yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Monday, March 23, 2015

KOMEN YANG WAJIB DIBACA MEREKA YANG HALANG PERLAKSANAAN HUDUD DI KELANTAN...


3 comments:

Anonymous said...

Apa punya sampah dahh

Anonymous said...

bhai ..dia mana boleh main cakap je walau bunyinye sedap....serius bhai..bunyi sedap belum tentu TEPAT tau hehe..

ok prinsipnye mana?

mak kita kalo xda prinsip abisla kita sebagai anak bhai..

prinsip sorang emak..

"mintak simpang sampai aku MENDUAKAN bapa kepada anak2 aku walau suami aku susah mana sekali pun insyaAllah"

ha itu prinsip seorang mak..biar mati x makan bhai asal jgn dia langgar prinsip tol x?

agama lagi besar dari seorang mak..
abis tu agama xda prinsip?

apa prinsip paling besar/syarat sah agama?

TAUHID kan?

kalo agama xda prinsip xkan semua nabi/rasul berlepas diri dari bawa agama Tuhan MENITI satu hukum sekular..

kalo ada nabi/rasul yg bawak agama Tuhan MENITI 1 hukum sekular tolongla kongsikan disini ye..terutama bukti dari nabi muhmmd saw ye...

kongsi2kan fakta dgn kita..carila kalo ada..

kalo ko x jumpa kat nabi mhmmd saw..cari 1 nabi lain sbg bukti..x payah banyak..
1 je ye..

wallahuaklam

Anonymous said...

Ini logik salah la....... undang2 dah ada cuma enforcement lemah dan tak konsisten. tapi pokoknya undang undang dah ada.
Tapi "hudud" yang ingin diperkenalkan oleh PAS tidak berlandaskan prinsip/ajaran sebenar kehendak Islam - lebih kepada keutamaan politik. Sebenarnya, PAS tidak layak memerintah - dahlah kelantan tidak maju langsung, prestasi di tgannu (di bawah hadi) dan kedah pun gagal. Hudud pas lebih kepada injustice (yg tak faham - ketidakadilan), dan yg paling mustahak - dah lah kita tak boleh harap/percaya akan kebolehan PAS dalam mentadbir ekonomi and kemajuan, inikan pula nak tadbir "hudud" dan untuk kita meletakkan seluruh kepercayaan (blind faith) ke atas mereka yang kononnya proksi proksi Allah untuk menegakkan "hudud". Maaflah ya - benda ni memang tak boleh diterima. Dah lah tak ada kebolehan dalam pentadbiran duniawi, inikan nak suruh orang turunkan seluruh kepercayaan untuk mentadbir "hudud" secara ilmiah, seimbang, dan adil. "trust me I know what i am doing".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)