Tuesday, May 24, 2011

Tak Habis-habis Orang Kafir Nak Ramal Hari Kiamat, Jangan Terus Buat Kerja Bodoh Sebab Hanya ALLAH S.W.T Yang Maha Mengetahui Bila Kiamat Akan Berlaku

Harold Camping ramal pulak kiamat akan berlaku pada 21 Oktober.

OAKLAND - Ada-ada saja pernyataan peramal yang satu ini. Setelah ramalannya gagal mengenai kiamat yang akan terjadi pada Sabtu, 21 Mei 2011 kelmarin, Harold Camping bekata pula bahawa sebenarnya kiamat itu datang pada 21 Oktober nanti.

Camping yang meramalkan 200 juta pemeluk Kristian akan pergi ke syurga pada saat kehancuran pada Sabtu kemarin. Kerana tidak jadi kiamat, dia merasa hancur pada saat ramalannya meleset. Akhirnya dia pun melarikan diri ke sebuah hotel bersama isterinya.

Seperti dilansir Associated Press, Selasa (24/5/2011), kelompok independen miliknya dari stesen Family Radio International, telah menghabiskan dana jutaan dolar untuk membuat lebih dari lima ribu billboard dan 20 bas yang bertuliskan pesan hari Kiamat.

Tapi kini Camping berkata bahawa sebenarnya hari kiamat tersebut akan datang lima bulan kemudian dari sekarang, iaitu 21 Oktober, itu terjadi ketika dunia ini akan ditelan oleh sebuah bola api raksasa.

Ini bukan pertama kalinya penyiar radio tersebut meramalkan hari kiamat yang salah, pada tahun 1994 Camping meramalkan bahawa kiamat akan terjadi, tapi kemudian dia mengatakan telah terjadi kesalahan penghitungan matematik.

N'N:Kerja bodoh dan sia2....Kiamat itu makin dekat dan tak mungkin semakin jauh..cepat2lah bertaubat selagi masih bernyawa....

2 comments:

Mohamadazhan.com said...

Melayu pun ramai ni macam ni..

Anonymous said...

Apa punye baral la Harold Camping ni