yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Monday, May 5, 2014

MAMAT NI ADA MASALAH DENGAN ORANG YANG SOLAT KER? (GAMBAR)


9 comments:

Anonymous said...

MAMAT TU DAH GILA BABI...
TAK KENAL ORANG SEMBAHYANG KOT.
MEMANG OTAK LEMBU MAMAT TU

Anonymous said...

kita tak blh salahkan mamat ni, dlm hidupnya tak pernah tengok org bersolat, apalah lagi bersolat. entah-entah makna kalimah syahadah pun tak tahu.

Anonymous said...

Kita jangan salahkan dia ,sebab dia jadi begini, yang salah tu mak bapa dia ,sebab ketika dia dalam perut ibunya lagi (Mungkin) dia telah dididik dengan budaya tak pernah melihat bahkan ibubapa dia tak pernah sembahyang itulah sebabnya dia berkata sedemikian rupa mungkin juga dia bukan islam,do'akan saja semoga Allah beri pertunjuk kepadanya untuk balik kepangkal jalan jika dia nie seorang yang beragama islam .Amin!!!!!!

Anonymous said...

kita sangat kasihan manusia seperti ini, itulah jadinya, apabila Allah telah butakan mata dan mata hatinya, Allah telah padamkan fungsi/peranan otak nya hingga tak boleh lagi berfikir serta membezakan sesuatu perbuatan.

semoga Allah kembalikan kesihatan mata dan otak dan beri petunujuk kepadanya(barangkali belum mumayiz).

anakjatijohor said...

Assalam

Aku setuju dengan pendapat tuan anonymous di atas.Kita jangan salahkan mamat tu hingga dia jadi begitu.

Mungkin itu salah mak bapak dia tak didik anak dia tentang solat sejak dari dalam perut lagi.Atau mungkin mereka pun tak pernah lihat bagaimana orang muslim bersolat.

Tapi....kita tak boleh juga 100% salahkan mereka. mungkin itu salah mak bapak kepada mak bapak mamat tu.
Tapi....kita tak boleh juga 100% salahkan mereka. mungkin itu salah mak bapak kepada mak bapak kepada mak bapak kepada mamat tu.
Tapi....kita tak boleh juga 100% salahkan mereka. mungkin itu salah mak bapak kepada mak bapak kepada mak bapak kepada mak bapak kepada mamat tu......

Ridd said...

Terang2 hina org tgh SOLAT. Bertaubatlah...! Menghina......

Anonymous said...

Ni ler akibat malas membaca tapi rajin menulis...

muhid@penabara said...

beruk macam ni kalau kita jumpa belasah saja. Kalau ngko tak nak solat ke, nak jadi kapir ke nak jadi buduh kangkung ke nak ape ke, jangan la menghina orang yang solat.Aku rasa mamat beruk ni ada masalah mental kut....

Mrobin Jamri Ruby said...

Knapa mamat ni hina org solat sbb salah ibu dn ayah nya xajar..sbb apa ibu dn bapa xajar sbb xblajar dn d ajar..slah sapa x d ajar salah kerajaan sbb pnting kn dunia..siapa kerajaan???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)