yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, February 14, 2016

BUAT PERTAMA KALINYA UST FARID RAVI BIDAS PENYOKONG POLITIK YANG KETANDUSAN MODAL UNTUK MENGHENTAM YB PAS.


Rasuah, salahguna kuasa dan korupsi diorang dah tak nampak...

11 comments:

Anonymous said...

biasalah ustaz..
hati diorang dah hitam...

Anonymous said...

Yang orang nak highlight kan dalam kes ni ialah semua orang tak lari dari buat silap, walaupun gelar diri ulamak atau berada dalam kumpulan pendokong ulamak.. jangan senang gelar orang munafik, pengkhianat dsbnya alih-alih kejahilan puak sendiri terdedah dengan izin tuhan mungkin untuk renungan kita.. so kepada mana mana pihak yang berfikiran mereka ni holier than thou sila ambik pengajaran..

Syeikh Uqail Al Manjani said...

hebat komen ko di atas..masing2 kalu pakat cermin diri atau lebih tepat lagi hisab diri sendiri, tak jadi kata mengata, caci mencaci, fitnah menfitnah.tapi apakan daya, lumrah akhiruzzaman, memang ini yg akan berlaku..yg dah dpt hidayah tu, alhamdulillah.

Anonymous said...

"...maka jangan kamu anggap diri kamu bersih (tidak berdosa), Dialah Yang lebih Mengetahui sesiapa yang bertaqwa." 53:32.

Siapa yg tak buat dosa ? Kerana tu kena sentiasa minta ampun dan taubat.

Anonymous said...

Macam mana kalau yang pakai tu orang besar AMANAH? Agak-agak kena balun serupa atau lebih teruk lagi?

Anonymous said...

Ustaz. ...yg buat kelaku tu orang jahil ke atau orang yang tahu hukum?

Anonymous said...

Ravi ,.orang lain dah hampir lupa isu ini tetapi tuan Ravi pula yang keluarkan .jadi isu ini hidup semula /siapa yang mulakan isu ini?.bolih fikir sejenak? Ravi seolah2 mempertahankan perbuatan tak senonoh dan mencerca oarng yang masih berkata tentang isu ini.

Anonymous said...

SUDAH LA HIPOKRIT - KALAU MAT SABU YG BUAT PASRI BERPULUH TAHUN DIUNGKIT PENYOKONG PAS CONTOH ISU TUDUHAN KHALWAT MAT SABU. DI UNGKIT UNGKIT. JAWABAN MUDAH BILA BATANG HIDUNG PAS MINTA CEPAT DILUPA KALAU BUKAN PAS ITU SAHAJA DIUNGKIT2.
SELAMAT TINGGAL PAS DAN BANGUN LAH BERSAMA KEPIMPINAN CAI KAMU

Anonymous said...

Kalau org Amanah buat mcm tu dan minta maaf, Ravi ada berani back-up, deii maca lu cari mkn org punya la dei..puii

Na'im Nikmat said...

Disaat pemimpin PAS diserang penyokong umno dan amanah mengenai isu baju dewa, muncul pembela2 drpd masyarakat cina membela beliau...

"Tuduhan yang sama juga menimpa Tengku Razaleigh pada 1990. Beliau dituduh menjual Islam kerana pakai tengkolok Kadazan yang seolah-olah ada tanda salib. Dan kempen fitnah ini begitu berjaya sehingga partinya S46 kalah di setiap kawasan parlimen di Pantai Barat.

Kalau anda tidak suka lihat pemimpin Melayu mendampingi budaya kaum lain, dan berpakaian tradisi lain, cakap sajalah ini haram daripada perspektif nasionalisme Melayu kerana ia melemahkan gagasan Ketuanan Melayu, menggugat jatidiri Melayu atau menjatuhkan air muka orang Melayu. Anda sememangnya berhak berpegang kepada pandangan sedemikian.

Tetapi janganlah cakap macam pakar agama kaum lain. Jangan 'salib'kan tengkolok Kadazan. Jangan 'hindu'kan pakaian kurta. Jangan 'tokong'kan pakaian pegawai kuno Cina.

Kepada saudara Khairuddin, saya berharap saudara sabar dengan dugaan ini. Saya percaya beliau tidak akan memakai pakaian itu kalau tujuannya ialah diperwatakkan sebagai dewa China. Semoga niat murninya untuk merapatkan silaturahim antara komuniti itu akan diberkati oleh Allah yang Maha Mengetahui."

- Chin-Huat Wong

Malulah wahai macai2 politik...

An Anonymous said...

Sekiranya seseorg itu perogol kita x boleh label dia sbg mekanik..

So jika seseorg itu pengkhianat kenalah label sbg pengkhianat.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)