Monday, August 15, 2011

GAMBAR SAAT-SAAT MENGERIKAN SEBUAH PENTAS KONSERT RUNTUH DITIUP ANGIN KENCANG:

http://a.abcnews.go.com/images/US/gty_ss7_indiana_stage_collapse_jt_110814_ssh.jpg

http://graphics8.nytimes.com/images/2011/08/15/us/15indiana-span/15indiana-span-articleLarge.jpg

http://fastcache.gawkerassets.com/assets/images/7/2011/08/xlarge_statefair.jpg



Inilah adalah saat-saat amat yang mengerikan dimana sebuah panggung runtuh ditiup badai di Indiana State Fair, Indianapolis, mengorbankan empat orang dan mencederakan puluhan lainnya.


Para penonton berteriak seakan histeria setelah angin kencang menyebabkan tali pentas untuk konsert outdoor itu runtuh di atas mereka sesaat sebelum sebuah kumpulan musik country hendak tampil.


Para petugas kecemasan terus menuju ke tempat kejadian untuk menyelamatkan para mangsa yang umumnya terperangkap dibawah panggung yang runtuh, serta mengubati korban yang luka-luka.

Ribuan penonton konsert kemudian diletakkan ke sebuah gedung berhampiran kerana kelajuan angin kencang yang mencapai 96km /jam yang menyebabkan pentas tersebut runtuh

3 comments:

Anonymous said...

Tapi yang menarik bagi negara seperti USA yang berpaksi Dajjal ni ialah mereka mengambil ikhtibar dalam sistem keselamatan mereka. Sistem prosedur keselamatan mereka pasti akan dirombak dengan penambahbaikan di dalam piawaian keselamatan dan kepercayaan orang ramai sebagai pengguna.

Bukan macam Malaysia, entah apa jenis paksi yang digunakan oleh SPR, penambahbaikan yang dituntut di dalam Bersih 2.0 haram mereka tak ambil peduli. Nampak sangat mereka tidak mempedulikan sesuatu yang boleh meningkatkan kepercayaan rakyat dan pengguna terhadap organisasi mereka sendiri.

Anonymous said...

SPR ialah anjing kepada BN itulah yang sebenarnya....

Na'im Nikmat said...

Sangat-sangat relevan!!!