Nuffnang

Innity

Innity

Friday, July 31, 2009

Terkini sebelum berlangsungnya Perhimpunan Mansuh ISA.

Pihak Polis sedang giat mengadakan Sekatan disekitar Jalan Travers,Jalan Cheras berdekatan Taman Midah dan Jalan-jalan utama di sekitar Klang Valley















Sumber gambar:http://loveperak.blogspot.com:

Al-Fatihah Adun Permatang Pasir P. Pinang meninggal dunia


TERKINI : ADUN Pakatan Rakyat (PAS) bagi DUN Permatang Pasir, Pulau Pinang, Dato' Hj. Mohd. Hamdan Abd.Rahman telah kembali ke rahmatullah di IJN KL pagi ini, menurut sumber yang mendapat pengesahan dari saudara terdekat almarhum dan Bendahari PAS Pusat, Dr. Hatta Ramli.

Maklumat itu juga telah mengesahkan bahawa sehingga berita ini diterbitkan, jenazah masih berada di IJN Kuala Lumpur.

Semuga rohnya ditempatkan ditempat yang terpuji...Al Fatihah..

Thursday, July 30, 2009

Mengapa Ummat Islam Yang Layak Memimpin Dunia.

Umat Muslimin muncul memimpin dunia.Mereka memecat umat-umat palsu dari kepimpinan umat manusia dengan penuh kesungguhan,bijaksana dan adil.Mereka mempunyai sifat-sifat yang cukup yang melayakkan mereka memimpin umat-umat manusia dan menjamin kebahagiaan dan kejayaan umat yang berada di bawah naungan dan pimpinan mereka.

Pertama:Umat Islam mempunyai Kitab suci dan syar'iat yang diturunkan ALLAH.Mereka tidak membuat undang-undang sendiri,kerana membuat undang-undang sendiri itu merupakan punca kejahilan,kesalahan dan kezaliman.Tindak tanduk mereka,politik mereka dan cara pergaulan mereka dengan manusia tidak sebarangan dan lintang-pukang.

"ALLAH mengurniakan Nur kepada mereka dengan Nur inilah mereka berjalan dikalangan umat manusia.Dan ALLAH telah mengurniakan syari'at kepada mereka dan dengan syari'at inilah mereka menghukum manusia.

Firman ALLAH S.W.T:

[122]
Dan adakah orang yang mati (hatinya dengan kufur), kemudian Kami hidupkan dia semula (dengan hidayah petunjuk), dan Kami jadikan baginya cahaya (iman) yang menerangi (sehingga dapatlah ia membezakan antara yang benar dengan yang salah, dan dapatlah) ia berjalan dengan suluhan cahaya itu dalam masyarakat manusia, (adakah orang yang demikian keadaannya) sama seperti yang tinggal tetap di dalam gelap-gelita (kufur), yang tidak dapat keluar sama sekali daripadanya? Demikianlah (sebagaimana iman itu diperlihatkan keelokannya kepada orang-orang yang beriman), diperlihatkan pula pada pandangan orang-orang yang kafir itu akan keelokan apa yang mereka telah lakukan (dari perbuatan kufur dan segala jenis maksiat).
(Al An-'am)

[8]
Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.(Al-Maidah)


Bersambung di post yang akan datang......

ISA dimana fatwa Ulama' UMNO??

Majlis Fatwa Kebangsaan Kena Keluarkan Fatwa ISA

Majlis Fatwa Kebangsaan perlu mengeluarkan fatwa mengenai ISA. Ini kerana isu ini telah berulang kali diminta oleh Umat Islam agar dilihat di sudut agama. Namun fatwa itu hendaklah adil, bebas dari keterikatan dengan mana-mana pihak, dibahaskan secara saksama dengan kehadiran pakar perundangan, pihak berkuasa dan mangsa. Juga ahli-ahli politik yang bersetuju dan yang membantah perlu dijemput memberikan pandangan.

Penilaian adil perlu untuk panduan kerajaan. Malanglah jika isu-isu pinggiran dibincangkan sedangkan isu-isu besar yang membabitkan kepentingan umat ditinggalkan. Majlis Fatwa Kebangsaan menggunakan wang awam, maka pastikan faedahnya balik kepada awam secara jelas. Mesyuarat yang biasanya berlangsung di hotel-hotel yang hebat itu perlu mengeluarkan pandangan-pandangan yang hebat untuk kemaslahatan umum.

Hari ini rakyat berbagai pendapat tentang ISA, berikan pandangan para mufti pula. Masakan mungkin mereka tidak peka, sedangkan semua rakyat berbicara. Saya secara peribadi semasa menjadi mufti telah mengeluarkan pandangan dalam Bulan Ramadhan lepas di Perlis, Kelantan, Kuala Lumpur dan berbagai tempat. Media tempatan telah berulang kali menyiarkannya. Kali ini kita menuntut pandangan rasmi agensi agama kerajaan pusat pula.

- Dr. Mohd Asri Zainul Abidin, Lampeter, UK.


Jawapannya: Fatwa-fatwa yang dikeluarkan hanya untuk kepentingan UMNO sahaja

Ustazah yang mengeluarkan kenyataan berkaitan Ibu tunggal dibenarkan melacurkan diri untuk mencari nafkah, hari ini melalak lagi dengan kenyataan dibawah;


Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mashitah Ibrahim, berkata Islam tidak menggalakkan mana-mana umatnya untuk menyertai dan menganjurkan majlis yang boleh mendatangkan kemudaratan kepada masyarakat.


Dan ini Tok Peti umno punya kenyataan pulak, yang mana kenyataan yang betul dengan kehendak agama aku sokong, tapi kalau mempermainkan agama demi kepentingan parti yang bakal "JAHANAM", memang patut di sanggah pun, kenyataan dia kat bawah ni;


Sementara itu, Mufti Perak, Harussani Zakaria, berkata jika perhimpunan yang boleh mendatangkan huru hara, maka adalah haram mana-mana pihak untuk menyertainya apatah lagi perhimpunan itu tidak mendapat kebenaran pihak berkuasa.

Bila di minta fatwa hukum tentang Undang-Undang ISA, depa semua pakat senyap takut nak keluarkan hukum. Syaitan yang bisu pun mungkin tak sebisu depa kot...

Tak tau nak kata apa dah dengan kenyataan 2 ekor pengampu parti "JAHANAM" tu, entah berapa balut ganja depa dah sedut, sampai keluar kenyataan pun melalut. Kita tunggu pulak esok, ada tak fatwa untuk Tugu Negara dan Tuan yang depa dok ampu la ni.... mangkak punya ahli agama.

Perhimpunan Aman tidak akan menjadi huru-hara kalau tidak ada gangguan daripada SB, Polis dan Puak-Puak umno. Kalau semua anasir yang disebutkan itu buat kacau. Bukan setakat HARAM saja... tapi memang HARAMJADAH jadinya....

Isa: Jadi tolong HARAMkan dulu anasir-anasir yang di sebutkan supaya ianya tidak menimbulkan soal HARAM dalam perhimpunan, lu fikir la sendiri....
Sumber:http://www.ikutsukaakuisa.co.cc/

UBN yang Hipokrit......

Tunggulah laknat ALLAH S.W.T

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Akan lahir selepas aku beberapa pemimpin yang mementingkan diri sendiri dan yang melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh kamu. Para Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah apakah yang engkau hendak perintah dikalangan kami ini sekiranya terdapat perkara seperti itu? “Baginda s.a.w. menjawab, “ hendaklah kamu menunaikan tanggungjawab kamu dan memohon kepada Allah segala hak-hak yang kamu perlukan.”
Riwayat Al-Bukhari dan Muslim


ISA tidak kejam:KPN Musa Hassan......



Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Janganlah salah seorang daripada kamu berpeluk tubuh dalam keadaan seseorang itu dibelasah secara zalim, kerana laknat akan turun ke atas orang yang menyaksikan ketika mereka tidak mempertahankannya.”
Riwayat at-Tabrani

Tidak hairanlah sekarang mengapa negara kita diancam pelbagai musibah.Mungkin selepas ini tiba giliran orang Melayu pula yang akan menerima pembalasan dan azab seperti kaum-kaum Nabi yang terdahulu yang dilaknat ALLAH S.W.T.


Wednesday, July 29, 2009

Pakatan Rakyat mohon mengadap Seri Paduka Baginda YDP AGONG.

Majlis Mesyuarat Pakatan Rakyat yang berlangsung semalam memutuskan antaranya memohon kepada Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bagi membolehkan saya bersama Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang dan Sdr. Lim Kit Siang mengadap Seri Paduka Baginda. Permohonan untuk mengadap YDPA juga demi untuk menzahirkan kebimbangan kami kerana Suruhanjaya DiRaja gagal menjadi wahana serius menangani permasalahan berbangkit. Kegagalan sebegini memperlihatkan peranan Suruhanjaya DiRaja dengan sengaja diremehkan dan penggunaan nama Di Raja diperalatkan hanya untuk menutup kebobrokan yang berlaku.

Selain itu permintaan agar pertemuan segera diadakan di antara saya, Tuan Guru Haji Hadi dan Sdr Lim Kit Siang dengan Dato’ Sri Najib Razak juga disampaikan sebentar tadi kepada pejabat beliau. Menyedari ketidakpuasan hati rakyat semakin hari semakin memuncak, terutamanya, apabila acapkali dikecewakan dengan penjelasan yang seumpama melepas batuk di tangga, Pakatan Rakyat memutuskan untuk mengadakan pertemuan ini bagi membincangkan beberapa perkara yang mendesak kerana ianya membabitkan integriti beberapa institusi kenegaraan seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM) dan Polis DiRaja Malaysia(PDRM).

