Monday, November 21, 2016

JOM BACA, BUKAN SELALU KORANG BOLEH BACA ARTIKEL MALAYSIA KINI KRITIK PERHIMPUNAN BERSIH.


"Bagaimanapun, BERSIH juga tidak sunyi dengan kritikan selepas berulang kali dibangkitkan berkaitan protes ala-karnival – bersorak sebentar dan kemudian bersurai.

Penganjur sejak awal berkata mereka akan berkumpul di Dataran Maybank di Bangsar dan Masjid Negara sebelum bergerak ke Dataran Merdeka.

Bagaimanapun, hampir sebahagian daripada mereka memilih 'jalan pintas' ke Dataran Merdeka menggunakan LRT ke Masjid Jamek.

"Selepas BERSIH mengumumkan perpindahan tempat ke KLCC, hanya beberapa ribu orang memutuskan untuk berarak menuju destinasi di sepanjang Jalan Ampang dari Masjid Jamek.

Jika mereka ada masalah berjalan kaki lebih jauh, apa yang buatkan mereka fikir protes itu boleh menjatuhkan pemimpin yang mereka gelar sebagai korup itu.

Angka perhimpunan juga tidak dapat bertambah lagi selepas angin mendung berarak di udara KLCC. Ketika itu orang sudah mula beredar."

Tanpa PAS, Parti Amanah Negara (AMANAH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) juga masih gagal meramaikan peserta Melayu, meski pun nisbahnya bertambah(PKR-DAP-BERSATU-AMANAH) berbanding BERSIH4.

Ini artikel penuh dari website diorang:
http://www.malaysiakini.com/news/363453

No comments: