Monday, January 11, 2016

GAMBAR TEKNIK KEJI TERBARU UNTUK PANCITKAN TAYAR KENDERAAN DI HIGHWAY.

 


Dari FB Mohd Shai Fuddin Alias:

Hati-hati teknik terbaru pancitkan kenderaan anda di highway.. elakkan dari melanggar sebarang objek. Wallahualam.

9 comments:

Anonymous said...

terimakasih NN. ada masa tulis tentang politik yang adil .ada masa ketengahakn masaalah rakyat dan ini adalah paparan yang memberi amaran kepada pengguna jalanraya dari perbuatan keji manusia juga bukanya syaitan.

Anonymous said...

Bomoh 1M telah membuat pengakuan limau yang dicucuk paku adalah ikhtiarnya bagi menghalau makhluk dipercayai jembalang yang cuba mengganggu pengguna jalanraya. Ini kerana beliau sendiri telah berdialog dengan jembalang itu sendiri.

Katanya pada bulan lepas,ketika mana bulan sedang mengambang penuh,melalui lebuhraya plus selepas taiping utara,beliau sendiri terlihat makhluk yang aneh yang dipercayai jembalang sedang berada ditepi jalan.

Lalu dengan hikmat sakti serta jampi serapah beliau,makhluk itu tidak bertindak liar dan mahu berkomunikasi. Lalu beliau bertanya dengan tegas dan garang kepada jembalang itu "Apa yang engkau mahu?Adakah engkau mahu membuat kacau dan membunuh orang!"

Lalu jembalang itu pun berkata"Aku cuma mahu 1 nyawa gadis Melayu". Mendengar kata jembalang itu,maka beliau bertanya lagi mengapa nyawa gadis Melayu yang dia mahukan.

Dengan muka yang bengis serta menggerunkan si jembalang jahanam itu pon menjawab:

“Siapa bilang Gadis Melayu tak menawan.. Tak menarik hati, tiada memikat”
“Kalaulah memang, tak mungkin aku tertarik… Kalaulah sungguh, tak mungkin aku kan jatuh,”
“Aduhai…….

Anonymous said...

Ni aku nak cerita.
Minggu lepas jumaat ptg pergi kuala kangsar. Parking depan kedai nak gi ATM ambik duit. Ada sebuah kereta iswara byk ler tampal plakad Pas parking rapat sebelah kereta aku. Masa nak buka pintu driver, adalah sorang tok lebai dalam 50-an tu main hentam semacam sampai bergegar camry aku.

Punya la panas hati rasa mcm nak cepuk tok lebai jangut sejemput tu. Bergaris pintu aku dibuatnya. Aku jerit tok lebai tu dari depan bank. Awak ni buta ker hapa? Dia boleh sengih2 gosok pintu aku dan kata sikit aje...

Aku bebel mcm ni ker perangai org pas? Dia mintak mahap ulang2. Aku kata lain kali kalu nak buat kerja tolong pakai otak. Jgn tahu nak susahkan org lain aje. Bodoh tak boleh nak diajor.

Kalu ikut hati nak aje aku hempok cermin kereta tok lebai pas tu dengan steering lock.

Pukimak betol perangai

Na'im Nikmat said...

Salam saudara, sy teringin nk bawa 1 cerita seorg melayu yng terlanggar BMW seorg cina, puas org melayu ni minta maaf, tahu apa org cina tu buat... Dia kata "awak ok? Ada cedera x? Ini kereta kilang buat boleh ganti tp nyawa tak boleh dia terus beredar tanpa minta wang utk baik BMW dia...

Anonymous said...

ada kwn aku dlm perjlnn pulg satu mlm. dlm perjalan, di tgh jln kelihatan selonggok kertas akhbar. ingatkan cuma kertas, dia pun lalu atas longgokan tsb. berdentum dan melambung kereta dia.

rupa2nya dlm longgokan suratkhabar tu ada batu besar. patutlah kertas tu tak terbang bila ditiup angin.

andah said...

Saya pernah terlangar Ford Fiesta. Driver cina turun Tanya uncle x apa 2 ke. Saya Angkat thumbs up, Dia tabula lepas Tue pandang bontot kereta th remok, terus masuk keys dan drive. Sempat pupal angkat tangan walhal saya masih terpingga pingga.

Anonymous said...

pas ka, umno ka,apa ka...bab nak bebai di jalanraya terutama org melayu sama saja 2x5..

Anonymous said...

En.Naim, ini bukan kisah pasal BMW ke apa, Yang penting budi bahasa. Kereta BMW cina tu mungkin ada banyak, mungkin dia ada 10, satu kena hentak, dia boleh bawa kereta lain, untuk ke mana-mana.
Saya cuma ada satu toyota, utk pergi kerja, market, pergi sana-sini. Bila berhenti, orang ramai bertanya, jiran bertanya, kenapa, siapa hentak, siapa buat calar, Sapa nak jawab, En. Naim nak Jawab!

Na'im Nikmat said...

Sy pasti anda tahu hak anda, boleh buat report polis utk pastikan anda dapat gantirugi sbb kesalahan dia langgar kereta anda, sy pun ada pengalaman kena langgar, pd mulanya dia pakat dgn org bengkel sebangsa dgn dia utk kata dia tak bersalah...ok sy tangkap gambar no plat dan bagitau sy akan buat report polis secara pantas dia nak bertanggung jawab...kesimpulannya ketahui hak anda...