Pertemuan juga dijangka membincangkan kontroversi kematian mendiang Teoh Beng Hock dan bidangkuasa suruhanjaya yang terbatas. Turut disentuh di dalam surat kepada perdana menteri ialah, adanya pembabitan agensi kerajaan untuk menggugat kestabilan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Hasrat untuk bertemu Dato’ Sri Najib juga adalah untuk menuntut agar tempoh perkhidmatan Tan Sri Musa Hassan tidak dilanjutkan, terutamanya apabila nama beliau dikaitkan dengan kongsi gelap pelbagai skandal seumpama pembelian Eurocopter. Manakala selari dengan kehendak rakyat dan perkembangan semasa, adalah wajar untuk negara ini memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri(ISA).

ANWAR IBRAHIM

Tidak relevan..betul memang tak releven..

Mungkin sesetengah daripada kita masih ingat ayat 'tidak relevan' suatu masa dahulu yang sering diungkapkan oleh seorang hakim sewaktu kes pembicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim suatu ketika dahulu.

Namun kini terlalu banyak perkara yang tidak relevan yang dilakukan kerajaan UBN dan kroni-kroninya contoh:

KPN Selangor Khalid abu bakar telah memecah kebuntuan siasatan dengan menyatakan Teoh Beng Hock diklasifikasikan kematian mengejut.
Tidak RELEVAN!!


2)Slogan 1Malaysia rakyat didahulukan namun hakikatnya:
.Rakyat di ISAkan.
.Rakyat dibebankan dengan tambang bas dan teksi yang meningkat.
.Negeri Perak dicabul Demokrasinya.


Tidak RELEVAN!!!

3)Namun ada satu yang amat Releven......


100% RELEVEN!!!

ISA punya cerita.

Panduan semasa pehimpunan mansuhkan ISA

Majlis Fatwa Kebangsaan Kena Keluarkan Fatwa ISA (Dr Asri Zainul Abidin)

Pemuda Pakatan tubuh Majlis Muafakat



PETALING JAYA: Pemuda Pakatan Rakyat semalam secara rasminya telah menubuhkan Majlis Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat (MAMPAT), bertujuan untuk mengukuhkan lagi kerjasama politik antara sayap Pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan PAS.

MAMPAT yang terdiri daripada Angkatan Muda Keadilan (AMK), Pergerakan Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) dan Dewan Pemuda PAS (DPP) dianggotai oleh Ketua, Setiausaha dan tiga pimpinan tertinggi Pemuda setiap parti itu.

Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin berkata, mesyuarat pertama MAMPAT diadakan semalam di ibu pejabat PAS di Kuala LUmpur dan ia akan diadakan setiap bulan selepas ini.

"Penubuhan MAMPAT akan memberikan kekuatan kepada Pemuda Pakatan Rakyat dan dapat membantu kita menyelesaikan sebarang isu berbangkit yang melibatkan hubungan parti-parti Pakatan dengan lebih cepat," kata beliau dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman blognya.

Sementara itu, berhubung perhimpunan membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang akan diadakan Sabtu ini anjuran Gerakan Mansuhkan ISA (GMI), Shamsul berkata, MAMPAT menyokong penuh perhimpunan tersebut dan akan memberikan komitmen dengan penyertaan ahli-ahli Pemuda Pakatan.

"Kita percaya perhimpunan tersebut akan berlangsung secara aman seperti mana yang dirancang.

"Kita meminta kerjasama pihak polis untuk membantu mengawal keselamatan semua pihak," katanya.

mstar

PEMUDA UMNO PERAK HARAP CERMIN DIRI


Inilah wajah-wajah tindak tanduk UMNO yang menyebabkan orang bukan Islam menyampah dengan slogan "keadilan dalam Islam", "Islam cara hidup", "Islam Rahmat Sekian Alam" dan banyak lagi slogan yang terpampang di kain rentang, bunting atau spanduk ketika menyambut hari-hari seperti mengingati Maulidur Rasul, Isra' mikraj, Maal Hijrah dan Nuzuk Quran.

Di mana maruah dan harga diri kita sebagai seorang yang mengucap DUA KALIMAH SYAHADAH.

Bukankah kita diingatkan bahawa:


"berlaku adillah kamu, kerana ia hampir kepada TAQWA"






"Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang

yang menegakkan KEADILAN kerana Allah, lagi menerangkan KEBENARAN dan jangan

sekali-kalikebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak

melakukan KEADILAN. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap

adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah


Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan." Al Maidah:8



" Wahai orang-orang yang beriman! Hendaklah kamu menjadi orang-orang yang sentiasa

menegakkan KEADILAN, lagi menjadi saksi (yang menerangkan KEBENARAN) kerana Allah,

sekalipun terhadap diri kamu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabat kamu. Kalaulah

orang (yang didakwa) itu kaya atau miskin (maka janganlah kamu terhalang daripada

menjadi saksi yang memperkatakan KEBENARAN disebabkan kamu bertimbang rasa), kerana

Allah lebih bertimbang rasa kepada keduanya. Oleh itu, janganlah kamu turutkan hawa

nafsu supaya kamu tidak menyeleweng dari KEADILAN. Dan jika kamu memutar-balikkan

keterangan ataupun enggan (daripada menjadi saksi), maka sesungguhnya Allah sentiasa

Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan. "


( سورة النساء , An-Nisa, Chapter #4, Verse #135)

Sumber:http://drhalimahali.blogspot.com

Tuesday, July 28, 2009

Kenapa ummat Islam perlu tentang ISA

Mencegah Kezaliman/ Keganasan

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya:” Janganlah salah seorang daripada kamu berpeluk tubuh dalam keadaan seseorang itu dibelasah secara zalim, kerana laknat akan turun ke atas orang yang menyaksikan ketika mereka tidak mempertahankannya.”

Huraian
i) Perbuatan zalim adalah perbuatan yang mendatangkan kesusahan atau kemudaratan kepada orang lain atau mungkin dalam bentuk mengambil manfaat dari orang lain dengan cara yang salah ataupun melakukan sesuatu terhadap orang lain yang menimbulkan rasa sakit kerana perlakuan tersebut memberi keseronokan atau kepuasan kepada yang melakukannya. Pemerasan, pemaksaan dan penipuan demi keuntungan peribadi juga termasuk dalam perbuatan yang zalim.
ii) Perbuatan zalim lazimnya dilakukan oleh orang yang mempunyai kelebihan dan kekuatan berbanding dengan orang yang dizalimi. Ini kerana, fenomena kezaliman tidak akan berlaku sekiranya orang yang hendak dizalimi mempunyai kelebihan atau kekuatan yang sama. Kelebihan atau kekuatan ini boleh diukur dari pelbagai aspek, seperti kekuatan fizikal, kekayaan, kebijaksanaan, kuasa ataupun pengaruh.
iii) Realiti masyarakat hari ini mengamalkan gaya hidup individualistik sehingga sanggup membiarkan penganiayaan dan kezaliman berlaku di hadapan mata mereka sendiri. Sikap ‘tidak mengambil endah’ ini tidak wajar berlaku kerana selaku anggota sesebuah masyarakat setiap individu mestilah bersikap saling mengambil berat, sayang-menyayangi dan belas-kasihan di antara satu sama lain.
iv) Doa orang yang dizalimi terhadap orang yang menzaliminya sangat mudah dimakbulkan oleh Allah S.W.T. Oleh itu perbuatan zalim sebenarnya merupakan perbuatan yang sangat merugikan kepada si pelakunya. Allah S.W.T boleh memberi hukuman ke atas si pelaku tersebut ketika di dunia lagi seperti nasib yang menimpa Firaun. Malah di akhirat kelak orang-orang yang berlaku zalim akan menerima nasib yang sangat malang kerana kebaikan yang dimilikinya akan berpindah kepada orang-orang dizaliminya. Sekiranya dia tidak mempunyai kebaikan, maka keburukan orang-orang yang teraniaya akan terlempar kepadanya dan akan ditanggung olehnya.

Atas sebab dalil-dalil ini maka sesungguhnya perbuatan menentang kezaliman ISA adalah wajib bagi Ummat Islam.

Nik Aziz seru seluruh rakyat bantah ISA 1 Ogos

Mengenang kembali zaman gerakan Islam ditekan

Abu Firdaus
Wed | Jul 22, 09 | 5:24:47 am MYT

SELEPAS demonstrasi mahasiswa tahun 1974, ketika itu Anwar Ibrahim dalam tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), pucuk pimpinan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) jatuh ke atas bahu Ustaz Fadzil Nor, ketika itu seorang pensyarah agama di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) di Jalan Gurney.

Pada masa itu Parti Islam Se-Malaysia (PAS) yang dipimpin Asri Muda, berada dalam Barisan Nasional.

Obor panji-panji gerakan Islam ketika itu dipegang oleh ABIM. Parti Kebangsaan Melayu Bersatu (Umno) yang mengetuai Barisan Nasional pula sedang bergolak. Kepimpinan Razak Hussein sedang dicabar oleh Harun Idris. Pemergian beliau menjadikan keadaan politik bertambah buruk. Hussein Onn mewarisi masalah politik ini.

PAS pula yang selesa berada dalam Barisan Nasional sudah dijauhi oleh anak-anak muda khususnya mahasisiwa. Bagi mereka yang jemu dengan politik Barisan Nasional memikirkan bahawa pembaharuan politik hanya ada pada Islam.

Sosialisme sudah tidak menarik bagi anak-anak muda Melayu. Kegagalan kerajaan-kerajaan sosialis memberi kemakmuran kepada rakyatnya dan sifat mereka yang menindas di Indonesia, Mesir dan lain-lain negara mendorong anak-anak muda Islam melihat kembali kepada agamanya.

Kerajaan sosialis Mesir menindas Ikhwanul Muslimin. Di Indonesia, kerajaan Suharto menekan Majlis Syura Muslimin Indonesia (Masyumi).

