yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Monday, June 20, 2016

ORANG ISLAM DI MALAYSIA PATUT BERASA MALU BILA TENGOK GAMBAR INI...


Kalau di Malaysia dengan tabung2 Masjid kena sapu... Mohon terasa...

7 comments:

Anonymous said...

sebab di sana tak ada MELAYU.... yang ada hanya Islam...dan bagi yang bukan Islam nilai murni dan akhlak mulia spt yng ada dlm Islam telah membudaya dlm kehidupan mereka..

Anonymous said...

Nak salahkan 100% rakyat? Sebenarnya rakyat Australia tidak ramai yg melarat cam kat Malaysia kerana pemerintah telus tidak sapu semua hasil negara cam kat Malaysia pemerintah menyapu semua hasil negara utk diri sendiri sampai rakyat ramai yg hidup melarat. Dah tak ada benda nak mengisi perut mencurilah. Tak payah jauh2 ke Australia pegi aja ke Singapore, disana penduduknya tidak akan mencuri untuk menyara kehidupan tapi kat Malaysia ni Pencuri dah jadi macam profession untuk hidup.

Anonymous said...

Betul bro..islam mmg terbaik..yg bengongnya melayu..

otaiblues.blogspot said...

di malaysia..melayu itu islam..islam itu melayu...tu sebab islam di malaysia ikut perangai melayu..bukan melayu yg ikut islam.
tu sebab ada yg ngaku parti islam terbaik di dunia...di negara lain tak ada pun parti islam..tu islam jd yg terbaik di sana..kerana islam disana benar ngikut ajaran quran dan hadis..
islam di malaysia untuk cari makan.ada title ulamak.title uztaz dah boleh kafir kan orang..

Anonymous said...

Kat Malaysia ni kalau tabung masjid kena curi bukan sebab hidup melarat, tapi nak beli najis. Melarat mcm mana pun, mencuri bukan Jalan penyelesaian. Kalau ada pemerintah jenis mkn duit rakyat nak salahkan siapa? Siapa yang pilih? Kos Sara hidup naik? Saya rasa kos Sara hidup tak pernah Turun, mana mana negarapun. Kita la terpaksa berubah. Kalau nak tahu, kat Malaysia ni dari tong sampah je bangla boleh buat rm3000 sebulan. Dimana silap kita?

inginkan kebenaran said...

betul ke gambar tu......nampak ada 1 h/phone & 1 wallet shj...takkan satu tu saja yang ada

Anonymous said...

Aku Ada terbaca kajian yg mengatakan melayu adalah antara jenis bangsa yg bodoh fikiran pendek dan nk mudah shj.Aku xterima maklumat tu tp lama kelamaan pemerhatian aku nmpak benar pulak kajian ttg melayu tu seolah olah benar melayu tu jenis bangsa yg bodoh yg suka dijajah xmau membangun sendiri.Lihatlah betapa kejam pemerintah rakyat Malaysia tapi Melayu masih sokong. Sebutir nasi datangnya dari umno... Alahai melayu... Dgn aku2 sekali terasa

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)