yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, January 9, 2016

MENANGIS ORANG UMNO DAN AMANAH BILA TENGOK GAMBAR NI.


Syahdu bila tengok gambar ni...Penyokong duk gaduh siang dan malam, pemimpin siap makan ala bersuap lagi...

 

18 comments:

Anonymous said...

Sapa yg sedih???baik2 pun ttap melawan.ni semua keadaan tak melwan.hasil habuq pun takdak

Na'im Nikmat said...

Lawan yeke? Apa pendirian DAP terhadap TPPA?

Anonymous said...

Kah kah kah ........ barua Dap dah mula meroyan ! Betul cakap depa ...... mrk ttp melawan .. ...... lawan makan ! Kah kah kah ....... kalau dah barua tu mmg ttp barua sampai ke mati ...... apa saja yg dibuat oleh tuan galu LGE ....... tatap menjadi pojaan hati !

Na'im Nikmat said...

Punyalah byk komen penyokong Amanah & DAP yng kutuk aku sbb posting ni tapi sorang pun tak mampu jawab soalan aku, apa pendirian DAP terhadap TPPA? kah3...(Sorilah komen korang aku xpublish, sbb aku cuma nak jawapan terhadap soalan aku)

Anonymous said...

DAP sama mcm UMNO la. setuju dgn TPPA. PAS pulak setuju dgn UMNO sebab tidak betul2 bantah mcm dulu2. so, dlm isu TPPA, blh jgk klu nak andaikan DAP=UMNO=PAS.
#klu mustopa adalah tetamu kerajaan penang, wajar la dia dirai. adab melayan tetamu.....sama la klu najib turun kelantan.

Anonymous said...

Tak payahlah nak gembang sangat, kalau lwn politik dtg berjumpa kat rumah atau pejabat kau nak halau ke? Politik2 juga tetapi jgnlah keterlaluan nak fitnah atau bodohkan org lain. Apalagi guan eng tu ketua menteri, jika ada menteri dtg melawat pejabatnya adakah patut dia tolak sebab berlainan parti? Kata parti Islam ikut ajaran nabi SAW tetapi kerja fitnah & batu api adakah ajaran nabi?

Cukup2lah, lebih baik buat amal jariah daripada kerja sia2. Semua kita akan dipertanggungjawabkan atas apa yg kita buat terutama kerja2 batil.

Na'im Nikmat said...

Kah3 mungkin korang sebenarnya tak faham apa point aku...Point aku korang penyokong duk bermasam muka dan kutuk-mengutuk sampai adik-beradik pun boleh bergaduh pasal fahaman politik tp korang politikus siap boleh berpeluk, makan bersuap dll kah3...Korang kena tipu jer dgn politikus...Bila Presiden PAS meraikan jemputan bersama Najib korang mainkan isu sedondon kah3 matang betul politik korang...Bila jer pemimpin PAS jumpa pemimpin UMNO maka terbitlah ratib UG UG UG UG...Lawak siot...Pandai pulak korang guna hujah agama utk backup LGE kah3...Jgn jd penunggang agamalah...

Mat Bi said...

Inilah yang betul. Kita cuma berbeza pendapat; bukan bergaduh secara peribadi. Jadi kita berdebat masa bermesyuarat dan kita boleh bercakap pasal 'bola' masa makan.

Na'im Nikmat said...

Pemimpin DAP jer boleh sembang pasal bola masa makan, kalau pemimpin PAS itu UG UG UG UG UG UG kah3...

Anonymous said...

Jadi point NN adalah penyokong kat bawah ni je yang taksub manakala politikus kat atas masih rasional dalam perhubungan luar pegangan politik. Jadi lepas ni, yang kat bawah ni tak payah la taksub sangat dengan amanat ke, gelaran ke, label ke, contohnya macam kafir,fasik,munafik,pengkhianat,jebon,harum manis dll yang disebut oleh politikus atasan hingga kita kat bawah ni berkonfrontasi, semua tu bullcrap dari politikus atasan.

Anonymous said...

Klu pas dh dituduh nk berug...tapi apakan daya...PANdir...berani katabkt dap?

Anonymous said...

Dap nk bentuk ug ni

Anonymous said...

Oleh krn dap nk.pilihanraya pbt...maka PAN tanah air tercinta pun menjadi parrot utk abg dap...

Na'im Nikmat said...

Anonymous Anonymous said...

Jadi point NN adalah penyokong kat bawah ni je yang taksub manakala politikus kat atas masih rasional dalam perhubungan luar pegangan politik. Jadi lepas ni, yang kat bawah ni tak payah la taksub sangat dengan amanat ke, gelaran ke, label ke, contohnya macam kafir,fasik,munafik,pengkhianat,jebon,harum manis dll yang disebut oleh politikus atasan hingga kita kat bawah ni berkonfrontasi, semua tu bullcrap dari politikus atasan.

N'N: Selain Allah dan RasulNYA semua org boleh ditegur dan dikritik termasuk Presiden PAS sbb dia tak maksum. Aku tak pernah nak backup mana2 pemimpin PAS kalau apa yng mereka buat melampaui batas... Tp setakat ni aku tak pernah dgr mana2 pemimpin PAS mengkafirkan sesiapa, kalau ada yng mengkafirkan sesama muslim itu adalah keterlaluan...

Anonymous said...

Bak kata pepatah:
Orang memberi, kita merasa,
Orang berbudi, kita berbahasa.

Anonymous said...

NN, kalau TGHH dgn pemimpin UMNO duduk gitu mmg x boleh..back up lah mcmana pon, ttp ada org kutuk TGHH.
Kalau LGE ke LKS duk mesra dgn pemimpin UMNO mmg diorg bermati-matian akan back up kata meraikan tetamu lah, G to G lah...
Skrg nmpak x siapa yg diorg sanjung?

Anonymous said...

Bodoh punya strategi. Rakyat makin benci. Elok bubar masuk umno sekali

Na'im Nikmat said...


Penat penyokong PH duk buat bantahan terhadap TPPA, tp seorang pun pemimpin DAP tak pernah nyatakan bantahan terhadap TPPA secara khusus dan ada seorang pemimpin DAP yng pernah keluarkan kenyataan menyokong TPPA...

http://naimnikmat.blogspot.my/2015/11/siang-malam-pembangkang-bantah-tppa.html
http://www.bernama.com/bernama/v8/bm/bu/newsbusiness.php?id=1205593

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)