Di atas platfom ABIM, anak-anak muda melancarkan perjuangan gerakan Islam. Di kampus-kampus, perbincangan diadakan dengan mewujudkan kumpulan-kumpulan kecil yang berpusat di surau-surau asrama. UTM, Universiti Pertanian Malaysia (UPM), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Institut Teknologi Mara (ITM) menjadi tempat timbulnya pergerakan baru ini.

Dalam kesibukan bekerjanya, Ustaz Fadzil turut berkempen memperjuangan usaha membebaskan Anwar daripada tahanan ISA.

Tidak bebas bergerak

Anak-anak muda di kampus ini tidak bebas bergerak. Walaupun mereka berjaya mendapat sokongan mahasiswa melalui gerak kerja tersusun hingga menguasai Persatuan Mahasiswa Islam dan Persatuan Mahasiswa Universiti, aktiviti mereka ditekan. Antara tindakan pihak berkuasa ialah memindahkan Ustaz Fadzil ke Sabah untuk mengurangkan kesan perjuangannya.

Pada tahun-tahun akhir 1970-an itu, Umno yang di dalamnya tetap bergolak mempunyai cita-cita untuk merampas Kelantan daripada PAS. Seorang pemimpin muda Umno yang bercita-cita tinggi turut ingin membuktikan kewibawaannya dengan projek bagi menawan kembali Kelantan. Umno sebagai rakan kerajaan campuran dalam Barisan Nasional Kelantan yang dipimpin PAS tidak berpuas hati dengan kedudukannya.

Pemimpin muda itu ialah Razaleigh Hamzah yang bercita-cita untuk menjadi Presiden Umno sedangkan Hussein memberi laluan kepada Mahathir Mohamad. Mengapa kalau Umno percaya kepada kepentingan Melayu dan perpaduannya tidak komited untuk mempertahankan PAS dalam Barisan Nasional? Mereka mencari peluang untuk mendapatkan kembali Kelantan.

Peluang itu terbuka apabila dalam PAS, yang ketika itu sudah selesa berada dalam kerajaan berlaku rebutan kedudukan bagi jawatan Menteri Besar Kelantan.

Peluang inilah yang diambilnya. Mereka menyokong pihak yang menentang pucuk pimpinan PAS. Biasalah dalam politik, memecahkan pihak lawan dengan mengadu-domba. Hussein dan Razaleigh menyokong Mohamad Nasir untuk menentang ketuanya, Asri. Oleh kerana PAS tidak mahu tunduk, Barisan Nasional melalui Umno menendang keluar PAS.

Maka berlakulah kekecohan dalam politik Kelantan tetapi akhirnya setelah semuanya selesai, PAS mendapati dirinya menjadi pembangkang, bukan saja di peringkat Persekutuan, tetapi juga di Kelantan.

Tetapi yang menjadi Menteri Besar bukannya daripada kalangan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) pimpinan Mohamad Nasir, parti yang menggantikan PAS dalam Barisan Nasional. Setelah melalui pilihan raya negeri yang didahului dengan darurat, Kelantan berjaya dirampas oleh Umno.

Ketika PAS berada di luar Barisan Nasional, tekanan terhadap gerakan Islam meningkat. Berapa banyak pemimpin PAS yang ditahan ISA sejak parti itu keluar daripada Barisan Nasional? Penyusunan semula terhadap gerakan Islam berlaku selepas PAS ditendang keluar. Ia muncul sebagai wadah gerakan Islam yang utama.

Di bawah pimpinan Allahyarham Yusof Rawa, Ustaz Fadzil Nor dan Ustaz Hadi Awang, PAS meredah onak dan duri yang ditaburkan oleh Umno.

Tidak semua yang dapat tahan mengharungi kesusahan-kesusahan yang ditanggung oleh PAS sebagai gerakan Islam yang ditekan oleh Umno yang memiliki jentera kerajaan.

Pada tempoh tahun-tahun 80-an, PAS dan Umno masing-masing tetap bergolak. Asri yang keluar PAS untuk memimpin Hizbul Muslimin Malaysia (Hamim) pada mulanya membawa partinya ke dalam Barisan Nasional akhirnya menyertai Umno itu sendiri.

Tokoh PAS seperti Nakhaie Ahmad dan Suhaimi Said juga menyertai Umno. Pada masa itu, ABIM sudah lama menyokong Umno mengikut jejak Anwar yang berjaya mencapai satu tahap lagi untuk menjadi presiden parti tersebut.

Tetapi di pihak Umno, pergolakan lebih hebat. Ia berpecah dua menjadi Umno Baru dan Semangat 46. Razaleigh yang berjaya merampas Kelantan untuk Umno akhirnya mengembalikan negerinya kepada PAS melalui Angkatan Perpaduan Ummah pada tahun 1990.

Maka Ustaz Nik Aziz Nik Mat menjadi Menteri Besar Kelantan. Antara program pertama beliau selepas menjadi ketua kerajaan negeri itu ialah mengunjungi pusara Allahyarham Ibrahim Libya di Memali, Baling, Kedah. Ini kerana peristiwa Memali merupakan simbol tekanan yang diterima oleh gerakan Islam negara ini khususnya PAS.

Perjuangan PAS penuh dengan keperitan dan pengorbanan dan matlamatnya bukan untuk membawa pemimpin-pemimpinnya tinggal di banglo-banglo Putrajaya atau memandu Mercedes. PAS adalah gerakan Islam untuk rakyat tertindas dalam perjuangan mencari keredaan Ilahi._

Sumber:Harakahdaily

ISA: Mengapa Majlis Fatwa tidak berani?

Salmiyah Harun
Tue | Jul 28, 09 | 8:35:09 am MYT

KUALA LUMPUR, 28 Julai (Hrkh) - Majlis Fatwa Kebangsaan tidak berani mengeluarkan fatwa isu-isu berkaitan kezaliman yang sah bercanggah dengan nas al-Quran dan hadis seperti mana Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).


Naib Presiden PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Majlis Fatwa harus ada keberanian mengeluarkan fatwa dalam isu yang berkaitan kezaliman disamping memastikan fatwa itu dipatuhi.

Kata beliau, mereka sepatutnya memberi panduan kepada rakyat dalam urusan-urusan yang melibatkan hukum.

Malangnya, kata beliau banyak fatwa yang dikeluarkan Majlis Fatwa tidak ada tindakan yang diambil.

"Fatwa yang dikeluarkan oleh Majlis Fatwa tidak ada kekuatan sebagai contoh fatwa melarang memberi penghormatan di Tugu Negara, kalau pemimpin buat pun tidak ada tindakan apa-apa," katanya semasa dihubungi.

Tegasnya, Majlis Fatwa Kebangsaan sepatutnya sudah ke hadapan dalam memberi panduan kepada pemimpin tetapi yang lebih penting daripada itu ialah pemimpin mesti ikut mereka supaya integriti Majlis Fatwa itu dapat dipelihara.

Tambahnya, kaedah Islam telah menentukan bahawa seseorang itu tidak dianggap bersalah perlu diberi peluang untuk membela diri dan didakwa di mahkamah.

"Jadi dalam sejarah ISA sudah beribu umat Islam ditahan tanpa bicara, rakyat yang diseksa, ini dikatakan zalim.

"Saya rasa rakyat bukan suka sangat hendak berhimpun dan turun demonstrasi di jalanan tetapi bila hampir tidak ada jalan lain, apa yang kita tidak buat? Kita sudah hantar memorandum, ambil tandatangan orang ramai, kita adakan seminar dan bantahan jadi kemuncak kepada kemarahan kita akan menyerahkan memorandum melalui himpunan aman,"jelasnya.

Sehubungan itu, beliau yakin apa yang rakyat akan buat pada 1 Ogos nanti bukan satu suasana untuk mewujudkan kekecohan tetapi sekadar luahan rakyat yang berbilang agama dan kaum dalam isu-isu yang berlaku iaitu kezaliman ISA. - azm/mks. _

Sumber:Harakah daily

VISUAL KEZALIMAN ISA



Monday, July 27, 2009

ISA 'penyelamat' pemimpin pemerintah, bukan keselamatan negara

Izwan Abdul Halim
Tue | Jul 21, 09 | 9:23:49 am MYT

Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada masa ini bukan lagi undang-undang keselamatan negara sebaliknya menjadi undang-undang keselamatan kepada tokoh dan pemimpin parti yang memerintah.

Demikian ditegaskan Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru-baru ini berhubung akta 'tanpa bicara' yang telah mendapat bantahan seluruh masyarakat sekaligus menggesa kerajaan memanmsuhkannya serta-merta.

Katanya, ISA adalah undang-undang zaman penjajah sedangkan negara ini memerlukan satu undang-undang yang merdeka tanpa mengongkong rakyat sebaliknya bertujuan untuk menjaga keamanan dan keselamatan.

"Bukan kita tidak boleh bertindak untuk selamatkan negara. Tetapi undang-undang itu sudah lapuk, undang-undang yang diamalkan oleh penjajah. Kita sudah merdeka, mesti undang-undang yang tidak mengongkong rakyat, yang menjaga keamanan, keselamatan.

"Apa yang berlaku hari ini undang-undang keselamatan negara menjadi undang-undang keselamatan pemimpin-pemimpin parti yang memerintah, keselamatan tokoh-tokoh yang memerintah, ini bukan undang-undang keselamatan negara!" tegasnya pada sidang media di Hotel Holiday Villa, di sini semalam

Ditanya wartawan mengenai kedapatan pihak dalam Umno yang mulai mempertikaikan ISA, Ustaz Hadi menyifatkan perkara itu sebagai kejayaan dari teguran dan kritik dibuat selama ini.

