yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, February 12, 2013

KENAPA ORANG ISLAM BUAT PERANGAI MACAM INI (GAMBAR)

https://m.ak.fbcdn.net/sphotos-f.ak/hphotos-ak-ash3/5505_574385039239616_2067019890_n.jpg

Seorang ibu yang mengendong anak sebaiknya diberi tempat duduk oleh insan yang ada perasaan belas kasihan....Tapi Melayu2 Islam dalam gambar ni hanya mampu buat muka tak bersalah....Sepatutnya kita tunjukkan sifat belas kasihan supaya dapat menjadi contoh kepada non-muslim....

7 comments:

Anonymous said...

Sekembalinya saya dari luar negara (kerana belajar 4.5 tahun) saya telah lama mengamalkan tata-susila orang kafir terutama orang Kristian. Contoh, membuka pintu pada orang yg hendak masuk kedai, memberi laluan pada pejalan kaki ketika memandu, memberi laluan kepada kenderaan lain jika perlu, bertegur-sapa pada orang lain , dan memberi duduk pada OKU, ibu membawa anak ,orang tua ketika dalam bas, dan LRT. Tabiat beratur mengikut giliran ialah tabiat mulia orang Kristian ini, yang juga saya amalkan.

Anonymous said...

Yang ambik gamabar tu bagi ker.....inilah hasil pelajaran sekolah sekarang...keindahan islam disorok....

Anonymous said...

yg ada kat situ sumer org melayu
bukannya org islam
klau ada agama tak mcm tu perangai

Anonymous said...

Terus terang, perkara ini adalah lumrah kini, malah dari beberapa pengalaman saya sesiapa yang bangun memberi tempat duduk kepada mereka yang memerlukan adalah dianggap pelik... ini dialami sendiri di Kedah di dalam bas yang penuh sesak.

Tapi satu tempat yang sangat saya respect adalah di Kuching, Sarawak 1995-2009. Pengalaman saya belajar di sana memperlihatkan anak-anak muda tanpa mengira kaum dan agama, malah anak muda yang habis rock tetap memberikan tempat duduk mereka di dalam bas kepada mereka yang lebih memerlukan. Suatu yang amat janggal kalau dilihat di Semenanjung Malaysia.

Anonymous said...

tgok tuh yang pkai cap tuh,buat2 bodo jaa.
kat Bankok aku tk jumpak lg org buat bodo mcm ni.jauh sangat beza Bankok dgan KL.

Anonymous said...

akhir zaman. smoga d balas smula nanti kat korang semua

pale faces said...

nak buat mcm mna, nti klu tgur....disuruh pindah plak ke luar negara....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apa Hujah&Fakta Mereka 1(10 Paling Terkini)

Apa Hujah&Fakta Mereka 2 (10 Paling Terkini)

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)