yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Tuesday, May 22, 2012

KERANA PROJEK DIA DATANG, KERANA PROJEK JUGALAH DIA PERGI ... NAK TAHU LEBIH LANJUT SILA BACA....

http://2.bp.blogspot.com/-5XbefTcpSfE/T7sX16oMGeI/AAAAAAAAce0/sZ0qXm0TN0o/s400/Zamhuri.bmp

Ingat lagi Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin yang mengisytiharkan dirinya keluar UMNO dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu minggu lepas?

Beliau yang juga seorang pengusaha pasir mendakwa telah ditipu dan dinafikan haknya setelah membayar cukai dan premium kepada kerajaan UMNO/BN.

“Saya bayar cukai RM20,125 seperti prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan tetapi apa yang saya dapat hanya tanah liat, bukannya pasir,” ujarnya.

Ahli Majlis Daerah Kampar itu sangat kesal dengan tindakan kerajaan yang menganiaya serta menindasnya sedangkan beliau adalah ‘orang kuat’ menyokong kerajaan.

“Nak bagi rasuah, ajak makan, pergi karaoke, bagi amoi dari Siam barulah nak bagi luluskan pasir, dan Ketua Umno Bahagian, Datuk Radhi Manan sebentar tadi menelefon dan mengatakan pasir yang dipohon sudah diluluskan.

“Sudah terlambat, saya tetap dengan pendirian saya akan keluar umno dan saya tidak akan toleh ke belakang.

“Dah lama saya bersabar dan hari ini saya tekad keluar Umno dan bersama-sama Pakatan Rakyat,” ujarnya - laporan penuh sila baca di ( SINI )

Itu minggu lepas… minggu ini dia sudah buat ‘U’ Turn.. lihat video di bawah.. siap menangis lagi kerana katanya masih setia dengan UMNO…





“Saya memohon maaf kepada Menteri Besar dan semua ahli UMNO di Malaysia dan saya berasa amat kesal dengan kejadian itu”.

“Saya ingin memohon maaf kepada seluruh ahli Umno di Malaysia kerana saya telah berjuang dengan UMNO selama 27 tahun, jadi tak mungkin dalam keadaan normal saya akan memburukkan kerajaan… sekali lagi saya ingin memohon maaf kepada parti.

“Saya ingin tegaskan bahawa dalam jiwa dan perjuangan saya dalam UMNO tidak pernah terpadam malah saya sanggup berkorban serta berjuang demi bangsa dan tanah air

“Saya tak sanggup nak tinggalkan parti yang mempertahan bangsa dan agama saya, apa yang berlaku cuma saya merasakan saya tidak mendapat pembelaan dalam usaha mencari rezeki,” katanya.

Tambah Zamhuri lagi, ketika kejadian, beliau seolah-olah diselubungi perasaan marah yang keterlaluan dan langsung tidak menyedari setiap pertuturan yang dilakukannya.

Tak apa.. kita orang faham… kerana projek dia dia datang.. kerana projek juga dia pergi..SUMBER

N'N: Perkara seperti ini telah ada dalam Al-Quran, Firman Allah S.W.T:



"Sesungguhnya Kami jadikan (kesombongan dan keengganan mereka tunduk kepada kebenaran sebagai) belenggu yang memberkas kedua tangan mereka ke batang leher mereka; (lebarnya belenggu itu) sampai (menongkatkan) dagu mereka lalu menjadilah mereka terdongak."

"Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka, dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar)." Surah Yassin Ayat 8-9

4 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam, takpa Youtube kan ada, boleh tengok sitcom dia bila2 masa!

Anonymous said...

Aku dah kata dah....!!! Sapa ada baca komen aku masa dia ngamuk2 tuari akan setuju...kat blog sharpshooter rasanya...Masin mulut aku nie...!!! Tak payah pegi jauh2..., tengok air muka pun leh kenal...jenis bila kebulur ngamuk2, bila kenyang jadi mcm ular sawa, muka mcm ni lah..!!

Na'im Nikmat said...

Salam kak Yong memang lawak bebenor sitcomnyer dlm loghat Perak lagi kah3.........

Anonymous said...

lepas ni, ramailah orang umno yang akan guna resepi mamat ni..nampaknya mujarab untuk menggertak pimpinan atasan!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)