Friday, July 1, 2011

Gambar Hantu Ketika Khutbah Jumaat.

Image
Kalau lihat gambar lelaki takde kepala di atas, korang mesti cakap gambar yang diedit dengan Photoshop.
Kasi zoom sikit,

Image

Real la bukan photoshop , tgk lengan baju putih orang depan tu. Aku berani cakap gambar ni real kerana aku selalu melihat ‘hantu’ ni tiap-tiap minggu. Kalau yang lelaki tu, mesti pernah lihat hantu camnikan dlm masjid semasa khutbah ? Sebenarnya kalau anda masih tak perasan, mamat berbaju hijau tu sedang terlalu khusyuk mendengar Khatib membaca khutbah..iaitu tertidur sampai kepala lentuk ke bawah …Hukum tidur semasa khutbah, solat Jumaatnya sah kurang pahala tetapi dikhuatiri tertidur terlalu nyenyak sehingga membatalkan wuduk seperti beralih punggung, terkentut, meleleh air liur basi dan sebagainya. Kadang-kadang aku pun jadi hantu kalau dah letih sesangat.

Sumber:isuhangat.net

N'N:Aku pula akan jadi macam tu kalau khutbahnya bertajuk 'Makanlah buah-buahan tempatan' atau 'UMNO Pembela Bangsa & Agama' kalau tajuk mcm tu aku wajib tidur......

7 comments:

Mrs. Amad said...

hahahah..tajuk khutbah time tu ade word umno la kot..tu yg tak nmpk kepale tu..

Anonymous said...

Kali pertama aku singgah sembahyang Jumaat di Masjid Negara, tajuk khutbah: Jagalah Kebersihan Sungai Kita - itu tahun 1998.

Memang tak ke mana Islam dengan khutbah macam tu.

zaminc said...

kalau cuti hari jumaat, mungkin boleh kurangkan bilangan 'hantu'2 masjid nih...

Na'im Nikmat said...

Syukran kepada sahabat yang sudi komen,
Sepatutnya Negara Islam patut buat cuti hari Jumaat bukankah Jumaat itu penghulu segala hari, tapi kita pulak tiru orang barat cuti hari sabtu & ahad.

Anonymous said...

hahaha...tajuk kasik gempaq je =P

MOH KEMBARA said...

Salam,

Cam tu punya tunduk tak patah ke tengkuk?

Anonymous said...

ada khutbah bole buat org tertidur n termuntah pd masa sama..'umno adalah pilihn Allah'