Friday, January 24, 2014

AKU MELAYU TAPI AKU RASA MENYAMPAH PULA BILA BACA KERENAH JABATAN ISLAM NI (GAMBAR)

8 comments:

Unknown said...

saya pun melayu dan muslim ... dan saya juga menyampah dengan segelintir kakitangan jabatan agama ... patutnya menteri agama kena kata kat dia orang "... kalau tak nak kerja, elok berhenti, cari kerja lain ..."

Anonymous said...

Org yg keja dlm tu semua mkn gaaji buta pemalas...SOP x pernah review audit jauh sekali...kat akhirat nanti dia akan rasa Allah tidak mempermudahkan urusan dengan NYA

Anonymous said...

Saya ada pengalaman tentang kerenah Jabatan Agana ..bila mengiringi seorang lelaki India untuk mengucap syahadah... yang disibukkan oleh kakitangan jabatan adalah tentang nama..sampai sejam lebih bincang bab nama... patutnya bersyahadah dulu ..lepas tu bincang tentang nama...nama yg tidak ada makna tak baik patutnya ok saja..nanti bila dia dah faham mungkin dia sendiri minta tukar nama yg lebih baik dan sesuai..
Ini Belum cerita tentang benda-benda yg lain...

Anonymous said...

Ini biasa dalam jabatan agama , pekerja malas kerja gaji buta dan otak pula half past six. Biasa lah ini.

Anonymous said...

Malunya jabatan agama kena tibai macam ni.

Anonymous said...

Pejabat agama di mana pun camtu. Lembab sombong. Pembantu pejabat pun macam tuan. Macam satu kes isteri bersuami dua. Apa ni tak ada data ke perempuan tu kahwin ke belum hingga dia boleh kahwin dng lelaki lain pula. Sepatutnya tekan komputar mesti dapat semua maklumat. Yg kerja di pejabat agama moleknya akhlak dari pejabat lain.

Anonymous said...

Nak tau kenapa ramai kakitangan pejabat agama perangai begitu?
Pertama,yang ada tu bukan semua ada asas agama dan faham hukum hakam agama.
Kedua,sering juga mereka yang ada masaalah disciplin atau buat salah peraturan yang punyai cable dipindahkan kapada pejabat itu.Macam polis rasuah atau salah guna kuasa dipindah bahagian panas kerusi.
Ketiga,ada yang punyai cable berwarna yang tak layak kerja tempat lain dilantik.

Anonymous said...

Aku pun menyampah tengok org2 kat pej ugama ni. Macam sial anak haram. Kita ada appointment waktu pejabat. Dia orang hilang muka idong pun tak nampak, rupa2nya dok kat surau baca qquran. Tak kene time kan.