yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Saturday, August 17, 2013

INI YANG BERLAKU BILA MANUSIA2 BANGANG NAK KOMEN ISU MESIR (STATUS FB)


(Macai umno & Agamawan pro umno memang hebat bila buat komen)

Jihad yang berlaku di Mesir adalah sebesar-besar jihad. Sesiapa yang bersikap sinis terhadap apa yang berlaku, memperlekeh dan mempersoalkan mereka yang syahid, berhati-hatilah. Ditujukan juga kepada pihak media yang bersekongkol dengan golongan penzalim menfitnah rakyat Mesir melakukan makar dan huru hara dan dengan itu mereka wajar ditembak oleh tentera.

Ingatlah apa yang diucapkan (dan lebih besar dari itu menyebarkan pula berita-berita bohong tentang para syuhada dan mukhsinin) pasti akan diminta pertanggungjawaban.

Sedang mereka yang terbunuh kini insyaAllah sedang bergembira dengan nikmat Allah, kita pula yang akan berdiri di depan Allah dan diminta pertanggungjawaban atas keceluparan dan kebiadaban kita terhadap para syuhada. (sedangkan apabila saudara mara dan kenalan kita meninggal kita mendoakan agar ruh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan syuhada dan solihin)

Hayatilah hadis Nabi tentang golongan yang berdepan dengan penguasa yang zalim. Mereka bersama penghulu para syuhada iaitu Sy Hamzah bin Abd Mutalib r.a. (sahabat dan bapa saudara kesayangan Rasulullah SAW)


سَيِّدُ الشُّهَدَاءِ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ ، وَرَجُلٌ قَالَ إِلَى إِمَامٍ جَائِرٍ فَأَمَرَهُ وَنَهَاهُ فَقَتَلَهُ

Penghulu para Syuhada adalah Hamzah bin Abdul Muthallib dan orang yang berdiri di hadapan penguasa zhalim lalu ia menyuruhnya dan melarangnya, lalau pemimpina itu membunuhnya. (Hadits Shahih dalam Mustadrak ‘ala shahihain, imam Al Hakim no. 4884).

Dalam hadits yang lain ditegaskan:

أَفْضَلُ الْجِهَادِ كَلِمَةُ حَقٍّ عِنْدَ سُلْطَانٍ جَائِرٍ

Jihad yang paling afdhal adalah berkata benar di hadapan pemimpin zhalim (H.R. Abu Dawud no. 4344, Ibnu Majah no. 4011, dishahihkan oleh Syaikh Al Bani).

6 comments:

Baby singa said...

Puak puak UMNO dasar bacul dan penakut. Itu je jawabnya!!!!!

Putar said...

Mulut celupar cakap ikut dubur ni ada hati ishtihar diri dia ostad....sapa dia ni? Ostad abu duboor?

Anonymous said...

Nk tukar parti pn takut, ap lg nk diharap pd org ni!

Anonymous said...

ostad kunun .puiiii!!

Anonymous said...

itulah antara penyaksian dari tangan yg akan di Azab Oleh Allah kelak..

gedebuih said...

puak2 agamawan dalam UMporNO ni semuanya belajar agama di Israel, sbb tu mentaliti dan hujah semuanya berbaur keYahudian..kah kah kah!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)