yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, December 27, 2016

INILAH SEBABNYA MENGAPA YAHUDI DAN NASRANI TAKUT SANGAT DENGAN ORANG MELAYU...


6 comments:

Anonymous said...

Tibi 3 tu kepunyaan parti ape ? Mari kita berpeluh dengan mereka.

Anonymous said...

Ini la contoh sifir mudah menghukum ni..hehe..
mcm mana la kita ni boleh nak cornfirm semua 12 juta yg tengok tu leka,x solat maghrib,x jemaah dengan keluarga,x khusyuk..dan menghadiri kuliah dan baca quran pada waktu maghrib tu hukumnya wajib x tu?kalo hukumnya x wajib xkan ko pandai2 nak buat fatwa hukumnya wajib pulak?
Barang yg x boleh nak dicornfirmkan ni x payah nak angkuh besar2kan la..yg dah cornfirm baru kita besar2 kan utk pengajaran dan tauladan..

contohnya amalan takfir mentakfir sesama sedara seagama sewenang2 tahkik..ha inikan amalan yg dah terkeluar dari jalur ahlisunah..yg cornfirm2 mcm ni ok la nak diheboh2..


Benda x cornfirm jgn wat2 mcm cornfirm walaupun ianya mcm dah cornfirm,contohnya ada org yg dituduh bersetubuh siap ada bukti video yg qualitinya ok,muka nampak clear,kaler spender putih dia pun nampak clear tapi masih x cornfirm sebab yg dituduh tu kata walaupun muka nampak sama tapi dia xda spender kaler putih pun kat rumah,so itu bukan dia la maknanya hehe..kan x cornfirm tu..so x payah la kita nak poyo2 dibesar2kan sngat benda x cornfirm ni hehehe..

Anonymous said...

*sewenang2 tanpa tahkik

Anonymous said...

MELAYU & drama mana ble dipisahkan..... tengok la telenovela piem & kuncu2nya...

Na'im Nikmat said...

Untuk anon 2:04 am,

Yang anda terasa sgt ni kenapa? Status bersifat umum siapa yng makan dia rasa pedas... Siapa yng tgk drama tu tp masih boleh berjemaah disurau atau masjid, masih boleh baca al-Quran sambil tgk drama tak payahlah terasa :-)

Anonymous said...

Xsalah kita sesame islam saling menegur betul x?ayat quran ada menyebut "berpesan2 lah dengan kebenaran Dan berpesan2 lah dgn kesabaran"...kita sbg umat islam sepatutnya berterima kasih kerana ada yg menegur anggaplah ia sbg tanda syg dr sahabat utk memperbetulkan kesilapan kita.
Kita bukanlah sempurna.Lagi pun yg menegur tu dgn cara baik bukan caci maki guna bahasa kasar atau kotor.harap tuan blog mampu berubah.Allah juga ada berfirman " Allah xkan mengubah nasib sesuatu kaum selagi kaum itu xmemgubahnya"...
Nasihat sy ini bukan shj utk admin malah semua umat islam termasuk sy sendiri supaya menjadi umat islam yg lebih baik.Insyaallah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)