"Menunjukkan bahawa mereka (Umno) sudah tidak bersetuju dengan konsep ISA itu dan dasarnya yang perlu dikaji semula, perlu dinilai semula. Apatah lagi akta ini akta dari zaman penjajahan, negara kita telah mencapai kemerdekaan, sepatutnya dilakukan pembaharuan termasuklah pembaharuan undang-undang; memerdekakan undang-undang negara, undang-undang negara mesti dibebaskan dari belengu-belengu kezaliman yang mengongkong rakyat.

"Umno juga ada yang setuju mansuh, ada yang setuju pinda, (maknanya) dalam Umno sudah ada perbahasan di dalam mereka," ujarnya pada sidang media selepas selesai Retreat PAS Pusat yang berlangsung selama tiga hari itu.

Turut serta pada sidang media tersebut ialah Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa; Naib Presiden, Dato' Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man dan Dato' Mahfuz Omar; Ketua Muslimat, Ustazah Nuridah Mohd Salleh; Setiausaha Agung, Dato' Mustafa Ali; Ketua Penerangan, Ustaz Idris Ahmad dan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Dato' Seri Ustaz Azizan Abdul Razak. - azm _

Sumber:Harakah.net

I.S.A????


Akta Keselamatan Dalam Negeri, yang telah menerima kritikan dalam pengaplikasiannya terhadap kawalan isu awam.Akta Keselamatan Dalam Negeri lazimnya dikenali sebagai ISA , iaitu akronim nama bahasa Inggerisnya Internal Security Act merupakan undang-undang tahanan pencegahan yang sedang berkuatkuasa di Malaysia. Sesiapa pun boleh ditahan oleh polis selama 60 hari berturut-turut tanpa perbicaraan untuk tindak-tanduk yang dijangkakan mengancam keselamatan negara atau mana-mana bahagian daripadanya. Selepas 60 hari, seseorang tahanan itu boleh ditahan lagi selama tempoh dua tahun jika diluluskan oleh Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri, dan sekaligus membolehkan penahanan terus tanpa perbicaraan. Pada tahun 1989, kebolehan mahkamah untuk menyiasat kuasa Menteri di bawah peruntukan ini telah dihapuskan dengan beberapa pindaan kepada Akta ini. Pada masa kini, mahkamah boleh melihat semula hanya perkara-perkara teknikal sahaja berkenaan sebarang penahanan di bawah ISA.Semenjak tahun 1960 apabila Akta ini dikuatkuasakan, beribu-ribu orang termasuk ahli kesatuan sekerja, pemimpin pelajar, aktivis hak buruh, aktivis politik, golongan agama, ahli akademik dan aktivis badan bukan kerajaan telah ditahan di bawah ISA. Ramai aktivis politik pada masa dahulunya telah ditahan untuk lebih daripada sedekad.ISA digunakan secara konsisten terhadap mereka yang mengritik kerajaan dan mempertahankan Hak Asasi Manusia. Dikenali sebagai "keganasan putih" (white terror), ia amat ditakuti dan dibenci, meskipun menjadi satu alat mudah untuk negara membasmi sebarang penentangan dan debat terbuka. Akta ini merupakan satu alatan yang dikekalkan oleh kerajaan yang berkuasa untuk mengawal kehidupan umum dan masyarakat awam.
Sumber: Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

Wahai UMNO/BN tidak cukupkah dengan dalil-dalil ini untuk kamu mansuhkan I.S.A akta zalim.

Firman ALLAH S.W.T:

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan."(Surah Huud ayat 113)

'Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.'
(Al-Maaidah :8)

Sesungguhnya Allah menyuruh berlaku adil, dan berbuat kebaikan, serta memberi bantuan kepada kaum kerabat; dan melarang daripada melakukan perbuatan-perbuatan yang keji dan mungkar serta kezaliman. Ia mengajar kamu (dengan suruhan dan laranganNya ini), supaya kamu mengambil peringatan mematuhiNya.(Surah Al-nahl ayat 90)

Sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya), dan apabila kamu menjalankan hukum di antara manusia, (Allah menyuruh) kamu menghukum dengan adil. Sesungguhnya Allah dengan (suruhanNya) itu memberi pengajaran yang sebaik-baiknya kepada kamu. Sesungguhnya Allah sentiasa Mendengar, lagi sentiasa Melihat.(Surah An-Nisaa ayat 58)

“dan apabila kamu mengatakan sesuatu (semasa membuat apa-apa keterangan) maka hendaklah kamu berlaku adil, sekalipun orang itu ada hubungan kerabat (dengan kamu); dan perjanjian (perintah-perintah) Allah hendaklah kamu sempurnakan. Dengan yang demikian itulah Allah perintahkan kamu, supaya kamu beringat (mematuhiNya)”.
(Surah Al An'am ayat 152)



Saturday, July 25, 2009

Adakah kita mengasihi Rasulullah S.A.W seperti baginda mengasihi kita.

Baginda Rasulullah S.A.W walaupun ketika saat-saat kewafatan Baginda masih lagi ingat kepada kita ummatnya. Namun adakah kita ummatnya sentiasa ingat pada Rasulullah S.A.W. Sesungguhnya Nabi Muhammad S.A.W adalah kurnian terbesar ALLAH S.W.T buat kami ummat Islam. Kami berjanji akan sentiasa menegakkan syiar Islam berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah.

Ghuraba(Strangers)

Friday, July 24, 2009

Ceramah bubar DUN Perak



Jadilah puak yang menentang kezaliman..Jangan jadi puak yang menyokong kezaliman..




Gerakan Mansuh ISA(GMI) bersama Pimpinan dan penyokong PR akan membuat perhimpunan untuk memansuhkan ISA dengan matlamatnya ialah:
1)Kerajaan UBN wajib memansuhkan ISA.
2)Tahanan ISA perlu dibebaskan serta merta.
3)Kem tahanan ISA di kamunting harus ditutup.
Namun dikala GMI dan PR ingin membuat perhimpunan memansuhkan akta yang zalim ini terdapat pula puak-puak yang mahu membuat perhimpunan secara serentak bagi menyatakan hasrat mereka menyokong akta zalim ISA. Dimanakah rasionalnya puak-puak ini menyokong akta yang mencabul hak-hak seorang manusia untuk mendapat keadilan. Adakah puak-puak ini tidak pernah mendengar Firman ALLAH S.W.T:

Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolong pun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan.(Surah Huud ayat 113)

'Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran; dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. Dan bertaqwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.'
(Al-Maaidah :8)

Apakah rasionalnya
Majlis pemuafakatan Melayu (pewaris ) bersama dengan 10 NGO melayu yang pastinya beragama Islam ini mahu berhimpun untuk mempertahankan akta zalim ISA???
Perhimpunan tersebut dikatakan akan bertemakan "1Malaysia, Selamatkan Malaysia, Kekalkan ISA dan Pertahankan Hak Keistimewaan Orang Melayu".
Perbuatan mereka ini hanya akan memalukan bangsa Melayu. Perbuatan ini hanya menampakkan semangat perkauman yang membatasi semangat keagamaan. Perbuatan PEWARIS dan NGO melayu ini hanya menyerlahkan sikap ahli-ahli UMNO/BN yang langsung tidak mahu menegakkan keadilan.

Ulasan Tuan Guru Nik Aziz tentang isu lilin



Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengakui perbuatan memegang lilin di majlis memperingati kematian orang bukan Islam adalah “sesuatu yang meragukan” tetapi berpendapat perbuatan itu tidak haram di sisi Islam.

Beliau mengulas tindakan Menteri Besar Rakyat Perak, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin yang memegang lilin dalam majlis memperingati kematian Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada seorang anggota Exco Kerajaan Negeri Selangor.

Menteri Besar Kelantan itu juga menegaskan perbuatan itu tidak bercanggah dengan agama jika umat Islam dapat membezakan antara adat resam dan budaya dengan agama sesuatu kaum.

“Tapi saya, selalu (apabila) orang (beragama) Hindu jemput saya pergi ke majlis dia, Cina jemput pergi majlis dia, saya akan tanya ini agama ke atau adat resam.

“Saya kata kalau agama saya tak boleh pergi tapi kalau adat resam saya boleh,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Peladang, Penternak dan Nelayan Negeri Kelantan 2009 di Stadium Sultan Mohamed Ke-IV, di sini, Khamis.

Sebelum itu, Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Husam Musa dalam laporan akhbar mempertahankan tindakan Mohd Nizar dengan menyatakan ia tidak menyalahi ajaran Islam manakala Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir pula mahukan ulama Pas mengeluarkan satu fatwa berhubung tindakan Mohd Nizar itu.

Nik Abdul Aziz berkata, lilin ini sudah menjadi budaya kepada orang Melayu di mana anak-anak turut menggunakan lilin sewaktu menyambut hari jadi dan ia sudah menjadi perkara biasa dalam masyarakat sekarang.

“Jadi lilin digunakan sebagai satu simbolik untuk masalah umur,” katanya.

Sementara itu, ketika ditanya pandangannya mengenai tindakan seorang model yang rela dirotan selepas didapati bersalah kerana minum arak oleh Mahkamah Majistret Kuantan kelmarin, Nik Aziz berkata tindakan itu wajar kerana menunjukkan pesalah terbabit sudah insaf.

Menurutnya, jika model itu boleh menerima hukuman sebat, maknanya dia sudah terlepas hukuman di akhirat dan ini bertepatan dengan langkah Pas mahu melaksanakan hukum hudud.

Sumber:http://ajijoi.blogspot.com/

Thursday, July 23, 2009

ISA dan kekejamannya..

Tarbiyyah dari Penjara : Catatan Kezaliman ISA


Setiap satu dari 85 seksyen di bawah ISA cukup lengkap dan sempurna untuk mencabul hak asasi rakyat. Bahkan hanya dengan dua dari seksyen itu sahaja pun sudah cukup bagi UMNO-BN mengekal dan mengukuhkan kuasa politiknya di negara ini.

