yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Thursday, February 18, 2016

BILA ORANG BIJAK KOMEN BAB HUDUD DAN PAS.


Semua facebooker tegar pasti kenal dengan Raja Mohd Shahrim ni beliau seorang pejuang rakyat yang tulen... 

9 comments:

Saufi Ikhwan Rusli said...

Alhamdulillah...saya hormati pandangan dia...saya juga ingin mencontohi dia dalam memberikan pandangan yang baik-baik...

Sokong Hudud Bukan PAS said...

niat saja tidak cukup

kaedah yg betul dgn kesepakatan yg ada perlu diambil kira

benda baik jika tidak dibuat dgn teliti akan sia2 malah jadi huru hara

sila rujuk semula rentetan pembentangan RUU ini dan apakah yg ditentang oleh PKR dan DAP. jgn mudah2 tuduh mereka anti islam

itu dr segi perundangan, tgk pula dari aspek kemaslahatan utk perlaksanaan hudud

jgn asyik nk hudud nk hudud tetapi tidak mempunyai perancangan yg rapi maka nnti dikatakan hudud hanya mainan politik utk meraih umat islam. sapa yg tidak menyokong PAS nk bawa hudud maka org itu dianggap menentang islam

akhirnya hudud tk berjaya dilaksana, umat islam berpecah diantara yg kunun nk sgt hudud dgn mereka yg dilabel sebagai menentang hudud/islam.

islam itu indah, bukan saja hukumnya tetapi perancangannya pun mesti indah dan kelihatan indah. sebb tiada manusia waras yg tidak mahukan keindahan samada islam atau bukan islam.

kemaruk tanpa perancangan hingga mencetus silap faham dan permusuhan bukan cara islam. ingat tu.

Na'im Nikmat said...

Sama2lah kita muhasabah sy pun tak pernah kata PAS itu maksum, tp sekurang2nya mereka berusaha...

Anonymous said...

Klu dap dan pkr memberi sokongam moral...bn akan terperangkap dgn isu...tapi dh pkr dan dap pun ngot.mget ngot...seronokla bn main2kan pas...itu pun xleh faham ke...atau undi cina gak yg akan menentukan syiar islam?

Carlos Santiago said...

Ditambah lagi dgn penubuhan PAN. Ditokok tambah dengan melayu islam PKR sdiri membisu. DAP jgn katalah..

Anonymous said...

umno tu islam ngok.tak perlu tunggu pas untuk bentang hudud. itu namanya muslihat politik orang munafik sama seperti yang di alami saydina ali ketika sebahagian para sahabat menuntut hudud allah keatas pembunuhan saydina uthman ra. malangnya saydina Ali ra. mengalami konflik sokongan apabila berhadapan politik puak munafik.

perkara ini menjadi perkara jahiliyah bila kita terus memperdebatkannya..
manusia memandang masalah itu berdasarkan apa yang ia tahu,
satu golongan berpendapat apa yang ia lihat,
golongan yang lain berpendapat tapi ia tidak mengerti,
satu golongan lagi tidak mempunyai pendapat,
bersabarlah sampai kita mendapat petunjuk,
sehingga hati mereka merasa tenteram,
dan kebenaran akan menghapuskannya.
ambilah pendapatku, sampai datang kepada kalian suatu petunjuk
-syaidina ali ra.

nota:
ngok sebab menyalahkan orang lain dan menyusahkan orang lain kerana bodoh politik atau tamak atau gila pangkat tidak seperti TGNA:

contoh ngok:
1.Ditambah lagi dgn penubuhan PAN. Ditokok tambah dengan melayu islam PKR sdiri membisu. DAP jgn katalah.

2.tapi dh pkr dan dap pun ngot.mget ngot...seronokla bn main2kan pas...itu pun xleh faham ke

untuk admin (tp sekurang2nya mereka berusaha...):
komentator sebelumnya telah menjawab "....sebab tiada manusia waras yg tidak mahukan keindahan samada islam atau bukan islam. "~ini kata-kata orang bijak pandai.

suka saya berkongsi, kata-katanya sama seperti buck ministerfuller "ketika aku mencari solusi aku tidak memikirkan keindahan/kecantikannya. tapi sekiranya aku mendapati solusi ku tidak cantik. aku tahu ia sebernarnya adalah salah."

aku tambah: aku tahu ia sebernarnya salah sebab aku yakin itu bukan seperti yang tuhan ingin kita lakukan.

aku belajar: selalu orang cakap yang baik dari Allah dan yang tidak baik dari kelemahan diri kita? ...takan pandai cakap saja. cinta perlu dibuktikan!!!

aku tambah perasa: orang kafir lebih memahami keindahan tuhan.
aku provoke orang pas(bukan kepada admin): betulkah korang sokong ulamak?
aku semakin meluat: mustahil ulamak jahil? ...saja la tanya.

admin sila siarkan komen saya, sudah beberapa kali tapi belum pernah admin lakukan.
kita bersama dalam mencari kebenaran dan menegakkan keadilan.

Allah melaknat hambanya yang menyembunyikan kebenaran.
ayat al-koran dari surah mana, ayat nombor berapa?

andah said...

apa pun kita lepas bila Allah tanya di masyar kelak. Bagi yg berdolak dalih, apa alasan di hadapan Allah kelak.

Li said...

Sedap cakap jer.
Kena dengan perancangan rapi, konon.
Kamu nak kata, tak buat perancangan rapi, begitu?
Habaq mai, apa yang tak dirancang rapi tu?

Anonymous said...

betl kata tuan Naim Pas berusaha ,dan kalau bukan Pas takkan DAP pula .Umno? jauh sekali .tetapi kalau nak usaha bialah bersungguh2 dan ada cara yang betul ,ada taktik yang tepat ,ada perancangan yang rapi ,guna akal yang pintar,jangan diperBODOHkan oleh musuh yang kita sangka berniat baik,jangan hian rakan seperjuangan,jangan menegmukakan cadangan kita yang dicadangkan oleh pihak musuh dalm jubah.biarlah cerdik dan cerdas sikit.tunjukan islan itu indah kepada bangsa dan agama lain.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)