Tuesday, October 25, 2016

INILAH KEHEBATAN ORANG MELAYU YANG TIADA PADA ORANG PUTIH...


6 comments:

Lelakidicermin said...

Aku nak cerita kesah lama. Satu hari kawan ajak pergi rumah seorg dukun. Kami yg last mlm tu. Jadi dpt berbual panjang.. aku tanya mcm2 pasal kesah2 supaya hati berubah dgn bantauan dukun.. akhirnya dia ambik sebeban gambar yg minta tolong dgn bantuan dukun tu. Yg aku terkejut tu ada seorg gambar putera raja (jd kegilaan ppuan dan mak nyah) yg hensem di ambik dr keratan akbar. Di taupkan dgn gambar ppuan. Seingat aku gambar ppuan itu pakai tudung.. kulitnya hitam manis.aku geleng kepala.. balik tu dlm keta aku ckp kwn tu.. abg ingat wajah ppuan yg dgn putera raja tu. Kalau betul putera raja tu kawin dgn ppuan tu... abg nak gi rumah dukun lagi.. abg nak bawak gambar siti norhaliza..kwn aku terbarai2 ketawa.. tp akhirnya aku tgk isteri putera raja org lain.. tak jadi aku bawa gambar ct... ct pun dah kawin dgn dato K.

Anonymous said...

melayu & bomoh berpisah tiada..... kalah cgi canggih mat salleh klau bab2 bomoh nih

Anonymous said...

Ni bukan kehebatan tp keburukan...melayu terkenal dgn sifat hasad dengki..cina bersaing cara sihat...melayu bersaing cara mbunuh kawan...

Anonymous said...

Assalamualaikum, sebab tu jgn post gambar kat FB atau mana mana, kita yang memudahkan orang nak buat jahat. Saya tgk orang Selalu post gambar sefang berbahagia. Aku Selalu tegur, bahagia untuk dirasai sendiri je, tak perlu dikongsi dlm mana mana laman, sampaikan peluk cium pun ada. Kononnya dah halal.

Anonymous said...

Wslm.setuju tu bro.kdg2 ada yg beria2 tunjuk konon bahagia sgt tp last2 bercerai,mungkin juga perbuatan2 sihir ni salah satu puncanya...org kita pun satu hal..beria2 tunjuk tu apahal mcm riak pun ada..harap2 ambil pelajaran

Anonymous said...

Amat setuju 4:44 PM
Elok kongsi je dgn keluarga tercinta, Media social mengundang bahya2 buat ape la nak nunjuk2 Melayu perangai hasat tak penah surut.