Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, May 15, 2018

PUNYALAH SERONOK DAPAT CUTI 4 HARI PANGKAH PH, ISNIN MASUK OFFICE DAPAT SURAT PENAMATAN PERKHIDMATAN?



11 comments:

Mohd Haddy B. Abd Manapu said...

Asalam,

Cuma nk tambah sikit lg,
Yg merosakan negara......
Yg buat hutang berbilion2.....
Yg menjadi pengadu domba.....
Yg dh nampak kezaliman tapi biarkan....

Buat tuan punya bloger....'Berkatalah perkara yang BENAR....ALLAH akan pelihara & menjaga AMALAN kamu' Semoga ALLAH mempermudahkan urusan kita semua & mengampunkan dosa2 serta memperbaiki amalan kita.

mohd shahran said...

Bodoh piang, depa semua lantikan politik..

Anonymous said...

ya ka ini kerja ph. 9 mei menang 10 mei angkat sumpah, masa bila pm nak semak hal penamatan kontrak. jangan buat kerja bodoh nak burukan kerajaan baru, pos la sekali wajah surat tu biar org ramai lihat

Anonymous said...

dah namapun kontrak. sekurang2nya ada keje juga sebelum ni. bukan anda seorang shj.

Anonymous said...

Bila ada perubahan politik, tentu akan ada yg kena buang dan rasa teraniaya. Tak kira penyokong atau pembangkang.

Tapi klau dah jawatan yg kita pegang tu membazirkan duit rakyat(jika benar)... kenalah terima.

Aku pun pernah kena dulu...

Tapi skarang ada kerja lain.

Rezeki, Allah yg bagi.

Anonymous said...

Eloklah mana2 yg dah pencen yg berkhidmat secara kontrak tu ditamatkan kontrak. Ianya sebahagian dari aspirasi dap utk mengurangkan kakitangan kerajaan bila berkuasa! Berilah peluang pekerjaan kepada anak2 muda yg mula belajar bertatih untuk hidup?

Cik Minah said...

Nak buat macam mana - semua ni langkah mengawal defesit.
Pendapatan negara dah kurang, hutang keliling pinggang.
Kenalah ada orang terpaksa dikorbankan.
Berusahalah, cari kerja macam kami semua.
Kami tak kerja di JPB, kami bawak grab car, cuci pinggan mangkok di restoran dan ada yang jadi jaga, lepas balik kerja. Nak senang lagi, pegi ke Singaoura, kerja di sana. RM3.75= 1 s"por dollar.
Inilah caranya rakyat marhaen bersuaha menanggong keluarga di zaman Najib.

Anonymous said...

belajarlah mcm kami pekerja swasta...
belajarlah kerja kuat sedikit & diluar kotak pemikiran biasa
jgn nak dduk bawah ketiak je sentiasa

Anonymous said...

I bet dapat kerja dulu sebab friendly umno. ... my daughter with MD and Msc from uk tak complain. Just apply like everybody..

usop ali said...

INI LA padah kalau bersubahat dgn kerajaan perasuah ..lain Kali ingat ingat ingat LA...

Jamesdean1 said...

Tak abis abis megadu domba...dah tentu diserap ke tempat lain diaorg tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)