Dua seksyen itu adalah Seksyen 73 dan Seksyen 8

Seksyen 73 memberi kuasa kepda pihak polis untuk menahan seseorang sehingga 60hari bagi menentukan samada ia boleh ditahan terus di bawah Seksyen 8.

Seksyen 8 memberi kuasa mutlak kepada Menteri Keselamatan Dalam Negeri untuk mengeluarkan perintah tahanan bagi satu tempoh selama 2 tahun. Perintah tahanan ini boleh diperbaharui lagi tanpa batas. Ini bermakna menteri berkuasa untuk menahan seseorang bagi tempoh 2,4,6,8,10,12 tahun dan seterusnya.

Seksyen 73 juga merupakan lesen yang diberikan oleh kerajaan UMNO-BN bagi SB (Special Branch) untuk sewenang-wenangnya menangkap dan menahan sesiapa sahaja yang mencabar dasar, program bahkan idea UMNO-BN. Berselindung di sebalik seksyen 73, SB juga diberi lesen untuk menahan dan mereka-reka pertuduhan yang tidak munasabah bagi menahan orang yang dianggap menjadi ancaman kepada kepentingan politik UMNO-BN.

Apakah yang berlaku semasa soal siasat 60hari di bawah kuasa SB?

Bayangkan sahaja filem yang pernah anda tonton tentang orang yang ditawan dan di soal-siasat oleh musuhnya. Dipukul? Diseksa? Dibogel? Dikenakan kejutan elektrik?

Semuanya ada di ISA.

Testimoni tahanan sehingga kini mencatatkan pelbagai jenis penyeksaan berlaku semasa dalam tahanan SB. Ini termasuk diperintah berdiri sebelah kaki berjam-jam dalam keadaan berbogel dibawah kipas angin yang diputar laju serta dalam bilik berhawa dingin yang amat sejuk.

Ada juga tahanan yang dipaksa memeluk satu blok ais dalam keadaan berbogel. Setiap kali blok ais itu terjatuh dia dipukul SB dan diarah untuk mengangkatnya semula. Bila blog ais itu cair seluruhnya, badan tahanan tadi menjadi biru birat kerana kesejukan.

Ada tahanan yang dipaksa duduk di atas ais dan ada pula dipaksa berbaring di atasnya.

Ada tahanan yang dipaksa meminum air kencing SB. Ada pula tahanan yang dihalang berjam-jam daripada ke bilik air. Akibatnya dia mengalami penyakit tidak boleh kencing.

Seorang tahanan dimasukkan paku kedalam lubang zakarnya. Seorang lagi dimasukkan jarum di bawah kukunya.

Ada pula yang dipaksa mengumpulkan najis dan air kencingya dalam dua buah plastik. Semasa dalam bilik soal-siasat dia dipasksa memegang plastik najisnya di tangan kanan dan plastik air kencingnya di tangan kiri.

Terdapat juga tahanan yang dijolok juburnya dengan kabel talekom. Seorang lagi dipaksa menonggeng dan mengaku pernah diliwat oleh seorang tokoh politik terkemuka. Kerana tidak mahu membuat pengakuan palsu, maka juburnya dijolok dengan sebatang paip getah.

Seorang tahanan dipaksa berbogel dan didudukan di atas botol-botol kosong. Tujuannya agar muncung botol yang tidak bertutup itu masuk kedalam juburnya.

Saya juga turut diancam hendak dijolok jubur oleh SB dengan menggunakan sebatang kayu kaki meja yang telah tertanggal.

Ada juga tahanan yang diacukan pistol oleh SB semasa disoal-siasat. Ditempeleng, diludah, ditendang, diterajang dan dipukul di kepala dan hidung, itu semua perkara biasa.

Lebih parah biasanya tahanan yang diseksa begini digari kedua belah tangannya ke belakang. Ada tahanan yang dipaksa membuka mulutnya dan SB meludah ke dalam mulutnya. Sesudah itu ia dipaksa menelan air liur SB itu.

Tahanan yang sama dicucuhkan dengan pemetik api bagi membakar janggutnya. Rakannya dicucuh bahagian-bahagian tertentu anggota badannya dengan api daripada rokok yang dihisap oleh SB.

Seorang tahanan dalam keadaan berbogel telah dipukul bertalu-talu oleh SB dengan menggunakan suratkhabar yang telah dugulung-gulung padu. Kemudian gulungan surat khabar itu dibakar dan apinya dicucuh-cucuhkan ke kemaluan tahanan tadi.

Disimbah air ke muka dengan air yang bercampur habuk rokok SB juga adalah perkara biasa.

Ada tahanan yang dipaksa merangkak, berjalan itik dan lompat katak berjam-jam semasa dalam soal-siasat SB. Ada pula yang diperintahkan berenang di atas lantai bilik soal-siasat.

Dimaki dan ditengking sekuat-kuat hati bagai nak pecah telinga juga satu cara penyiksaan yang menyakitkan. Apatah lagi jika yang ditengkingkan itu merupakan perkataan mencarut. Perkataan kegemaran SB adalah F*c*, F*c*er dan Mother F*c*er!. Belum dilaporkan perkataan Father digunakan...

Ada juga tahanan wanita yang diancam hendak dirogol oleh SB yang menyoal siasat beliau. Wanita yang sama diberi pilihan samada mahu dipukul dengan menggunkan sebatang besi atau batang kayu. Bila batang kayu yang digunakan patah, satu lagi batang kayu digunakan untuk memukul sebelah kakinya. Paling menyedihkan wanita ini dipukul dalam keadaan dia dipaksa berdiri sebelah kaki.

Seorang tahanan di masukkan sebuah tong besi ke kepalanya. Tong itu kemudian dipukul bertalu-talu. Akibatnya mukanya bengkak,kening, hidung dan bibirnya luka berdarah dan gendang telinga bagai nak pecah akibat hentaman yang berlaku kepada tong tadi.

Sesudah itu ia diarahkan melakonkan aksi mengangkat sebelah kaki seperti seekor anjing yang memancutkan air kencing ke tiang. Kemudian kepalanya dimasukkan kedalam mangkuk tandas dan SB mengepam tandas tersebut berkali-kali.

Seorang tahanan dipaksa minum sebotol penuh sos tomato semasa disoal-siasat. Seorang lagi diarahkan menangkap seekor cicak yang terdapat dalam bilik soal-siasat. SB mengerat-ngerat cicak tersebut dan memaksa tahanan tadi memakannya.

Ada pula tahanan yang dibogelkan dan disimbah air ke seleruh tubuhnya. Selepas itu diarahkan untuk meniarap dan menghirup serta menjilat air yang melimpah di atas lantai.

Tidak kurang pula tahanan yang diarahkan menunjukkan bagaimana aksinya melakukan hubungan seks dengan isterinya. Ada pula beberapa orang tahanan yang diarahkan berbogel dan m*la*c*p sehingga terpancar air m*n*nya . Jika enggan melakukannya, mereka diancam untuk dicabut kuku.

Seorang tahanan dibogelkan dihadapan beberapa orang SB dan diberikan sebuku sabun dan sebaldi air. Arahannya: m*la*c*p!

Seorang tahanan lain dipegang oleh beberapa orang SB bagi memaksanya menonggeng dan SB menanggalkan seluarnya. Dalam keadaan ini seorang SB membuka seluarnya dalam aksi untuk meliwat tahanan tersebut.

Pada tahun 1980an sekumpulan tahanan ISA telah diseksa dengan dicabut janggut, bulu misai, bulu kening dan bulu lubang hidung!

Tahanan wanita daripada kumpulan tersebut juga telah tidak dibenarkan membuang air kecil atau besar dalam tandas yang bertutup pintunya. Pintu tandas mesti dibiarkan terbuka.

Seorang tahanan wanita lain yang datang bulan semasa dalam tahanan perlu menunjukkan di hadapan SB lampin wanitanya yang sudah kotor bagi mendapatkan bekalan lampin wanita yang baru.

SB juga cukup syok menghina golongan ulama’ dan ustaz semasa disoal-siasat. Ustaz-ustaz yang berserban dan berjubah semasa diluarlah yang amat suka mereka bogelkan ketika ditahan di bawah ISA.

Seorang pemimpin agamatelah dicukur rambut, janggut, misai dan bulu keningnya. Tidak cukup itu, dikhabarkan bahawa segala jenis bulu yang terdapat pada anggota tubuhnya juga turut dilicinkan dengan pisau cukur.

Perihal kezaliman ISA di bawah Seksyen 73 tiada taranya.

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan."
Huud 113

Sumber:http://wwwaizatlegendz.blogspot.com

Dan ada pula puak-puak yang menyokong kezaliman:

Majlis pemuafakatan Melayu (pewaris ) bersama dengan 10 NGO melayu yang dikatakan melayu islam juga turut ingin sibuk berdemo pada 1 ogos demi mempertahankan akta zalim ISA.Puak-puak ini dikhabarkan akan berhimpun dan turut meniru kaedah GMI untuk menyerahkan memorandum pada yang dipertuan agung.

Kamu ingin melakukan maksiat?Penuhi syarat-syarat ini...

