yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, August 15, 2015

BEZA MELAYU DENGAN ISLAM, MOHON SENTAP...


4 comments:

Anonymous said...

ada melayu suka mempertahankan kejahilan turun temurun
nak tau apadia
tak mau belajar faham setiap ayat dalam Al Quran
bila duk belakang imam itu yang gelisah bila bacaan panjang sikit
sebab tak faham maknanya
ap nak jadi macam ni
jadi pastikan kita penamat kejahilan turun temurun ni dengan memberi
peluang anak cucu kita belajar bahasa arab
cukuplah kita yang jahil ni sekurang kurangnya dalam keturunan kita nanti ada jugak yang faham bahasa Al Quran ini
ayuh berubah dari jahil kepada petunjuk dari Allah

Anonymous said...

+ bayaran kursus perkahwinan, sijil kursus kahwin, duit bayaran kadi, duit buat kad pendaftaran kahwin....

kampong lad said...

dua2 takdak maskawin (mahar).

Anonymous said...

Ada bunga2 juta2 susun keliling hotel
Kad jemputan skrol2
Menari2 joget2 nyanyi2
Salam keruk2
Ambik gambar kat taman2
Tayang kat fb mcm dia sorg ada laki
Inai2 tangan kaki
Ada ucapan puji2 menantu (klu menantu doktor)
Ada suap-menyuap

ADA YG DAH TEST DULU !!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)