Tuesday, July 19, 2011

Orang Besar IKIM Kata Maksiat Itu Isu Yang Remeh Temeh!!!

Ketua Pengarah IKIM mesti LETAK JAWATAN kata isu MAKSIAT isu REMEH TEMEH

http://media1-cdn.malaysiakini.com/308/733ab8b7a3881852ca045c0ad2eaf362.jpg

Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) Nik Mustapha Nik Hassan berkata di sebalik isu larangan operasi pusat hiburan pada Ramadan di Kedah, umat Islam patut menumpukan perkara yang lebih besar, khususnya berkaitan ekonomi.


"Senario kita adalah menumpukan kepada perpaduan untuk majukan negara kita. Cabaran luar negara terlalu banyak, soal ekonomi.


"Soal ekonomi yang merisaukan saya sebagai seorang ahli ekonomi. Kita jangan buang masa terhadap perkara-perkara yang remeh-temeh, mari kita teruskan (usaha) untuk membina negara kita," katanya dalam sidang media di ibu negara hari ini yang saya petik dari Malaysiakini.


Kenyataan beliau ini merupakan sesuatu yang amat malang bagi umat Islam kerana seorang Ketua Pengarah Organisasi yang berlabelkan Islam menyatakan ISU MAKSIAT SEBAGAI REMEH TEMEH. Apakah beliau tidak sedar bahawa maksiat adalah dilarang oleh Islam dan Allah menegaskan supaya umat Islam WAJIB mencegah Kemungkaran dan Maksiat.

Sebagai seorang yang bertanggungjawab dengan apa yang diperkatakannya, saya minta Nik Mustapha supaya meletakkan jawatan dan memberikan amanah itu kepada orang lain yang lebih faham Islam dan mempunyai ilmu Islam yang lebih luas. Jangan kita berselindung di sebalik nama Islam tetapi kita mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan dan menunjukkan kita jahil tentang Islam.

Sumber:Mutaligat

N'N:Mungkin jika orang Jahil yang bercakap aku tak hairan tapi kalau Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia yang kata Maksiat satu isu yang remeh temeh aku jadi bengang!!!

1 comment:

Anonymous said...

isu pada dia sekarang ialah macam mana nak kulum dan hisap batu pelir najib agar dia dikekalkan sebagai ketua ... masalahnya dia terpaksa bersaing dengan ramai ketua lain ....