Suatu hari ada seorang lelaki yang menemui Ibrahim bin Adham(Aba Ishak).Dia berkata: "Wahai Aba Ishak!Selama ini aku gemar bermaksiat.Tolong berikan aku nasihat." Setelah mendengar perkataan tersebut Aba Ishak berkata: "Jika kamu mahu menerima lima syarat dan mampu melaksanakannya,maka boleh kamu melakukan maksiat." Lelaki itu dengan tidak sabar-sabar bertanya, "Apakah syarat-syarat itu,wahai Aba Ishak?" Ibrahim bin Adham berkata:

SYARAT PERTAMA: "Jika kamu bermaksiat kepada Allah,jangan memakan rezeki-Nya."
Mendengar itu dia mengenyitkan kening seraya berkata: "Dari mana aku mahu makan?Bukankah semua yang ada di bumi ini rezeki Allah?" "Ya!"tegas Ibrahim bin Adham. "Kalau kamu sudah memahaminya,masih mahukah memakan rezeki-Nya,sedangkan kamu selalu berkeinginan melanggar larangan-Nya?" "Apakah syarat keduanya?"soal lelaki tersebut. Lantas Aba Ishak menjawab:

SYARAT KEDUA: "Kalau kamu bermaksiat,jangan tinggal di bumi-Nya."
Syarat ini membuat lelaki itu terkejut separuh mati. Ibrahim kembali berkata kepadanya: "Wahai hamba Allah,fikirkanlah,apakah kamu layak memakan rezeki-Nya dan tinggal di bumi-Nya,sedangkan kamu melanggar segala larangan-Nya.?" "Ya!Anda benar"kata lelaki itu. Dia kemudian menanyakan syarat yang ketiga.Ibrahim menjawab:

SYARAT KETIGA: Kalau kamu masih mahu bermaksiat,carilah tempat tersembunyi yang tidak dapat terlihat oleh-Nya.
Lelaki itu kembali terperanjat dan berkata: "Wahai Ibrahim,ini nasihat macam mana?mana mungkin Allah tidak melihat kita?" "Ya ,kalau memang yakin demikian,apakah kamu masih berkeinginan melakukan maksiat?"kata Ibrahim. Lelaki itu mengangguk dan meminta syarat yang keempat.Ibrahim melanjutkan:

SYARAT KEEMPAT: "Kalau malaikat maut datang hendak mencabut rohmu,katakanlah kepadanya, "Ketepikan kematianku dulu.Aku masih mahu bertaubat dan melakukan amal soleh".Kemudian lelaki itu menggelengkan kepala dan tersedar dan berkata: "Wahai Ibrahim,mana mungkin malaikat maut akan memenuhi permintaanku?" "Wahai Abdullah,kalau kamu sudah meyakini bahawa kamu tidak boleh menunda dan mengundurkan datangnya kematianmu,lalu bagaimana engkau boleh lari dari kemurkaan Allah?" "Baiklah,apa syarat yang kelima?" Ibrahim pun menjawab:

SYARAT KELIMA: "Kalau malaikat Zabaniyah datang hendak mengiringmu ke api neraka di Hari Kiamat nanti,jangan engkau ikut bersamanya."
Perkataan tersebut membuatkan lelaki itu insaf.Dia berkata: "Wahai Aba Ishak,sudah pasti malaikat itu tidak membiarkan aku menolak kehendaknya." Dia tidak tahan lagi mendengar perkataan Ibrahim.Air matanya bercucuran . "Mulai saat ini aku ingin bertaubat kepada Allah"katanya sambil teresak-esak.

kesilapan besar anggap hukum sebat 6 sebatan sebagai hukum Islam



Saya sedih kerana masih ramai orang yang mengaku beragama islam tidak faham hukum Islam. Hukum rotan (sebat) yang dijatuhkan oleh hakim mahkamah syariah Kuantan Pahang maksimum enam sebatan dan denda RM5,000 terhadap model sambilan dari Singapura, Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, atas kesalahan meminum arak di sebuah resort di Cherating itu dianggap hukum Islam.


Kalau mereka menganggap hukuman itu adalah hukum Islam yang termaktub didalam Quran ia suatu kesilapan yang sangat besar.

Hukum terhadap orang minum arak hendak disebat 80 sebatan bukan 6 sebatan yang dijatuhkan oleh hakim mahkamah syariah Kuantan Pahang itu.

Itu adalah hukum dari budi bicara seorang hakim mahkamah syariah.Tidak lebih daripada itu. Kita harap hakim itu tidak menganggap itu hukum Islam. Jika ada yang anggap itu hukukm Islam alangkah malangnya umat Islam kini.

Inilah yang membimbangkan, kerana ia bukan hukum Islam yang diturunkan dan nanti orang akan anggap ia hukum islam pada hal ia bukan hukum Islam.Cuma hukuman mahkamah syariah Kuantan Pahang.

Kalau ada yang menganggap ia hukum ialam, maka bolehlah kita sifatkan ia suatu pindaan sepertimana padri padri kristian meminda isi kandung kitab Baibel menjadi siri kitab perjanjian baru.

Kita takut apa kata Generasi akan datang. Sudah tentu mereka akan menganggap itulah hukum Allah, sedangkan ia tidak ada kena mengena dengan hukum yang ditetap oleh Allah SWT.

Jika kita kata itu adalah hukum Islam maka akan rosak akidahnya. Mengaanggap hukum lain selain daripada islam lebih baik sah jadi kafir.Ragu dengan kekufuran orang kafir juga jadi kafir. Apatah lagi mengatakan Islam kepada yang bukan Islam.

Bagaimana pula jika kita menganggap hukum tidak islam sebagai hukum Islam. Jangan bergurau dengan kes ini.

Rasulullah SAW dalam satu hadis mengatakan sama ada bergurau mengatakan undang undang Islam tidak sesuai dengan zaman ia tetap menjadi kafir.

Bagaimana dengan menganggap yang bukan Islam itu Islam. Sudah tentu lebih kurang sama sahaja akibatnya.

Kita boleh bercakap bahawa hukuman itu adalah hukum mahkamah syariah atau hukum budi bicara hakim yang membicarakan kes itu.Cukup disitu sahaja.

http://komentarkini.blogspot.com/

Muhasabah.

Buat saudara-saudara kita yang tertindas.



DOA QUNUT NAZILAH

Ya Allah, Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami, Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka, Ya Allah, Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka, Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka, goncangkan pendirian mereka, Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum, Wahai Tuhan Yang bersifat Murka, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah, Wahai Tuhan yang menurunkan kitab, Wahai Tuhan yang mengarakkan awan, Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab, Kalahkan mereka, Kalahkan mereka, Kalahkan mereka, Dan menangkan kami ke atas mereka. Amin…!

Zina Berterusan Walaupun Sudah Diijabkabul

Email ini diterima dari seorang kawan, supaya menjadi peringatan untuk semua.



TAJUK : ZINA AKAN BERTERUSAN WALAU PUN DAH DI IJABKABUL..


BACA UNTUK PENGETAHUAN SENDIRI DAN PEDOMAN SEMUA...HIDUP
SEBAGAI SEORG BERNAMA ISLAM YANG BERTERUSAN DLM KEJAHILAN.

Sesungguhnya, permasalahan ini berat. Perhatikan soalan 1 - 5.

Perkahwinan seumpama ini hari ini memang tersangat biasa kerana
keluarga biasanya memilih jalan ini untuk menutup malu. Bila dapat tahu anak
'pregnant' luar nikah, cepat-cepat dikahwinkan.

Berdasarkan kenyataan ini, nikah itu TIDAK SAH, maka pasangan itu kelak
hidup dalam zina sampai bila-bila... .

Persoalan ini telah diajukan kepada seorang Imam, di mana banyak
persoalan lain timbul dari persoalan pokok tersebut. Saya kongsikan bersama anda di sini kerana ianya amat penting:

Soalan 1 : Apakah langkah yang sewajarnya sekiranya seorang gadis belum
berkahwin didapati hamil anak luar nikah?

Jawapan 1 : Gadis itu tidak boleh berkahwin sehingga bayi itu dilahirkan.

Soalan 2 : Sekiranya lelaki yang bertanggungjawab itu bersedia mengahwini
gadis itu, bolehkah mereka bernikah?

Jawapan 2 : Tidak. Mereka tidak boleh bernikah sehingga bayi itu dilahirkan.

Soalan 3 : Adakah pernikahan itu sah sekiranya mereka berkawin?

Jawapan 3 : Tidak. Pernikahan itu TIDAK SAH. Seorang lelaki tidak boleh
mengahwini seorang wanita hamil, walaupun lelaki itu merupakana ayah
kepada bayi yang dikandung itu.

Soalan 4 : Sekiranya mereka bernikah, apakah tindakan mereka untuk
memperbetulkan keadaan?

Jawapan 4 : Mereka mesti berpisah. Perempuan itu mestilah menunggu sehingga
melahirkan, atau sehingga sah dia tidak mengandung, barulah mereka boleh
bernikah sekali lagi, secara sah.

Soalan 5 : Bagaimana sekiranya keadaan itu tidak diperbetulkan?

Jawapan 5 : Maka mereka akan hidup di dalam zina kerana pernikahan itu
tidak sah

Soalan 6 : Apakah hak seorang anak luar nikah?

Jawapan 6 : Kebanyakan pendapat mengatakan bahawa anak itu TIADA HAK
untuk menuntut apa-apa daripada ayahnya.

Soalan 7 : Sekiranya hukum mengatakan lelaki itu bukan ayah kepada anak
tersebut, adakah itu bermakna dia bukan mahram kepada anak perempuannya
sendiri?

Jawapan 7 : Ya. Dia tidak boleh menjadi mahram.

Soalan 8 : Sekiranya seorang lelaki Muslim Dan seorang wanita Muslim
(atau bukan Muslim) ingin bernikah setelah bersekedudukan, apakah tindakan
yang sewajarnya?

Jawapan 8 : Mereka mesti tinggal berasingan segera Dan menunggu sehingga
perempuan itu haid satu kali sebelum mereka boleh bernikah.

Soalan 9 : Sekiranya saya kenal/tahu seseorang di dalam keadaan ini,
apakah saya perlu memberitahu kepadanya, atau lebih baik menjaga tepi kain
sendiri?

