yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, August 9, 2016

INI DIA SPESIS BANGSA JOHOR YANG SAKAIKAN SEMUA ORANG PERAK SEMATA2 SEBAB BOLA (GAMBAR)


Bahasa ko tu yng mcm sakai...

Sebenar inilah punca pergaduhan disebab mulut puaka bangsa Johor:



10 comments:

Anonymous said...

Maha Bijaksana dan Maha Pencipta..itulah sifat Allah yang Maha Satu.Bijaksana-Nya Allah,Dia menjadikan umat manusia itu berpuak2,bersuku2.bermcm rupa,sifat dan sikap.untuk kita bercampur dan bergaul.Maha Suci Allah,tidak Dia pandang keturunan kita..melainkan amal dan taqwa.satu soalan utk diri sendiri dan akak di atas,siapakah kita di sisi Allah di negeri akhirat kelak?

cili giling said...

Muka pun nampak x cerdik jugakk...hahaha

Abd Razak said...

Bahasa dan gaya berfikir yg tak matang... mcm tak ada akai punya org

Abd Razak said...

Bahasa dan gaya berfikir yg tak matang... mcm tak ada akai punya org

Anonymous said...

Yang sini panggil sakai,yg sana panggil lanun.Itu hari masa perak kalahkan johor 3-0 berbakul2 juga fan2 perak mencerca johor.Ini lagilah pulak bila perak kalah dan tak boleh terima kekalahan,siap kepung penyokong2 johor kat stadium.Ini kali kedua kalau tak silap penyokong2 perak buat perangai bila kalah dengan johor di stadium ipoh.Takkan ko nak kata penyokong jdt yg 1000 orang berani provoke 40,000 orang penyokong tuan rumah?Munasabahlah sikit.

Ini semua perangai budak2 baru nak up(BBNU).Naim ko pun bbnu jugak ke?Sentap semacam aje aku tengok.Chill bro,tak payahlah nak ambik port sangat fan2 bola kata-mengata di media sosial.Berat sebelah pulak tu.Apa tak ko siarkan cercaan dua2 belah pihak?

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Kehidupan dunia dijadikan indah dalam pandangan orang-orang kafir, dan mereka memandang hina orang-orang yang beriman. Padahal orang-orang yang bertakwa itu lebih mulia daripada mereka di hari kiamat. Dan Allah memberi rezeki kepada orang-orang yang dikehendaki-Nya tanpa batas.

alahai bola yang melalaikan ramai manusia
budak baru nak rasa hidup macamtulah gaya cakapnya
jangan biar kan bola jadi anda lalai kepada Allah

AbangPerak said...

Yob org Perak. Jom kita ngorat pompuan ni. Kita buat kedua atau seterusnya. Baru dia org Perak ni sama saja dgn org Johor dll negeri didunia ini.

Anonymous said...

Tak sior teman nak ngurat dia, hidung kemek mcm hidung sakai jugak..... apa kelas.....

Anonymous said...

Sebahagian orang Melayu menganut ASSOBIYAH yang menyebabkan mereka menjadi bodoh sombong dan memandang rendah, menghina dan memaki hamun antara satu sama lain kerana berlainan negeri. Akibatnya berlaku perpecahan umat Islam kerana manusia bodoh sombong ditipu oleh syaitan dan iblis. Mengutuk sesama Melayu amat menggembirakan syaitan, iblis, munafik dan kafir harbi.

Ini jelas menunjukkan betapa berkaratnya hati sebahagian orang Melayu. Pergilah belajar dan mengamalkan Tasawwuf supaya hati berkarat kembali putih ! Barulah sedar siapa yang mulia siapa yang haprak !

Al-Qur'an itu kitab suci Allah dan kita tidak pernah menemui ayat-ayat Al-Qur'an yang menyatakan orang Johor bangsa mulia dan orang negeri lain bangsa haprak atau sebaliknya!

Bacalah firman Allah kalau nak tahu siapa yang paling mulia:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). (Al-Hujuraat 49:13)

LU PIKIRLAH SENDIRI !

Anonymous said...

BODOH TAK ADA AKAL....SEBAB BOLA PUN NAK BERGADUH DUA NEGERI ! TAK ADA KERJAKAH?

KALAU NAK BERGADUH, PERGILAH KE GAZA SOKONG SAUDARA KITA LAWAN PENGGANAS YAHUDI ZIONIS ! MATI SYAHID LEBIH BAIK DARI MATI ASSOBIYAH.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)