yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, August 29, 2015

KITA PERJUANGKAN RAKYAT MELALUI DEMOKRASI BUKAN NAFSU...


7 comments:

Anonymous said...

hehehe...jgn la main bantai je cakap sedara...tolong la jgn gitu..saya malu baca..

nak juang agama kene melalui agama juga..perjuangan agama kene melalui agama juga,bukan demokrasi berpelembagaan lord reid..perjuanggan agama itu pintunya agama juga...agama itu jalannya agama juga..
baru agama..insyaAllah

baru tauhid dia cantik insyaAllah...
agama tu syarat sahnya ialah tauhid..jgn buat2 lupa fakta paling besar dan penting ni...jgn sesekali buat2 lupa..

jika mana2 pertubuhan meregisterkan undang2 hudud dan dasar agama Tuhan sekalian alam yg esa berhukum di bawah perundangan lord reid..
mana tauhidnya?

mana2 parti pun 2x5 je hehehehe..tambah2 yg bawa dasar agama dan undang2 Tuhan yg esa berundang2 dengan demokrasi lord reid..

tengok fakta di bawah ni tol2,baca banyak2 kali..
#undang2 tuhan yg esa dibawa berundang2 dgn demokrasi berpelembagaan lord reid..

kat mana tauhidnya?share lerr...jgn diam...share kan...share kannnn..
tauhid itu syarat sah agama...ko nak bawak agama lalu pintu mana?demokrasi berpelembagaan lord reid?
hehehehe

tolong la jgn wat kenyataan2 separuh masak mcm ni sedara..kesian kat kawan2 lain..

jgn kata xda org dh mengingatkan ko tentang tauhid ye sedara..syarat sah tu ye..

pan said...

Maaf..saudare..anony.7:19..hang ni berdengung ke!buzz!#

Anonymous said...

Apakah demokrasi itu bertentangan dengan ugama? Maksud saya demokrasi tulin. Bukan demokrasu lord reid...

Anonymous said...

byk ler kamu punya tulen..
demokrasi tu yahudi cipta..x semua yahudi cipta tu ko x boleh pakai..contoh kalo yahudi cipta basikal xda masalah ko pakai pun nak pegi keje..tapi kalo yahudi cipta demokrasi..ko x boleh jadikan dia jalan alternatif utk jalan kepada agama ko meniti..bila masa yahudi fikirkan tauhid umat islam masa cipta demokrasi..?jalan utk agama meniti ialah agama juga..baru agama..iaitu quran dan sunnah...jalan tu memang ada walaupun tggl ko seorang diri..xkan ko pakai jalan demokrasi yg yahudi cipta untuk jadi jalan alternatif untuk agama ko meniti?sedangkan Allah dah cipta jalan untuk agama ko..demokrasi yahudi cipta,perlembagaan dia pun yahudi cipta juga kan..wiliam reid tu?maknanya dah 2 lapis tu..2 2 tu penyembah berhala kan?sampai hati ko yakin yg kedua2 penyembah berhala tu akan fikirkan tauhid ko masa dia cipta demokrasi dan perlembagaan tu...
ini baru kupasan zahir..yang batin ko cari sendiri..panjang nak tulis kat sini..

jalan kepada agama ialah agama=baru agama..
jgn kata xda org dah ingatkan ko atas perkara yg paling penting ni ye..
in shaa Allah...

Anonymous said...

hang dah goyang hang cakap aku berdengung..setakat taip berdengung budak tadika pun boleh taip..hang jawab la apa aku tanya tu hehe...

Tinta Mohd Yusri said...

Belajar tak abis..komen macam bagus

Anonymous said...

pehhhh...haha...belajar x abis...
sekali baca dh tau org belajar abis x abis..kalo takat taip komen mcm tu budak tadika pun boleh taip...jawab la ape aku tanya tu...hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)