Monday, February 15, 2016

BAGAIMANA JIKA RAKYAT MAHU MENTERI DARI BANGLADESH UNTUK JIMAT KOS?

4 comments:

puspawangi said...

menteri kata orang muda kita tak suka kerja kotor, kerja bahaya ....cemana nak jawab tu? dah buat kaji selidik kut..

megat panjialam said...

Waktu pembinaan putrajaya dan KLIA dan KLCC sekitar 1990 dulu majikan gunakan pekerja tempatan ya. Mereka dibayar tersangat tinggi menyebabkan kerajaan waktu itu tidak mengimpot pkerja asing terutama bangla. Dasat kan waktu itu admin.

Anonymous said...

Kita merasa sangat malu kerana tentera asing telah berani menceroboh perairan negara kita selama 2 tahun dan negara kita gagal bertindak menghalau tentera asing itu keluar dari perairan negara kita.

Nampaknya kerajaan Vietnam dan tentera Vietnam sahaja yang berani mempertahankan negara mereka apabila tentera China menceroboh negara mereka. Contoh peperangan terbuka (Conventional Warfare) antara Vietnam dan China:

(1) The Battle of the Paracel Islands in the Paracel Islands on January 19, 1974.

(2) Sino-Vietnamese War February 17 – March 16, 1979

(3) 1980: Shelling of Cao Bằng

(4) The Johnson South Reef Skirmish of 1988 in the Spratly islands

Dan sekarang tentera China telah membina pengkalan tentera China di Laut China selatan untuk memudahkan negara China dan tentera China mencerobohi perairan negara-negara asing di Asia Tenggara.

Nampaknya kerajaan China sedang meniru rejim Nazi yang dipimpin Hitler untuk memperluaskan negara China sehingga ke perairan negara asing di Asia Tenggara. Ini bererti penyelesaian secara diplomasi tidak akan menghalang tentera China dari mencerobohi dan menduduki negara-negara asing di Asia Tenggara.

Kita memerlukan pemimpin negara yang baru, tegas, berani dan bijaksana untuk memimpin, melindungi dan mempertahankan negara kita dari pencerobohan musuh !


Anonymous said...

Terbaeeek...anon 2:58