Saturday, December 21, 2019

BOLEH MENANGIS PENYOKONG DONG ZONG BILA TENGOK GAMBAR NI.

Foto-The Vocket



Seperti yang kita sedia maklum Dong Zong adalah sebuah NGO yang sangat lantang menentang pengenalan tulisan Jawi dalam buku teks sekolah.

Tentangan yang dilakukan Dong Zong telah mengundang kemarahan masyarakat Melayu kerana tulisan Jawi adalah warisan yang sangat bernilai kepada negara dan kaum Melayu.

Penentangan Dong Zong itu dilihat sangat rasis dan mempertikaikan keputusan Kementerian Pelajaran.

Namun ternyata bukan semua yang menentang tulisan itu dan sebenarnya ramai pihak yang menghargai tulisan yang indah  itu.

Terbaru pasukan Juventus telah menunjukkan jersi terbaru mereka dengan tulisan nama Jawi bagi kempen Piala Super Italia 2019.

Adidas dan Juventus telah melakukan kerjasama dengan artis kaligrafi Arab-Maghribi iaitu Shaker Kashgari bagi menyediakan design terbaru jersi mereka beserta nama pemain yang ditulis dari tulisan Jawi.

Dapatlah aku simpulkan Dong Zong sebenarnya hanyalah NGO katak dibawah tempurung yang bersifat rasis melampau.

Sekian.





3 comments:

Anonymous said...

KEMPEN BACA YASSIN SELURUH NEGARA

Lepas sumpah laknat 'Jom kempen Baca Yassin seluruh negara' sekali kan solat hajat sekali ...hentikan fitnah kotor

Kempen baca yassin setiap malam setelah sumpah laknat untuk hentikan politik kotor fitnah jijik

Suma yang dah menyampah dengan politik fitnah jijik selama 22++ tahun ... jom semua baca yassin setiap pembaca dlm blog ini dan sebarkan.. kita ramai ramai baca yassin supaya sang fitnah memgelupor kepanasan bersama anak cucu...


sebarkan pada blog blog lain... ayoh rakyat malaysia hentikan politik kotor fitnah jijik oleh pemimpin fitnah ini.. Kalau kempan solat hajat dan baca yassin sekali pun ok jugak ...


ayohh sebarkannn...!!!

Puaka Rimba said...

Tak power ke sumpah najib tu sehingga macai merayu pada semua orang. Macam tak caya tuhan je...

Budak kampung Selatan said...

Bagus dh sumpah laknat..lepas ni sambung di mahkamah cari betul2 siapa yg mereka2 SD azilah ni.mkin dpt tau juga siapa yg sebenarnya mengarahkan pembunuhan altantuya nih? Kan?