikap sesetengah pemimpin pas yg hanya tahu bercakap mengenai kebaikkan islam tapi tidak melakukan apa yg diucapkan.

HADIGOL said...

TKPAYAH LA LUAH KT2 SOMBONG KERANA DENDAM DGN AMANAH. SELAGI PAS ANGGAP AMANAH MUNAFIK SELAGI ITULAH PAS PEMECAH BELAH MASYARAKAT DN PAS ADALAH KHURAFAT KERANA ANGGAP PARTI ADALAH AGAMA.

KUNUNNYA KEKALAHAN PAS SEMUA ADA HIKMAH DARI ALLAH YG BAIK2 SAJA PAS CKP. BILA MASA PAS JD JURUCAKAP ALLAH KITA PUN TKTAU. INILAH TAKSUB MELAMPAU.

MENANG SEBAGAI PEMBANGKANG DIPUSAT BUKANLAH SESUATU YG BESAR. HENTIKN LAH LABEL AMANAH MUNAFIK DN DAP KAFIR HARBI. DUA LABEL ITU ADA RUJUKAN DLM QURAN DAN ADA TAFSIRAN ULAMAK.. BUKAN IKUT NAFSU PAS.

ADAKAH BERKATA BOHONG MENGENAI 1MDB DAN 2.6B ITU BUKAN SIFAT MUNAFIK? KENAPA ISU MAT SABU MEMBELA MAT INDERA KUNUN SOKONG KOMUNIS DIBESAR2KAN? MENDEDAH NEGARA KPD ANCAMAN NEGARA KOMUNIS CHINA PAS JADI SYAITAN BISU?

HADIGOL said...

ketika najib terguling jatuh sekrang dimana rakan sedondon tk dtg memeluk beliau. at least pimpin najib baca doa tilak bala.. ini ke kawan? siapa yg munafik berkwan masa berkuasa?

umno akn lbh kenal pas selepas ini. najib dh tiada.. umno lain belum tentu nk kawan pas lps ni. misi pas pecahkn ph gagal.

pas yg perlu muhasabah apa masalah dn kelemahan kelantan sebelum tsunami rakyat melanda klantan tgganu akn dtg jika semua kelemahan tk diperbaiki.

selagi pas masih melabel org lain munafik dn kafir harbi... pas akn terima padahnya nnti. sedaaap je label org mcm tu. apakah serban jubah janggut ust dn ulamak mustahil jadi munafik?

serban syiah lbh besar jubah janggut sampai ke tanah tp mereka musuh islam dlm selimut. jika hadi berkuasa rasanya iran syiah akn diberi ruang dlm negara.

doktrin taksub kt tok guru. firasat guru mimpi jumpa nabi saw dll. yg digunakn utk ketaksuban adalah racun yg berbahaya yg membiak dlm pas.

Anonymous said...

Lagi kesian tuang presideng. Nok kadi MB dokleh, nok jadi mnteri lgi la dok bulih.

Anonymous said...

Assalamualaikum..sudah sudah lah tu . Jom rapatkan saf. Kita sama2 muslim dan secaranya umum semua rakyat malaysia x kira agama dan bangsa telah memilih pemerintah. Think positive dan Ibnu Hasyim pulak x yah lah provoke dan melaga lagakan netizen. Tq

Anonymous said...

Sori-sori Ibnu Hashim..I mean naimnikmat jgn provoke netizen. Mohon Ampun

Anonymous said...

Siapakah naimnikmat blog ni?away asyik meroyan ja...suka melagakan sesama manusia..admin nie Jenis busuk hati..iri hati..buta hati...

Husaini Ayu said...

Ingat lg tghh dgn bongkaknya dakwa hayat amanah tak lama,cuma bbrp thn je,lps tu depa melutut balik la...tp nmpknya tak makbul doa tghh lg...insyaallah amanah akan menawan bumi klntn,

babah zara said...

Blogger xda class

Anonymous said...

Saja nak Tanya, berapa orang pemimpin PAS yang jadi menteri. YB M.Sabu dari Amanah dah confirm jadi menteri kanan

Anonymous said...

Kalau trg,kltn,sabah & serawak dah takda dlm msia pasti diaorang balik ke negeri masing2,
Sila la puak ph buat usul tendang ke empat2 negeri ni dari msia, kehendak kamu tu pasti terjadi.
Perlu di ingat kltan & trg adalah dulunya negeri2 melayu tidak bersekutu, menyertai malaya & kemudianya atas rasa persaudaraan,
Melalak lah banyak sikit macam tu, mudah2an ianya akan mengisafi kami yg kami ini sebetulnya telah terjajah dari pantai barat yang nantinya akan menghasilkan rasa ingin bebas sepertimana perasaan sebhg besar orang2 sabah dan sarawak.
Suatu hari terengganu sebuah negara merdeka insya'Allah.

Anonymous said...

Kau ni sikit-sikit nangis sikit sikit nangis. Semua perkara nak kau tangiskan.... BAPOK ke woiii!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)