Jawapan 9 : Anda wajib memberitahu, kerana itu sebahagian tanggungjawab
anda sebagai saudaranya. Mereka harus diberi peluang untuk memperbetulkan
keadaan mereka, kalau tidak semua keturunan yang lahir dari pernikahan
tidak sah itu adalah anak-anak yang tidak sah taraf.

Kesimpulannya: Ibubapa, saudaramara, org2 kampung, tok2 imam, tok2 kadi
dan saksi-saksi yang tahu akan keadaan tersebut tetapi mendiamkan, membiarkan atau membenarkan pernikahan tersebut diteruskan maka mereka juga tidak terlepas daripada menanggung azab Dan seksaan samada didunia atau pun diakhirat... .

Tolong jangan abaikan email ini. Ini merupakan satu perkara yang serious
jadi, fahami dan dalami betul-betul dan bincanglah dengan Imam/ustaz
sekiranya perlu. Mafhumnya:

Katakanlah: 'Sesungguhnya sembahyangku dan ibadatku, hidupku dan matiku,
hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian
alam'.

Sumber:kerabubersuara.blogspot.com:

Warkah Takziah Daripada Tuan Guru Nik Aziz Kepada Keluarga Mendiang Teoh Beng Hock

27 Rejab 1430 / 20 Julai 2009


Ibu bapa kepada
Mendiang Teoh Beng Hock
D/a Pejabat YAB Menteri Besar Selangor
Tingkat 21, Bangunan SSAAS
40502 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan.

Warkah Takziah

Saya cukup tergamam apabila menerima berita penuh misteri di hari pemergian mendiang Teoh Beng Hock pada awal petang 16 Julai 2009. Lebih tragik apabila bencana yang menimpa mendiang, berlaku sewaktu beliau sedang menjadi tetamu kepada SPRM; ketika beliau sedang memberikan kerjasama ke atas sebuah kes dalam siasatan.

Dalam Islam, tidak syak lagi tetamu wajib dihormati, bahkan dilindungi. Tidak boleh sekali-kali timbul sebarang syak akan status keselamatan tetamu dalam apa jua keadaan kerana sebaik-baik tetamu diterima sebagai tetamu maka Islam secara otomatik mewajibkan jaminan perlindungan diberi oleh tuan rumah. Jaminan perlindungan ini meliputi soal maruah, air muka, keturunan, harta benda dan nyawa. Ini soal hak asasi yang dijamin oleh Islam. Ini konsepnya.

Bagaimanapun, apa yang berlaku di Plaza Masalam di Shah Alam pada Khamis yang sugul itu cukup-cukup membuatkan saya menjadi terkejut. Hati saya sebak, enggan menerima dan tidak dapat menahan kesedihan. Saya sungguh-sungguh tidak dapat membayangkan bagaimana ini semua boleh terjadi. Saya cukup yakin, untuk dilantik ke jawatan Setiausaha Politik, sudah tentu mendiang adalah seorang yang terdidik, telah melalui liku-liku pengalaman, dan terdedah dengan pelbagai rancah kehidupan. Bukan senang untuk melahirkan satu-satu bakat, kebolehan dan ketokohan.

Kepada kedua ibu bapa dan seluruh ahli keluarga mendiang, saya mohonlah berpesan supaya teruskan bersabar. Tabahkan hati sewaktu mengharungi ujian yang segenting ini. Di sisi Islam, jika Allah menguji kita dengan sesuatu musibah nescaya di sana akan ada kebaikan yang akan menanti kita. Terus bersangka baiklah. Sementara menantikan sebuah Suruhanjaya Bebas di Raja yang perlu di lantik dalam tempoh terdekat, izinkan saya mengangkat sekawat nota takziah buat Tuan , Puan serta seluruh ahli keluarga. Insya-Allah, kita akan dapat mengetahui punca sebenar yang telah meragut nyawa mendiang melalui siasatan yang sehabis telus dengan pembentukan Suruhanjaya yang sangat diperlukan ketika ini. Jika dalam banyak hal kita sering bercakap tentang integriti dan ketelusan , maka inilah ketika untuk membuktikannya.

Dari siasatan Suruhanjaya itu, rakyat berhak untuk mendapat maklumat penuh tentang apa yang sebenarnya telah terjadi. Sudah tentu andaian-andaian longgar yang sekadar mengesahkan, “mendiang mati kerana jatuh dari tempat yang tinggi” tidak boleh diterima. Saya berharap, jangan ada satupun fakta biarpun sejarum patah, yang sengaja ditinggalkan di dalam peti siasatan sewaktu mengendalikan pos mortem ke atas tragedi ini.

Dalam hal ini, semua pihak harus sedar bahawa melakukan siasatan dan bercakap benar adalah menjadi kewajipan. Jika tidak, di akhirat kelak, dari segi Islam semua orang akan tetap diheret juga untuk dipaksa bercakap benar.

Ini selaras dengan firman Allah SWT yang bermaksud,

“pada hari (itu) dibukakan segala rahsia. Maka sekali-kali tidak ada bagi manusia itu satu kekuatan pun dan tidak (pula) seorang penolong”- [ on the day when men’s consciences are searched (for belief, intention etc.) (at the moment) men shall have no power (to defend himself) and no helper.”] - ( Surah Ath Thaariq : Ayat 9 dan 10).

Sementara itu, teruskan bersabar dan kuatkanlah kesabaran.

Nik Abdul Aziz Nik Mat
Mursyidul Am PAS merangkap
Menteri Besar Kelantan

Sumber : http://www.blogtokguru.com/

Wednesday, July 22, 2009

Kematian Teoh: PM umum tubuh inkues


PUTRAJAYA: Kabinet hari ini memutuskan satu inkues yang diketuai oleh seorang majistret akan dijalankan minggu depan bagi menentukan punca kematian Setiausaha Politik kepada seorang Exco Selangor, Teoh Beng Hock minggu lalu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata keputusan itu dibuat kerana Kabinet mahu penyiasatan kematian Teoh dilakukan dengan menyeluruh bagi mencari punca kejadian tersebut.

Katanya Kabinet turut memutuskan satu suruhanjaya diraja diwujudkan dengan terma-terma khusus iaitu meneliti dan mengkaji peraturan berkaitan soal siasat yang diguna pakai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan menentukan sama ada berlaku pencabulan hak asasi semasa proses soal siasat terhadap Teoh bagi memastikan perkara yang sama tidak berulang lagi.

"Pihak Kementerian Dalam Negeri dan pihak polis juga telah diarahkan bagi menyelesaikan siasatan kes ini dengan secepat mungkin dan laporan mengenainya akan diumumkan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Kes Teoh, 30, yang merupakan Setiausaha Politik kepada Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kampung Baru dan Pengurusan Kilang Haram Ean Yong Hian Wah mendapat perhatian umum berikutan kematiannya yang menimbulkan tanda tanya.

Mendiang ditemui mati di tingkat lima Plaza Masalam Shah Alam Khamis lalu selepas memberi keterangan sebagai saksi siasatan penyalahgunaan wang kerajaan negeri Selangor kepada SPRM.

Sambil mengucapkan takziah kepada keluarga Teoh, Najib berkata langkah-langkah itu mencerminkan kesungguhan dan komitmen kerajaan untuk mencari punca kejadian tersebut agar keluarganya dan masyarakat mengetahui apa sebenarnya yang berlaku.

Katanya kerajaan akan melakukan apa saja yang perlu untuk mencari kebenaran itu dan beliau sendiri akan memaklumkan kepada keluarga Teoh hasil siasatan itu nanti.

"Saya sebagaimana anggota Kabinet yang lain ingin mengetahui punca sebenar kematian Teoh.

"Oleh itu, saya harap semua pihak agar bersabar dan tidak membuat kenyataan yang mengelirukan rakyat serta menimbulkan persepsi yang salah, mengelirukan rakyat atau menjadikan isu ini bermotifkan politik.

Beliau berkata untuk mencari kebenaran kematian Teoh, ia tidak seharusnya dicampur adukkan dengan kepentingan atau unsur-unsur politik tetapi apa yang penting adalah untuk mencari kebenaran. Mstar.

Ummat Melayu Islam yang amat memalukan....

