yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, January 3, 2016

MENANGIS TUKANG RATIB UG DAN PENYOKONG AMANAH BILA BACA KENYATAAN PEMIMPIN AMANAH INI.



Sebelum ini penyokong amanah dan peratib ug cukup trauma bila dengan perkataan 'kerjasama' antara PAS dan UMNO nah sekarang tanpa segan silu pemimpin yang disanjung mereka pula menghulurkan salam penyatuan bersyarat kepada UMNO...Ratib ug dan penyokong Amanah yng selama ini menggunakan modal ug utk menghentam PAS tiba2 menjadi senyap bila pemimpin mereka pula nak berUG dgn UMNO...Inilah lawak antarabangsa...

14 comments:

Anonymous said...

Serupa dgn Pas. ....ada yang sokong ade tak sokong kerjasama dgn Umno....puak persideng cakap lain puak timbalan cakap lain.........cer perhati tajuk. ...kan sokong secara peribadi tu.....puak Pas yg tak sokong kan ramai.....hard core belaka pulak tu......

Na'im Nikmat said...

Tapi pemimpin PAS tak pernah sebut pun nak "bersatu" yng pernah kita dengar "kerjasama" dan bukan "bergabung atau bersatu"... UG dah jadi sejarah...

Anonymous said...

PANkhianat...PANipu...PANdusta...PANyamnun...PANjilat...PANipu

Anonymous said...

Alaaa...buat masa ni tak keluar lah perkataan tu....kalau keluar lari lah ahli2 yg pernah dizalimi.....tapi ayat2 yg keluar memanglah kearah tu.... Mana ade dah kutuk2. .....tak dengar dah perkataan zalim thoghut......jauh sekali perkataan amanat tahun 80 an.....kapir....

Anonymous said...

Naim nikmat,hang geng hadi awang ka?mcm koman saja saja komen hang. Lekeh sungguh cara hang kutip bahan

Anonymous said...

Wahai naim .kamu ambil dari sumber mana.apakah diri orang yang kau paparkan ini bertul kenytaanyaitu? kalau tak betul apakah itu fitnah atau kenyataan etul? kalau fitnah apa hukumnya.tolong admin carikan sumber sebenar.dapatkan meklumat dari hasnul sendiri ,kerana sekarang kau sendiri menjaja fitnah dan akan di sambung oleh pembaca,ingat segala dosa fitnah akan menimpa kepala kau ,banyak nay orang jahat bukan kerana kurang orang baik tetapi orang baik banyak yang diam dan orang baik seperti kau tidak pandai menggunakan akal untuk berfikir ditengah2 .nasihatkan musuh.nasihatkan kawan .baru adil ,ini kau gunakan otak yang senget sebelah,itu sebab orang jahat rami.

Na'im Nikmat said...

Sy menyampah dgn manusia hipokrit kononnya keluar PAS dan masuk Amanah sbb PAS mesra UMNO nak UG dgn UMNO...Habis tu yng kau keluar kenyataan yng hampir sama dgn Presiden PAS boleh pulak xder pulak budak Amanah nk bising kah3...

Na'im Nikmat said...

Marah nampak, sy sudah letakkan sumber dibawah post tu, kalau ADUN MORIB menafikan bahwa dia pernah keluarkan kenyataan tu dia boleh ambik beberapa tindakan terhadap akhbar@ individu yng menyebarkan berita itu... ADUN MORIB boleh saman @ minta permohonan maaf secara terbuka kerana salah lapor dsbnya... Tapi bg sy sendiri kenyataan dia tiada salah apa cuma bertentangan dgn prinsip presiden amanah yng langsung tak mahu dikaitkan dgn umno dan bg mereka siapa yng mesra umno adalah musuh amanah...

Namun bg sy hal ini mudah bak kata Almarhum TGNA kalau umno sedia tukar dasar kepada Islam, PAS sedia bersatu dgn umno atas dasar Islam...

Anonymous said...

Umno dah tukar dasar ke? belum apa2 dah pakai sedondong.

Na'im Nikmat said...

kalau sedondon pun boleh jd isu mmg politik org Melayu ni tak matang...Kita ketinggalan dlm politik matang dan rasional...Politik kita politik beremosi...

Uncle Majid said...

Naim nikmat : baca statement biar penuh bukan ambil tajuk bro.Ayat tu Kalau umno ubah secara TOTAL. Jgn fitnah tak baik.

Na'im Nikmat said...

Betul tu, baca juga kenyataan sy yng ADUN MORIB hulurkan salam penyatuan bersyarat(baca umno perlu ubah sikap) jd apa bezanya dgn kenyataan Presiden PAS?

Anonymous said...

Naim yg matang. PAN yg cam budak tadika...

Samsung Galaxy said...

Jangan layan puak pan ni naim dah xde guna dA dalm kepla otak mereka hanya pikir nak jilat punggung dap ja....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)