Saturday, July 2, 2011

Tolong Bagitau Aku Adakah BABI Halal Di Indonesia.


Cuba lihat kepada bulatan-bulatan merah yang telah aku buat, dan disitu ada sesuatu yang mengganggu fikiran aku:

1.Kepala Babi

2.Tulisan 'HALAL'

3.Pemilik perniagaan seorang Muslim yang sudah bergelar Haji(Haji Naguib)

Jadi tolonglah bagitahu aku Mazhab manakah yang menghalalkan daging 'Babi'? Sudah jelas dalam Al-Quran dan Sepakat Ulama' mengatakan bahawa daging babi dan apa sahaja yang berkaitan dengan binatang itu adalah HARAM. Inilah yang berlaku apabila Liberalisme& Sekularisme bermaharajalela di sebuah negara Islam....


Sumber

Alhamdulillah soalan aku telah dijawab oleh komen ini:
Anwarul Adzizi Adeni said...

Ini kat Filipina lah. Tengok lah tag kat atas tu "Zamboanga". Kat Filipina mmg susah cari daging halal, jadi kalau daging halal dijual sebelah dgn daging tak halal di sana, dah cukup baik dah kekdahnya.


N'N:Wallahua'lam


6 comments:

ISA said...

Salam Naim;

Hang pi tanya yang jauh buat apa...???

Kat Malaysia nih BABI dah lama Halal bro... hahaha... yang BERSIH jer.. HARAM..kah..kah..kah...

Na'im Nikmat said...

Ye tak yer bro, kan dah keluaq Fatwa yang berbunyi:

'Adalah haram sama sekali memakai pakaian berwarna 'Kuning' dan bertulisan 'Bersih' kerana dikhuatiri mereka yang memakai pakaian sebegini akan memudaratkan UMNO, jika ia memudaratkan UMNO maka ia turut memudaratkan industri Rasuah,Salah Guna Kuasa,Judi,Arak dll yang memberi manfaat kepada UMNO....wakakaka....

Unknown said...

Ini kat Filipina lah. Tengok lah tag kat atas tu "Zamboanga". Kat Filipina mmg susah cari daging halal, jadi kalau daging halal dijual sebelah dgn daging tak halal di sana, dah cukup baik dah kekdahnya.

Na'im Nikmat said...

Alhamdulillah soalan aku dah terjawab, syukran akhi Awarul.

Mohamadazhan.com said...

nama sama dgn seseorang di Malaysia...rasanya ni cawangan di sana...

Feru said...

Wow this is really scary!

http://newkidontheblog-feru.blogspot.com