Adakah kita sedar sikap ummat Melayu Islam disekeliling kita sekarang. Ummat Melayu Islam disekeliling kita sekarang adalah ummat Islam yang tidak mengamalkan Islam secara total. Buktinya disekeling kita sahaja menunjukkan Ummat Melayu Islam lebih suka berbual-bual kosong di kedai-kedai mamak sedangkan mereka sedar dan amat mengetahui waktu untuk bersolat Mahgrib. Laungan azan yang bertalu-talu tidak sedikit pun menyentuh hati untuk ingin bersolat.Mengapa mereka masih lagi boleh berbual tanpa merasa sedikit pun malu kepada ALLAH?. Kita lihat sahaja apabila menjelma bulan Ramadhan Ummat Melayu Islam akan berpuasa menahan lapar dan dahaga namun tidak mahu mengerjakan solat. Apakah maknanya ini?Dan ada pula yang menjadikan restoran orang kafir sebagai tempat untuk tidak berpuasa. Apakah mereka berfikir dengan mengucap dua kalimah syahadah mampu menjamin mereka masuk ke syurga. Adakah hanya dengan mempunyai nama Islam sahaja mampu menjadi pasport untuk ke syurga? Bagaimana kita hendak menyahut seruan junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W? Bagaimana hendak tertegaknya syiar Islamiyah dinegara kita jika Ummat islam kita adalah ummat islam yang amat lemah. Pernahkah mereka bertanya kepada diri sendiri apakah tujuan aku dijadikan?Untuk apa aku dijadikan?Kemana aku akhirnya?.Bagaimana?Mengapa?Kenapa?.Lihatlah anak-anak muda islam,adakah mereka membanggakan agama mereka? Adakah denagn menjadi kutu-kutu rayau,mat rempit,budak punk,bohsia,berpakaian seperti ingin bertelanjang membanggakan agama mereka? Dimana silapnya? Sedangkan Rukun Islam yang lima pun tidak dapat dipenuhi bagaimana pula Iman dihati akan muncul?Bagaimana roh islam hendak membimbing jika roh islam tidak diisi dengan ilmu. Adakah dengan menonton Akademi Fantasia roh islam mereka akan bangkit?Adakah dengan menghabiskan masa berhibur membuatkan mereka semakin mendalami Islam?. Tapi mengapa bila ada kumpulan yang mahu menegakkan syiar Islam mereka ditentang habis-habisan?Mereka digelar pelampau agama? Mengapa Kerajaan cukup takut untuk mengamalkan Islam dan mengapa mereka cukup suka menyesatkan lagi remaja-remaja Islam dengan hiburan yang melampaui batas. Maka lahirlah golongan remaja yang amat menggilai seks. Taip sahaja 'Seks Melayu' diinternet maka berderet video-video aksi lucah para remaja Melayu Islam yang tanpa segan silu dirakam dan dipertontonkan secara umum diseluruh dunia. Jika inilah sikap Melayu Islam aku malu menyatakan bahawa aku berbangsa melayu cukuplah aku katakan aku beragama Islam. Tidakkah kalian juga merasa begitu??????Adakah masih kalian ingin mempertahankan Ketuanan Melayu.Siapalah Melayu tanpa Islam,mereka hanyalah seperti bangsa-bangsa yang lain namun Islam yang memuliakan Melayu.Islam yang memuliakan penganutnya bukan bangsa ataupun warna kulit wallahua'lam..

TEOH : AMARAN YANG TIDAK DIENDAH!!

(Artikel ini adalah terjemahan kepada artikel asal The writing was already on the wall so long ago oleh Raja Petra.)

Semuanya telah diberitahu lebih awal. Amaran demi amaran diberikan tetapi tidak dipedulikan kerana yang memberi amaran ialah Malaysia Today. Malaysia Today dianggap bukan sumber maklumat yang sah. Malaysia Today dianggap penyebar khabar-khabar angin dan cerita-cerita karut.

Apabila BPR (sekarang SPRM) menculik keluarga seorang inspektor polis, Malaysia Today membongkar cerita tersebut. SPRM menculik isteri dan anak seorang Inspektor polis yang menyiasat tentang ketua kumpulan haram diatas arahan pegawai atasan polis yang berpangkat ASP.

Inspector tersebut hanya menjalankan tugas seperti yang diarahkan dan membuka satu fail dan penyiasatan tentang aktiviti pelacuran, pengedaran dadah dan judi haram. Dan ini menyebabkan tiga ketua sindiket ditahan.

Apa yang dimahukan oleh SPRM amat mudah. Mereka mahukan Inspektor polis tersebut mengubah laporannya supaya tiga ketua sindiket tersebut boleh dibebaskan.

Dan ispektor polis tersebut perlu melakukannya sekiranya mahukan isteri dan anaknya dibebaskan.

Inspektor polis tersebut enggan melakukannya. Sebaliknya dia membuat satu laporan polis. Begitu juga dengan isternya. Tetapi tiada tindakan susulan dibuat oleh pihak polis. Tiada pegawai SPRM yang ditangkap ataupun diheret kemahkamah kerana kesalahan menculik

SPRM kemudian membocorkan maklumat tersebut kepada media bahawa mereka sedang menyiasat seorang pegawai kanan polis, Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Perdagangan (CCD), kerana kesalahan tidak mengisytiharkan harta bernilai 27 juta ringgit. Sepatutnya siasatan SPRM adalah rahsia kerana tertakluk dibawah OSA, tetapi itu tidak menja hal. Lagi pun, OSA hanya digunakan terhadap penyokong pembangkang dan bukan mereka yang berkuasa.

Walaubagaimanapun, Pengarah CCD tidak didakwa kerana tidak mengisytiharkan harta bernilai RM27 juta. Dia didakwa kerana menyalahgunakan harta milik polis untuk kegunaan sendiri, sesuatu yang dilakukan oleh semua pegawai kerajaan, menteri dan ahli politik setiap hari dan minggu. Tetapi jenayah sebenar yang dilakukan oleh Pengarah CCD ini ialah menahan beberapa ketua kumpulan haram Cina yang mengawal jenayah pelacuran, Ah long, dadah dan judi haram diseluruh Malaysia.

Mereka menahan peguam yang bertindak bagi pihak Pengarah CCD tersebut. Pegawai SPRM menahan beliau pada malam raya dan menggari beliau selepas memperlakukan seolah-olah peguam tersebut seperti seorang perompak bank. Untuk memastikan peguam tersebut mendapat malu, beliau ditahan dalam operasi ala Hollywod, dimana beliau ditahan dihadapan seluruh staf beliau.

Malaysia Today menulis semua ini. Malaysia Today bukan sahaja menulis semua ini malah mengulang cerita ini berkali-kali untuk memastikan tiada siapa yang terlepas cerita ini. Tapi tiada tindakan dibuat. Tiada siapa yang menafikan cerita ini. Lebih penting lagi, tiada siapa yang melakukan sesuatu tentang apa yang dibongkar oleh Malaysia Today.

SPRM telah menjadi alat untuk mereka yang berkuasa untuk sekian lama. Secara rasmi, BN mempunyai 14 parti komponen dimana Umno menjadi peneraju utama. Secara tak rasmi, BN mempunyai 17 parti komponen. Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) adalah komponen ke15, PDRM adalah komponen ke 16, dan SPRM ke 17. Mereka berkhidmat untuk kepentingan Umno dan Perdana Menteri.

Bila ditanya, mereka akan menjawab. “Siapa yang tembak? Mana pistolnya? Mana buktinya?” Tak ada siapa yang menembak…tak ada pistol…tak ada yang mati…jadi tiada jenayah yang berlaku!

Hari ini, ada mayat bergelimpangan. Ianya adalah mayat seorang pemuda Cina, setiausaha politik kepada ADUN Seri Kembangan yang ditangkap dan disiksa oleh pegawai SPRM. Ya…dia telah disiksa. Dan dia disiksa kerana SPRM mahu dia bercakap.

Tetapi dia tak boleh bercakap. Dia tak bercakap kerana tiada apa-apa yang hendak dicakapkan. SPRM mahukan beliau memerangkap rakan-rakan dalam pembangkang. SPRM mahumenyabitkan rakan-rakan beliau dalam pembangkang diatas beberapa kesalahan jenayah yang SPRM dakwa dilakukan oleh pembangkang.

Dia cuba menerangkan bahawa dia bukan degil. Dia cuba menerangkan bahawa tiada jenayah yang telah dilakukan. Dia cuba menerangkan bahawa rakan-rakannya dalam pembangkang tidak melakukan jenayah dan itu semuanya hanyalah khayalan SPRM.

Jadi, mereka terus menyiksa beliau. Dan dia tidak mampu menahan siksaan. Lagipun, dia bukan lah yang bersifat ‘macho’. Dia merupakan seorang yang berperawakan lembut dan akan berkahwin hari Jumaat ini. Itu sahaja yang dia mahu.

Mereka mengugut akan membunuhnya sekiranya dia tidak mahu bercakap. Dengan linangan airmata, dia meminta belas kasihan dan memohon belas kasihan supaya jangan mengapa-apakan dia. Pegawai SPRM mengugut akan mencampak beliau kebawah sekiranya dia enggan bercakap. Dia menangis dan melutut memohon agar tidak diapa-apakan.

Mereka mengheret beliau ketengah-tengah bilik dan membuka tingkap. Satu kesilapan berlaku. Sepatutnya ia hanyalah satu ugutan. Mereka hanya mahu menimbulkan ketakutan. Mereka sebenarnya tidak mahu menghumban lelaki tersebut kebawah. Mereka hanya mahu beliau melihat kebawah.


Lelaki muda tersebut panik. Dia meronta apabila melihat ketinggian dimana dia akan dicampak. Pegawai-pegawai SPRM tidak dapat mengawalnya dan terlepas. Lelaki tersebut terjatuh dan meragut nyawa beliau.


SPRM kemudian mengumumkan bahawa mereka telah membebaskan Teoh Beng Hock malam sebelumnya. Mereka gagal memberitahu bahawa SPRM bukan membebaskan Teoh sebaliknya menghantar Teoh kealam lain. Tiba-tiba mereka menjumpai mayat tersebut. Dia melompat. Dia membunuh diri. Dia mengambil nyawanya sendiri. Dia tidak pernah disiksa. Dia tidak diheret ketingkap untuk diajar bagaimana hendak terbang.

Keadaan ini sudah berlarutan untuk satu jangka masa yang lama. SPRM bertindak seolah-olah mereka Tuhan. Mereka menculik keluarga dan menyiksa mereka yang ditangkap. Mereka mengugut untuk membunuh sisiapa yang mereka tahan sekiranya enggan bercakap.

Dan sekarang, lelaki muda ini telah mati. Tetapi tiada sesiapa yang akan didakwa. Tiada sesiapa yang akan menerima hukuman kerana lelaki ini mengambil nyawanya sendiri. Mengapa dia mengambil nyawanya sendiri…tiada siapa tahu. Dia tidak pernah disiksa. Dia tidak pernah diugut untuk dibunuh. Dia tidak diheret ketingkap. Dan dia secara tidak sengaja telah terjatuh.

Inilah yang akan diberitahu oleh SPRM kepada kita semua.

Sumber :http://otai-manjung.blogspot.com& http://bagindareformasi.blogspot.com/

Innity