yang setia mengikuti blog ini dan ingin mengikuti

Firman Allah SWT:

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

Innity

Sunday, October 18, 2015

PARTI AMANAH BERJAYA LUMPUHKAN PAS, HIMPUNAN FASTAQIM GAGAL KUMPUL 60 RIBU PENYERTAAN (GAMBAR)


20 comments:

Anonymous said...


Parti Kuali akan pupus selepas PRU14 dan tuan guru DAPig akan kehilangan banyak kerusi kerana orang-orang Islam telah menyedari bahwa DAPig menentang hukum Allah di negara ini! Kegagalan Bersih 4 menunjukkan orang-orang Islam tidak menyokong DAPig!

Pemimpin-pemimpin Kuali yang sedar diri bahawa mereka telah diperalatkan oleh DAPig untuk menentang parti Islam dan Hudud perlu kembali ke pangkuan PAS untuk menjayakan perlaksanaan hukum Allah di negara ini.

Mohd Fadhil said...

himpunan hijau di kedah dulu juga sbigini..tiba pru hilang kedah...

Anonymous said...

Apa kaita dengan AMANAH? Apa yang mahu dimarahkan dengan AMANAH?
Kita sudah halau jebon dan munafik, mengapa kita masih mahu menghubungkaitkan dengan mereka?
Sekarang masa untuk kita bekerja merangka hala tuju baharu. Buka minda ahli-ahli kita yang istiqamah dengan hujah dan fakta baharu. Bina hubungan dan jana wawasan.
Bagaimana mahu memerintah dengan redha ALlah. Bagaimana mahu melaksanakan hudud. Bagaimana bentuk hukumannya. Bagaimana proses pelaksanaannya. Bagaimana persediaan kerajaan kelantan untuk melaksanakan hudud.
Itu yang perlu diutamakan.
Kita perlu jadi pengimbang terhadap ketelusan kerajaan Kelantan. Isu mangsa banjir. isu balak. isu YIK dll.

Itulah gambaran kejayaan kita bukannya retorik dan menuding jari kepada pihak lain.

cikmatgelap said...

baju merah salin baju hijau,geng2 alkataki pun pakai baju hijau,umno pun pakai baju hijau,maka ramai le.....agak2nya mcm tu le ye

Anonymous said...

Benarkah itu kekuatan? Atau sekadar kekuatan palsu?

cikmatgelap said...

hj hadi tu pembawak sial,dulu berhimpun kat kedah...kedah hilang...kini berhimpun di kelantan...nanti pru14 kelantan pulak hilang,sial hj hadi serupa mcm sialnya hj misai kontot [tuan penasihat 25%]

Anonymous said...

Tepat apa yang disuarakan oleg saudara Mohd Fadhil .himpuana di Kedah dulu lebih hebat sebab ketika itu Pas bersama Pakatan,tetapi mnegapa Kedah Hanyut? inikan pula Pas bersendirian ajae hanya dikuatkan oleh sokongan Perkasa aje,jangan2 slepas ini Kelantan akan hanyut juga,himpunan hijau ii mengmbarkan mereka bergumbira tetapi rakyat kelantan dalam kemah banjir menderita.Guru YIK mnederita.DAN gambaran himpuan akan menjadikan Hj Hadi dan Haron Din akan bertambah takburnya.

Anonymous said...

hahahaah... gumbira.. gumbira...

BANGGA DGN RAMAINYA PENYOKONG. TAPI HUTANG TAK NAK BAYAR. WOI.. BYR DULU LAH DUIT RM14.6JUTA TU.. TU DUIT KAKITANGAN YG DIPOTONG GAJI TP TAK BYR PD YG PATUT...

TAKKAN KERAJAAN NEGERI DAH JADI PENYAMUN MCM ADUN2 YG SONGLAP BALAK???
************

RM 14.6 J TUNGGAKAN - GURU YIK MENDERITA ANDA BERGEMBIRA

Dato Haji Husam Musa

Asalnya masalah guru-guru YIK tidak dalam senarai saya untuk dibangkitkan.

