Friday, January 29, 2016

LAYANAN SEORANG KERANI PEJABAT POS TERHADAP OKU GAMATKAN PEJABAT POS (GAMBAR)



Kejadian di Pejabat Pos Kepala Batas dimana seorang pakcik OKU warga emas yang tiada kaki untuk berjalan, hanya dgn mengesot datang untuk mengambil dividen ASB..

Seorang staf wanita yang baik hati dan tidak sombong keluar untuk membantu pakcik tu hingga selesai urusannya...

Pada staf tersebut, hanya Allah saja yg dapat membalas jasa baiknya.

Sumber FB UtaraNews

5 comments:

Anonymous said...

Semoga Allah membalas kebaikan perempuan Muslim yang baik hati itu dengan kebaikan, kejayaan, kesejahteraan dan kemuliaan di dunia dan akhirat !

Unknown said...

Contoh patut diikuti.

Anonymous said...

Tahniah kepada staff pejabat pos yang hebat ini. Allah telah merakam lebih awal niat, gerak hati Dan amalan baik puan. MalaikatNya pun telah sempurnakan menulisnya sebagai amal baik.

Hingga suatu masa nanti di alam sana, puan terkagum2 dan hairan kerana banyaknya anugerah Allah SWT. Padahal puan merasakan itu hanya sedikit sahaja perbuatan baik yang dikerjakan.

Kamera manusia pun Ada di mana2 pejabat urusan orang ramai. Kalau terlupa atau memang sengaja tidak mahu melayan oku, habislah. Nak jawab kepada manusia pun payah. Apalagi nak jawab depan tuhan nanti.

Kepada pegawai2 urusan orang ramai. Di akhirat nanti, tuan puan sangat2 dikasihi Allah Taala. Tuan puan sentiasa dalam kasih sayang Allah selama2nya. Tapi janganlah buat kerja yang Dia tegah. Perbanyakkan istifar. Maklumlah kadang2 kita pun tak berdaya nak melayan orang2 atasan kita.

Anonymous said...

Ya Allah....kebaikan insan mulia nie sungguh mengharukan....siapa lah ibu dan bapanya....peliharalah kedua2nya ....amiin

Anonymous said...

brown vibrator says: elok benor ceghite ni mengkomer sume print banyok banyok & letok kat pejabat JKM satu Malaysia & Mongolia