Tuesday, January 5, 2016

BOLEH MENANGIS RANI KULUP LEPAS BACA KENYATAAN BALAS KRITIKKANNYA TERHADAP PENJAWAT AWAM.


Itu adalah respon  seorang penjawat awam terhadap post aku sebelum ini tentang kritikan Rani Kulup terhadap warga penjawat awam yang dirasakan tidak layak menerima bonus berbanding perkerja swasta disini... Berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan Rani Kulup:


N'N: Sebenarnya kita tidak boleh pukul rata kerana memang ada penjawat awam yang ikhlas dan berdedikasi dlm menjalankan tugas, cuma akhir2 ini kita diviralkan dgn kes2 layanan buruk penjawat awam yng bertugas melibatkan org awam seperti dikaunter2 jabatan kerajaan yng tidak mesra pelanggan,lembab,banyak bersembang,muka ketat(pengalaman sendiri) dll...

2 comments:

Anonymous said...

Yang ni aku sokong rani kulup..memang ni situasi yang selalu terjadi,tidaklah semua berperangai macam ni tapi kebanyakan memang itulah dia..sume aku dah jmpe,aku keje swasta,slalu pegi putrajaya handle projek dan tender kerajaan..jibaok2 ni serius byk yg mkn gaji buta..ade sekali tu aku pegi nak hantar quotation,dah siap tepon awal2 set nk jmpe pkul 10..sekali aku smp sane orang yg aku nk jmpe takde,ade sorg kakak tu ckp die pegi minum..celaka betul,lepak minum time keje..aku call die ckp tnggu skjap..dkt sejam lebih baru naik..dlm hati aku dah maki2,tp sebab dah keje aku terpaksalah aku hadap..akak2 yg keje gomen ni pun same,lagi yg dekat sebelah alamanda tu..siap bole pegi shopping lg time keje..kan gampang tu namanya,buat keje terkulat2,muka masam..pantang lepa,asyik hilang je..tau2 dekat alamanda..

Anonymous said...

jabatan kerajaan ni ade masalah lambakan pekerja,kerja yg bole disiapkan oleh 1 orang..tp ade 5 org yg buat,tp sume mcm siput..mngelat sane sini..mngular minum kopi..ptot kena tapis balik..yg mana tak perlu tamatkan buang je..mengabiskn duit rakyat bayar gaji dorg ni.