Selepas serombongan guru YIK datang mengadu hal kepada saya, saya terpaksa mengubah fikiran.

Saya terkejut melihat jumlah tunggakan potongan pelbagai jenis pinjaman guru-guru sudah meningkat kepada RM 14.6 juta hingga September 2015!

Gaji guru dipotong oleh YIK untuk caruman guru-guru berkenaan tetapi YIK tidak menjelaskan caruman itu kepada agensi berkenaan. Ia menjadi tertunggak.

Bayaran caruman kepada Koperasi Maik umpamanya, telah terhenti sejak Jun 2014!

Sehingga September 2015, jumlah tunggakan caruman guru-guru kepada Koperasi Maik sahaja sudah berjumlah RM 5,188,381!

Ia menimbulkan banyak kerumitan kepada guru-guru pencarum dan koperasi juga. Tidak perlu untuk saya menyenaraikan semuanya di sini.

Saya bersangka baik MB dan TMB sudah pun membaca masalah dan kerumitan yang ditanggung oleh guru dan koperasi hasil berlakunya tunggakan)

Tunggakan juga berlaku kepada Biro Angkasa, Bank Islam, Tabung Haji, KWSP - semua sekali 21 jenis potongan caruman yang tertunggak. Senarainya terlalu panjang.

Ia nampak serius. Ia menyusahkan guru-guru terbabit dalam banyak segi.

Ia menggambarkan kedudukan kewangan negeri yang tenat.

Jika benar kewangan kerajaan negeri tenat, apa patut dibuat oleh pimpinannya?

Terus boros? Membazir? Bersuka hilai ke luar negara? Menjual aset negeri di bawah nilai pasaran?

Seminggu dua yang lalu, mudir YIK di bawa melawat Indonesia. Saya tidak berhasrat mengkritik para mudir atas lawatan ini kerana mereka mengeluarkan wang sendiri bagi menampung perbelanjaan.

Saya tertanya apa perlunya Exco dari portfolio lain dan Speaker turut sama? Bukankah itu memakan belanja?

Jika belanja itu dijimatkan, sedikit sebanyak ia boleh menampung caruman yang tertunggak itu.

KE (Ketua Eksekutif) sebuah agensi baru pulang dari lawatan ke Moscow, selepas seminggu dua sebelumnya melawat Afrika Selatan.

Mudah-mudahan ada pelaburan dari Rusia dan untungnya boleh menampung tunggakan itu?

Cuba lihat negara mana lagi yang tidak dilawatinya?

Di tengah tukaran wang menjunam, 14 orang anggota kerajaan baru-baru ini melawat Jepun.

Kalau Tok Guru masih hidup, saya yakin seratus peratus lawatan itu tidak akan diluluskan.

Mana lebih mustahak, antara lawatan ke Jepun atau menjelaskan tunggakan caruman?

Pemuda parti kerajaan baru-baru ini mengadakan himpunan 10k di Pasir Puteh. Katanya tiga exco masing-masing menyumbangkan RM 100 ribu. Maknanya RM 300 ribu paling tidak, wang kerajaan hangus.

Jika RM 300 ribu itu didahulukan kepada YIK?

Saya tidak tahu berapa pula wang yang dibelanjakan untuk pelbagai himpunan yang lain sehari dua ini.

Adakah anda tidak terasa malu dan segan dengan diri sendiri?

Husam Musa
Adun Salor
4 Muharam 1437/17 Oktober 2015

mohd shahran said...

hujah si tolol penuh stadium da boleh menang pru seluruh negara. belum tolak yg tak bole mengundi lg. yg saja2 dtg dan juga yg diarahkan dtg. kalau dikira jumlah tersebut mewakili rkyat mlaysia boleh menang ke?

Anonymous said...

Selagi boleh nafikan hak islam...buatla...esok dh masuk kubur...tau la

Anonymous said...

Berahim tu cam cucu jerRla

Anonymous said...

BODOH sesangat yg ke atas sekali tu, orang Kafir menolak HUKUM ALLAH ko sebuk sangat apahal, dia dah lah kafir memnaglah dia tolak hukum ISLAM, yang memerintah tu yg mengaku Islam tak laksanakan hudud tk pulak ko bising. Memang tahap BANGANg Bahlul.

Anonymous said...

Alahai PAS, usah terlebih perasan, tunggu je PRU14. Kata tak takut Amanah tapi ucapan semua tak habis sindir Amanah dan pimpinannya. Konon cakap umum, tak kata pada sapa-sapa. Yele cakap ular lidah bercabang lagi berbelit-belit. Cakap pasal kafir pun tak tuju sapa-sapa, cakap umum...."pengkhianat boleh dihapus", dan ada ostaz di surau siap sindir tak nak pergi solat jenazah dan buat lawak konon pada makmum pun jangan pergi kenduri dan solat jenazah yang tak solat jemaah dan keluar jemaah. Itulah jenis ularmak dan ostaz takfir yang secara halus meracuni masyarakat. Baling batu sembunyi tangan. Cakap bahasa macam orang tak faham. Kutuk lagi pulak tu "yang makan cili dia terasa pedas"; inilah jenis cakap orang berbelit-belit, lidah bercabang pandai bermain bahasa dan kata-kata. Sah ularmak syaitan jahat durjana berdiri di pintu neraka menyamar konon membawa manusia ke pintu syurga. Menipu tu tak boleh selalu dan berpanjangan, lama-lama keluar busuknya walau berselindung disebalik serban dan jubah yang ada siku dan lututnya. Sah bukan untuk Islam. Semua untuk fulus dan kedudukan dan gila kuasa untuk perut dan bawah perut. Sedarlah ularmak dan ostad-ostad.......

Anonymous said...

Umno juga islam. Berani nafikan umno bukan islam? Umno juga ada hak ke atas kelantan pd pru14 nanti melalui pert 3 penjuru.

Berikan hak kpd yg benar2 berhak.

Anonymous said...

Jumlah tu tak sampai 0.1% drp jumlah rakyat malaysia yg layak mengundi.

Anonymous said...

Mat sabu tak kisah pun byk mana korang nak berhimpun. Kan mat sabu dah cakap, 2 penjuru tarak hak, 3 penjuru mat sabu lagi suka.

Mat sabu tarak goyang. Lu orang yg goyang. Semua sbb bodo lu orang sendiri.

Anonymous said...

tahniah pas...harap istiqamah melawan GST,tuntut royalti,pemimpin korup yg tak tau nk berenti,PTPTN dan bank dah jadi ceti...dan yg lain2 ti...klu tidak lu org memang POYO..!

Anonymous said...

maksud hadis nabi saw :
1. x akan berkumpul (bergabung) umatku dlm perkara batil.
2. berkumpul utk kebaikan itu sunnah(dirahmati), berkumpul utk
kejahatan itu asobiyyah(dilaknat)

saya mahu tengok sejauh mana PAS itu perjuang AGAMA bukan PARTI semata2...maaf PAS dah kena reject oleh DAP & PKR..lepas tu beranak anak derhaka PAN, PASMA dll..AKU YAKIN ISLAM PAS X IKUT SUNNAH NABI...kerana sunnah nabi saw selepas TAUHID adalah PERPADUAN SESAMA ISLAM bukan perpecahan...x masuk akal aku dibuatnya PAS sama DAP & PKR boleh kongsi atas alasan mcm2 ttp dgn UMNO x pernah Nampak PERSAMAANNYA...Inilah dalilnya PAS itu tarikat zulumat...HARAP PAS MURNIKAN NIAT perjuangan dari PUTRAJAYA kepada SYURGA.

Anonymous said...

Tak payah ckp banyak. Suruh je mat sabu buat perhimpunan. Kalau Fataqim tu bukan penentu kemenangan, apa ingt mat sabu boleh menang?

Anonymous said...

Apa yg PAS dok meroyan lg ni..Amanah tak kacau pun PAS.. PAS dah lemas atas darat. Brahim Ali dan PERKASA pun dipeluknya. Dahlah kena tipu dgn Umno. Lepas ni PERKASA pulak tipu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nuffnang

Bloglist 1

Apa Perkongsian Mereka (10 Paling Terkini)