Friday, September 23, 2011

Aksi Dajal Menteri Israel L.A Diwawancara Radio Mengenai Petempuran tentera Israel L.A Dan Hamas Sambil Buang Hajat Di Tandas...

TEMPO Interaktif, Yerusalem – Menteri Luar Negeri Israel Avigdor Lieberman yang terkenal kontrovers kembali membuat onar. Ia melayani wawancara Isnin pagi lalu dengan Radio Reshet Bet ketika sedang buang hajat di rumahnya. Namun tidak disebutkan apakah buang hajat besar atau kecil.

Wawancara itu mengenai pertempuran antara militer Israel dan pejuang Hamas yang kembali meletup. Konflik kembali memanas lantaran jet-jet tempur negara Zionis itu mengebom Hamas di Jalur Gaza. Ini sebagai balasan atas serangan roket ke wilayah selatan Israel.

Di tengah perbincangan, tiba-tiba terdengar jelas bunyi air membasuh toilet. Suara latar itu muncul setelah Lieberman mengucapkan,” Kita tahu siapa yang sedang kita hadapi.”. Insiden bilik mandi itu langsung menjadi perbincangan hangat. Ada yang mengecam, tak sedikit pula yang setia mendukung Lieberman.

Lieberman dikenal anti-Arab dan menentang berdirinya negara Palestina. Dia bahkan pernah mengusulkan rancangan beleid yang meminta warga Israel keturunan Arab bersumpah setia terhadap Israel. Namun Knesset (parlimen Israel) menolak gagasan itu.

Partai Yisrael Beitenu yang dipimpin Lieberman merupakan ketiga terbesar di Knesset, dengan 15 dari 120 kerusi di parlimen. Sebuah jajak pendapat terakhir menyebutkan jika pemilihan umum digelar sekarang partai itu boleh menambah dua kerusi lagi.

kredit:bk


N'N:Perangai macam.....Pautan

No comments: