Sunday, August 7, 2011

ROH YANG GILA SEKS ATAU MANUSIA YANG GILA SEKS? ANDA NILAI SENDIRI.

http://3.bp.blogspot.com/-Ij_vdlVLsIg/Tj2-2YV5YuI/AAAAAAAAMm8/nT2QEBZBENA/s1600/1g.jpg

Pesta sentuh payudara di China.

Penduduk bandar Eija di wilayah Yunnan di China percaya bahawa roh-roh hantu yang resah di bandar mereka yang meninggal dunia ketika perang saudara mahukan 10 gadis sunti dan belum pernah disentuh semasa perayaan 'Bulan Hantu Lapar'. Untuk mengelakkan mereka masuk ke neraka, para gadis ini akan membiarkan lelaki menyentuh payudara mereka.

Kepercayaan yang tahyul ini mendorong manusia untuk melakukan pelbagai perkara. Tetapi amalan ini merupakan salah satu amalan yang paling luar biasa. Dari 14 hb hingga 16 hb 'Bulan Hantu Lapar' ini, para lelaki di bandar ini dibenarkan menyentuh payudara gadis. Papan Tanda sambutan Pesta Menyentuh Payudara di Bandar Eija. Ini adalah untuk menghormati Jie Monai (Pesta Menyentuh Payudara).

Festival ini bermula menurut legenda tempatan semasa era Dinasti Sui (581 SM - 619 SM) apabila kebanyakan remaja lelaki di bandar itu terpaksa menyertai tentera dan telah meninggal dunia di dalam peperangan. Menurut kepercayaan mereka, roh lelaki yang mati ini tidak tenang kerana mereka belumn menyentuh seorang perempuan sebelum ini. Oleh itu, mereka mahukan 10 gadis sunti yang belum disentuh untuk menemani mereka di akhirat.

Bagi mengelakkan gadis-gadis ini daripada dipilih oleh roh-roh tersebut, gadis sunti yang berusia 15 tahun dan ke atas - akan meminta lelaki menyentuh payudara mereka, dan adat ini telah diteruskan turun temurun ke generasi mereka. Bagi pendapat http://www.blogger.com/img/blank.gifanda - sama ada disentuh oleh roh-roh jahat atau oleh seorang lelaki sebenar secara langsung - Yang mana satu pilihan anda?

N'N:Matlamat menghalalkan cara? Yang menjadi mangsanya gadis sunti dan yang dapat nama buruk roh. Yang tak bersalah meraba silelaki jadi siapa yang untung sekarang ni?

SUMBER

Baca juga:

UMNO MAHU MENGEKALKAN KUASA DENGAN CARA YANG JIJIK.

No comments: